• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ustawa o podatku od samochodów [projekt]

I gdzie tam masz cos napisane na temat wyjazdu samochodem za granicę? Pamiętaj też, że samochody zabytkowe w ogromnej większości nie są wpisane do rejestru zabytków tylko do ewidencji ;)
 
@dagetto co nadal nie zmienia faktu, że do czwartego kwartału 2024 roku wg. KPO taki podatek musi zostać wprowadzony, wszystkie media opierają się na tym właśnie projekcie, nawet ostatnio ekspert w Polsat News podczas wywiadu sugerował się tym projektem, bo jest jedyny na którym możemy się aktualnie opierać, czas mija, politycy piszą ustawy na kolanie, nic nowego do tej pory nie zostało zaproponowane, więc nie zdziwiłbym się gdyby wszedł taki projekt z drobnymi korektami, np. aktualizacji o EURO6 i waloryzacji stawek do obecnej skumulowanej inflacji 🤔
 
To akurat bzdura
Nie do końca, jak samochód ma więcej niż 50 lat i wart jest więcej niż 30k to jest zakaz. Ewentualnie jeżeli ktoś był nadgorliwy i udało mu się uzyskać wpis do rejestru dla swojego Passerati.

Co nie zmienia faktu, że żółte blachy nie chronią (i bardzo dobrze), a jak ktoś w okresie obowiązywania będzie chciało ominąć strefę emisji to najprawdopodobniej zapłaci przy przerejestrowaniu.

@Triumphator - pewnie masz rację, ale w 2025 będą wybory prezydenckie i nie wiadomo co aktualna koalicja wymyśli.
 
Nie wiem czy coś się zmieniło ale kiła lat temu chciałem się tym zainteresowałem i ten pomiar zadymienia który realizowany jest przez SKP być może wykazałby nieprawidłowości przy lejących wtryskiwaczach w jelczu z 70r, ale raczej nie nadawał się do weryfikacji norm euro.
Sprzęt do kontroli jest dostępny. Skrzynka wielkości dużego prostownika kosztująca jak dobrze pamiętam 6000€, jest w stanie zbadać ilość cząstek stałych w spalinach.
Co śmieszne to zrobiono badanie i samochody spełniające wymagania normy euro6 oczyszczają powietrze atmosferyczne jak filtry Spaliny z rury wydechowej są czystrze niż powietrze które nas otacza
 
samochody spełniające wymagania normy euro6 oczyszczają powietrze atmosferyczne jak filtry
emoji846.png
Spaliny z rury wydechowej są czystrze niż powietrze które nas otacza
emoji846.png
Źródło tej informacji poproszę.
 
Ja coś takiego gdzieś chyba oglądałem, ale jestem ciekawy metodologii badania.

Nie wydaje mi się, że można też powiedzieć, że w szczerym polu stężenie tlenków azotu czy pyłów będzie takie jak za autem. To będzie cały czas płynnie się zmieniać zależnie od wiatru, pory roku czy miejsca pomiaru.
 
@Resi Sam sobie poszukaj, jesteś w tym dobry.
Skarbie, myślałem, że jak ktoś zamieszcza jakieś twierdzenia na forum to potrafi je jakoś tam udowodnić.

Myślę, że podstawowym testem pokazującym, że auto z euro6 oczyszcza powietrze jak filtr mogłoby być zamknięcie się w szczelnym garażu, odpalenie takiego auta i podzielenie się wnioskami.
 
Ale odróżniasz cząstki od gazu? Nie trzeba zaraz cytatów w internecie, wystarczy nocą poświecić latarką i popatrzyć, co dzieje się w snopie światła, a potem zrobić to samo za rurą wydechową.
 
Skarbie, myślałem, że jak ktoś zamieszcza jakieś twierdzenia na forum to potrafi je jakoś tam udowodnić.

Myślę, że podstawowym testem pokazującym, że auto z euro6 oczyszcza powietrze jak filtr mogłoby być zamknięcie się w szczelnym garażu, odpalenie takiego auta i podzielenie się wnioskami.
Tia, samochód generuje tlen zużyty w procesie spalania, że chcesz takie rzeczy testować w zamkniętym pomieszczeniu?

Oczyszczanie jest możliwe jeżeli powietrze ma sporo cząstek stałych. Silnik zasysa, spala, to co sam wygeneruje ląduje w dpfie i sumarycznie z rury wychodzi mniej niż wpadło.

Też gdzieś kiedyś o tym słyszałem. Nie wiem czy to jest to, ale:


The results showed remarkably how the tail pipe emissions rarely came above 2.000 particles pr. cm3. In comparison, ambient air in most populated areas of Denmark were in 2019 often minimum 4.800 particles pr. cm3, and in urbanized areas even above 11.000 (see detailed map published by the University of Aarhus).
 
Last edited:
Tia, samochód generuje tlen zużyty w procesie spalania, że chcesz takie rzeczy testować w zamkniętym pomieszczeniu?
Problem z łapaniem ironii chyba mają niektórzy.

Oczyszczanie jest możliwe jeżeli powietrze ma sporo cząstek stałych. Silnik zasysa, spala, to co sam wygeneruje ląduje w dpfie i sumarycznie z rury wychodzi mniej niż wpadło.
Sumarycznie to i dpf się kiedyś wypali. Tak czy siak jak ktoś uważa, że takie auto działa jak oczyszczacz to chyba bierze poprawkę na to, że spaliny też mają resztki ze spalanego paliwa w sobie?


@Karakal

Nie znam niemieckiego, ale tam jest napisane EURO 6 Diesel vs Strade.

Więc to nie jest "spaliny z EURO6 są czystsze od powietrza, które nas otoczacza" tylko "spaliny z EURO6 są czystsze od powietrza na ulicy po której jeżdżą różne auta".
 
Last edited:
Back
Top