• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ustawa o podatku od samochodów [projekt]

Z moich zasłyszanych informacji wynika, że to stary projekt za Marcinkiewicza jeszcze.
 
A gdzie to jest napisane? Warunkiem dla KPO jest zablokowanie handlu złomem, by helmut nie dofinansowywał elektryka w Goerlitz, a trup będzie dalej smrodził w Zgorzelcu.
 
@Triumphator pisałem o tym projekcie w innym wątku, ale musiało umknąć pomiędzy skaczącymi sobie do gardeł. IMVHO to albo stary projekt, albo coś co wygląda inaczej niż to co wciskają nam pismaki z lewa i prawa. Obowiązek podatkowy powstaje w momencie rejestracji auta w/g tegoż projektu.
 
Zobaczymy jak to będzie wyglądało - na pewno będzie opłata tylko pytanie jaka i kogo najbardziej uderzy. Teoretycznie algorytm faworyzujących małe silnik/małe moce i najwyższe normy emisji ma ma sens, ale jako że całe przedsięwzięcie jest bez sensu to raczej nie ma się chyba co takim kryterium kierować ;) logiczne byłby przecież sprawdzanie czy samochody spełniają normy które mają w homologacja - a nikt tego nie robi i nawet poważnie chyba o tym nie myśli. W końcu dlaczego właściciel sprawnego diesla z euro 3 miałby płacić większy podatek niż kolega który ma podkręconego do granic klekota z euro 5 w homologacji ale bez filtra cząstek stałych w praktyce ?
 
Przecież jest pomiar zadymienia spalin na SKP.
Podatek będzie od emisji CO2 - z samochodów, kotłów gazowych i węglowych itp. od 2027r. W wysokości ok. 35 Euro/tonę CO2. Ma być doliczony do paliw.
 
Osobiście mam już dość zwierzchnictwa EU, WHO itp. Ludzie w dzisiejszych czasach mają mentalność niewolników. Rozmowa nie toczy się w kierunku nie wprowadzenia podatku, tylko jego wysokości. Będą dokręcać śrubę co roku.
FOUR_THREE_1280.jpeg
 
Przecież jest pomiar zadymienia spalin na SKP.
Podatek będzie od emisji CO2 - z samochodów, kotłów gazowych i węglowych itp. od 2027r. W wysokości ok. 35 Euro/tonę CO2. Ma być doliczony do paliw.
Jest i nie ma. Pomiar ma byc zrobiony w calym zakresie obrotow, a np w moim aucie na postosju blokada jest do 2500obr. I badanie nie jest robione.

Druga sprawa, to tak jak pisze @R70, przeciez w Polsce mozna robic "tjuningi" i nikt nic w dowod po tym nie wbija. Ktos jezdzi ze zdrowym Euro3 i dostaje strzał na ryj, podczas gdy sasiad jezdzi podkreconym przez tunera Euro6 i sie smieje z tych uczciwych....
 
No tak jest, widzę po filtrach jaki syf lata nad polskimi drogami.
 
Wczoraj na grupie wyszło że klekot fabrycznie bez DPF dostał w drodze losowania normę euro 5 w CEPIK - tyle to będzie warte w kwestii ekologii.
 
W omawianym projekcie ustawy jest podkreślone, że z podatku będą zwolnione pojazdy wojskowe i zabytkowe, a zabytkiem jest każdy pojazd na żółtych tablicach.
 
zabytkowe, a zabytkiem jest każdy pojazd na żółtych tablicach.
Nie zabytkowe (czyli wpisane do ewidencji konserwatora), ale historyczne, czyli:
1698180138669.png

Zatem każdy samochód sprzed 1984 roku jest wolny od tego podatku, bez względu na kolor tablic.
 
Dokładnie tak jak pisałem na poprzedniej stronie. Na żółte można bez problemu zarejestrować nowy samochód z salonu.
 
Jeżeli kupisz sobie jakieś Ferrari ściśle limitowane i konserwator zabytków wpisze je do rejestru - to tak. Ale wtedy potrzebujesz zgody konserwatora, by wyskoczyć na zagraniczne wakacje :), więc raczej problemów jest więcej, niż korzyści.
 
Przecież jest pomiar zadymienia spalin na SKP.
Podatek będzie od emisji CO2 - z samochodów, kotłów gazowych i węglowych itp. od 2027r. W wysokości ok. 35 Euro/tonę CO2. Ma być doliczony do paliw.
Nie wiem czy coś się zmieniło ale kiła lat temu chciałem się tym zainteresowałem i ten pomiar zadymienia który realizowany jest przez SKP być może wykazałby nieprawidłowości przy lejących wtryskiwaczach w jelczu z 70r, ale raczej nie nadawał się do weryfikacji norm euro.
 
Back
Top