Nexus6
Użytkownik
- Samochód
- BMW M440xi (G23)
Uważam, że czas poruszyć temat olejów do skrzyń dwusprzęgłowych :mrgreen:
Na początek chyba najpopularniejsze skrzynie "mokre" z koncernu VAG.
Zalewane fabrycznie Pentosinem FFL-2 75W , z zalecanym interwałem wymiany co max. 60.000 km.
Tunerzy zalecają zalewanie tych skrzyń tylko w/w OEM'owym Pentosinem (Febi to ten sam produkt, podobnie jak OEM) - nie wiem dlaczego ?
Sam stosowałem w DQ250 połączonej z 2.0 TDI CR CEGA - Motul DCTF https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-dctf
znacząco poprawiał kulturę pracy skrzyni (redukcja szarpnięć przy zmianie biegów) i niższa temperatura pracy
To auto miałem od przebiegu ok 150 kkm do jego końca przy ok. 190 kkm.
W nowych VW:
- Tiguan z 2.0 BiTDI CUAA i DQ500 - wymiana OEM'ych "sików: na Ravenola DCT/DSG, zmiana wykonana po ok. 12 kkm na "oryginale", efekty jak wyżej.
Kolejne zmiany co 30 kkm.
- GofeR z DQ250 i 2.0 CJXC - przy 8 kkm wymiana na Amsoila DCT, efekty jak wyżej, planowana zmiana przy 38 kkm (jeszcze nie wiem na co).
Ponieważ termin zmiany oleju w GofeRze zbliża się nieubłaganie to powstaje pytanie co zalać tym razem ?
Propozycji jest co najmniej kilka:
- MILLERS MILLERMATIC ATF DCT – DSG;
- ROCK OIL DCT-W;
- Castrol Transmax Dual;
- EUROL DCF 1404;
- RAVENOL DCT GT-R Fluid.
Na początek chyba najpopularniejsze skrzynie "mokre" z koncernu VAG.
Zalewane fabrycznie Pentosinem FFL-2 75W , z zalecanym interwałem wymiany co max. 60.000 km.
Tunerzy zalecają zalewanie tych skrzyń tylko w/w OEM'owym Pentosinem (Febi to ten sam produkt, podobnie jak OEM) - nie wiem dlaczego ?
Sam stosowałem w DQ250 połączonej z 2.0 TDI CR CEGA - Motul DCTF https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-dctf
znacząco poprawiał kulturę pracy skrzyni (redukcja szarpnięć przy zmianie biegów) i niższa temperatura pracy
To auto miałem od przebiegu ok 150 kkm do jego końca przy ok. 190 kkm.
W nowych VW:
- Tiguan z 2.0 BiTDI CUAA i DQ500 - wymiana OEM'ych "sików: na Ravenola DCT/DSG, zmiana wykonana po ok. 12 kkm na "oryginale", efekty jak wyżej.
Kolejne zmiany co 30 kkm.
- GofeR z DQ250 i 2.0 CJXC - przy 8 kkm wymiana na Amsoila DCT, efekty jak wyżej, planowana zmiana przy 38 kkm (jeszcze nie wiem na co).
Ponieważ termin zmiany oleju w GofeRze zbliża się nieubłaganie to powstaje pytanie co zalać tym razem ?
Propozycji jest co najmniej kilka:
- MILLERS MILLERMATIC ATF DCT – DSG;
- ROCK OIL DCT-W;
- Castrol Transmax Dual;
- EUROL DCF 1404;
- RAVENOL DCT GT-R Fluid.