• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VALVOLINE Max Life 5W40

lukaszpiast

Użytkownik
Samochód
Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150KM (D4EB) 2008r.
Witam chciałem się zapytać was koledzy co możecie powiedzieć o oleju z gamy VARVOLINE chodzi o VARVOLINE Max Life 5W40 A3/B4. Sama w sobie marka VARVOLINE jest u nas uznaną marką której oleje są stosowane coraz częściej , nie jest to olej z najdroższej półki ale też nie jest to olej z tych tanich . Dużo kolegów w ostatnim czasie przesiadło się z innych olei na VARVOLINE Max Life 5W40 i sobie chwalą . Może są osoby które mają doświadczenie z tym olejem , z tą marką niech się podzielą z nami opinia a i kolegów którzy znają się na olejach proszę o sprawdzenie specyfikacji i opisanie czy ma dobre parametry

SPECYFIKACJA:

Do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych, samochodów dostawczych, lekkich busów pasażerskich, samochodów kempingowych, samochodów użytkowych, itp.
Przeznaczony do użytku w starszych modelach pojazdów o wysokim przebiegu.
Do użytku w niskich temperaturach.
Do samochodów o długich okresach między wymianami oleju.
Odpowiedni do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim (test Volkswagen DID).

SAE 5W-40
API SN/CF
ACEA A3/B4-04
Odpowiedni do użytku w zastosowaniach, do których zalecane są specyfikacje Volkswagen 502.00/505.00 lub MB 229.1/229.3.

Olej silnikowy MaxLife
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 ..........13.5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 ..........81
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 .........................................170
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 ................................<6400
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 ...........................................10.3
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 .........................-41
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 .......................0.855
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 .........................228

Ekskluzywne dodatki Multi-LifeTM
Zwalczają cztery główne przyczyny awarii silnika: wycieki, osady, szlam i tarcie.
Zużycie oleju
Specjalne środki konserwujące uszczelki umożliwiają obniżenie lub nawet powstrzymanie wysokiego zużycia oleju charakterystycznego dla silników o wysokim przebiegu.
Kontrola osadów
Dodatkowe środki oczyszczające redukują powstawanie osadów w komorze spalania.
Ochrona przed zużyciem
Unikalne dodatki zmniejszające tarcie zapewniają najwyższą ochronę podczas rozruchu w ekstremalnych warunkach.
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

lukaszpiast napisał:
Witam chciałem się zapytać was koledzy co możecie powiedzieć o oleju z gamy VARVOLINE chodzi o VARVOLINE Max Life 5W40 A3/B4. Sama w sobie marka VARVOLINE jest u nas uznaną marką której oleje są stosowane coraz częściej , nie jest to olej z najdroższej półki ale też nie jest to olej z tych tanich . Dużo kolegów w ostatnim czasie przesiadło się z innych olei na VARVOLINE Max Life 5W40 i sobie chwalą . Może są osoby które mają doświadczenie z tym olejem , z tą marką niech się podzielą z nami opinia a i kolegów którzy znają się na olejach proszę o sprawdzenie specyfikacji i opisanie czy ma dobre parametry

SPECYFIKACJA:

Do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych, samochodów dostawczych, lekkich busów pasażerskich, samochodów kempingowych, samochodów użytkowych, itp.
Przeznaczony do użytku w starszych modelach pojazdów o wysokim przebiegu.
Do użytku w niskich temperaturach.
Do samochodów o długich okresach między wymianami oleju.
Odpowiedni do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim (test Volkswagen DID).

SAE 5W-40
API SN/CF
ACEA A3/B4-04
Odpowiedni do użytku w zastosowaniach, do których zalecane są specyfikacje Volkswagen 502.00/505.00 lub MB 229.1/229.3.

Olej silnikowy MaxLife
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 ..........13.5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 ..........81
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 .........................................170
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 ................................<6400
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 ...........................................10.3
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 .........................-41
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 .......................0.855
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 .........................228

Ekskluzywne dodatki Multi-LifeTM
Zwalczają cztery główne przyczyny awarii silnika: wycieki, osady, szlam i tarcie.
Zużycie oleju
Specjalne środki konserwujące uszczelki umożliwiają obniżenie lub nawet powstrzymanie wysokiego zużycia oleju charakterystycznego dla silników o wysokim przebiegu.
Kontrola osadów
Dodatkowe środki oczyszczające redukują powstawanie osadów w komorze spalania.
Ochrona przed zużyciem
Unikalne dodatki zmniejszające tarcie zapewniają najwyższą ochronę podczas rozruchu w ekstremalnych warunkach.
Ogólnie to HC. Zjeździłem na nim około 80 tysięcy i jest OK, ale nic więcej. Można znaleźć analizy na forum rosyjskim. Dobry olej do starszych silników, lub mało wymagających. Ja przesiadam się teraz na Shella.

Valvoline, nawet Synpower to nie są pełne syntetyki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Znalazłem tę stronę rosyjska , robili testy i mają analizy tego oleju Varvoline Max Life 5w40 podaje link :

https://www.oil-club.ru/forum/topic/16474-valvoline-maxlife-synthetic-5w-40-svezhee/
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

lukaszpiast napisał:
Znalazłem tę stronę rosyjska , robili testy i mają analizy tego oleju Varvoline Max Life 5w40 podaje link :

https://www.oil-club.ru/forum/topic/16474-valvoline-maxlife-synthetic-5w-40-svezhee/
Wszyscy tutaj znają to forum :)

Może inaczej. Do czego chcesz to wlać i ile chcesz przeznaczyć na olej?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

[mention]Zielony34[/mention] prosiłem Cię już abyś ograniczył cytowanie.

Odnośnie tego oleju trzeba będzie otworzyć nowy temat...
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Można otworzyć nowy temat jak najbardziej bo marka VARVOLINE to jednak bardzo dobrze rozwijająca się marka w naszym otoczeniu kiedyś oleje zadko stosowane i mało znana dzisiaj dostępna w każdym sklepie motoryzacyjnym i coraz więcej ludzi stosuje te oleje głównie Max Life 5w40 bądź 10w40 . Jak zapytałem sprzedawcę jaki olej najbardziej , najchętniej się sprzedaje to najpierw powiedział że Castrol potem Varvoline , Schell i gdzieś tam pod koniec dodal że Motul też czasami ludzie biorą ale sporadycznie ...
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Jak miałem Alfę to zalewałem MAXLIFE. Taki typowy średniak. Cena Valvoline z tego co widzę idzię w dół. Parę lat temu była znacznie wyższa i oleje były trudniej dostępne. Osobiście aktualnie wolę Shella.
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Valvo Max Life dużą popularnością cieszy się w krajach dawnego bloku wschodniego z prostej przyczyny,jest tutaj najwięcej starych samochodów a do takich te oleje są dedykowane.
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Ja na valvo zrobiłem duzo kilometrów. Ale terwz odkąd ich cena spadła to myślę że spadła też ich jakość i testuje inne marki :)
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Podsumowanie analizy z 2015r było takie, że jest do dobry olej do starszych samochodów. Grubszy film olejowy w 100 stopniach, wysoki TBN, bo ponad 11 i właściwie to tyle z konkretów. Noack 11.3, troszkę dużo. Dodam od siebie, że połowę Lanosów i Nubir uratował, które chlały olej na potęgę :D

Na oleju, jak pisałem, zrobiłem osobiście 80 tysięcy, jest spoko, ale nic poza tym. Gdybym miał do wyboru Elfa, Lotosa, czy Orlen Classic Synthetic, to wlałbym z pewnością Valvoline. Obecnie jednak stawiam na Shella.

Dodatkowo, cena Valvoline Max Life ze sprawdzonego źródła to troszkę nieporozumienie i to też spowodowało, że chcę go zmienić.

Jak kogoś interesuje, to mogę mu załatwić próbkę przepracowaną po 10 tysiącach, bo będę zlewał z auta :p

Ponawiam pytanie - do czego chcesz to zalać i jaką masz kwotę, którą chcesz przeznaczyć na olej? Załóż temat w odpowiednim dziale i zobaczysz, jakie dostaniesz propozycje.
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Jeśli szuka Pan oleju w tej półce cenowej to polecamy PMO 5w40, po rabatach cena będzie właśnie w tych granicach a jakościowo będzie znacznie lepiej. Niedługo na forum pojawi się test 5w40. (jeśli ktoś na szybko chciałby taką informację to NOACK= ok. 9)

P.S TBN będzie niższe, ale wynika to tylko i wyłącznie z tego, że olej jest mniej zasiarczony, przez co nie powstanie w nim tyle kwasów aby była konieczność utrzymywać TBN na poziomie ok 10.
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Oleju szukałem do Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150km temat już był założony w odpowiednim dziale :) a temat Varvoline założyłem z tego powodu że w mojej okolicy coraz więcej ludzi używa tego oleju głównie Max Life 5w40 i chciałem pogadać z wami koledzy na temat właśnie tego oleju , może jakieś właśnie analizy ktoś robił , badania świeżego vs przepracowanego oleju by sprawdzić czy naprawdę warty uwagi ten olej bo popyt na niego ciągle rośnie bynajmniej w woj.Lubelskim z kad pochodzę :) Chciałbym by w tym temacie było takie kompendium wiedzy co do tego oleju , jak ktoś by miał wątpliwości wchodzi w ten temat , czyta i wszystko jasne ;)
 
Re: VARVOLINE Max Life 5W40

Po pierwsze, nie vaRvoline, tylko valVoline.

Po drugie - pisałem, jak chcesz, podeślę Ci przepracowany olej po 10 tysiącach, możesz wysłać na analizę.

Po trzecie - chłopaki już Ci pisali, jakie oleje Ci polecają do 2.2 CRDI. Ja mogę tylko dorzucić Shell Helix Ultra Diesel, oprócz zwykłego Ultra 5W40. Sprawdź, czy ma aprobaty i spełnia wymagania.

VALVOLINE Max Life to olej dobry, ale do starych silników.
 
Rozumiem wszystko tamten temat o doborze oleju do mojego auta już jest zamknięty wiem wszystko o co chodzi dzięki wam i serdecznie wam dziękuję , ten temat dotyczy strikte oleju valvoline max Life 5w40 , chciałem się dowiedzieć poprostu co nieco o tym oleju niezależnie od stosowania go w danym silniku chodzi o sam olej jak się spisuje itp.. A mówiąc że to dobry olej ale do starych silników masz na myśli przebieg auta 200tys i więcej czy o rok produkcji samochodu (silnika) ? Bo samochód z 2014 r też może mieć 200tys już przejechane ..
 
Lata 90te. Nie napisałem nigdzie o przebiegu. Ewentualnie do bardzo prostych konstrukcyjnie silników.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
To czym się niby różni Max Life od olei które są do silników nowszej generacji od 2008r w zwyż ?
 
Dodatki uszczelniające, oraz grubość filmu smarnego w wysokich temperaturach. Niestety ma też wysokiego Noack, bo jak Pływak pisał, zdarzały się partię powyżej 11. Cena oleju sprawia, że jest on średnio opłacalny, bo za te pieniądze można mieć dużo lepsze propozycje.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
[mention]Zielony34[/mention] chyba masz nawyk ciaglego cytowania autora pod jego postami hehe, zamiast cytowac calosc to już użyj "@" i wybierz nazwe.
 
Tak, mam taki nawyk, szczególnie w tapatalku.

Wracając do tematu:

Max Life mnie nigdy nie zawiódł, ale przy cenie 150zl za 6L ze sprawdzonego źródła, stal się on dla mnie nieopłacalny, gdyż 10zl taniej mam Shella Ultra, a dokładając 10zl do 150 mam pakiet HX7 + 140ml Archolila 9100, który da mi lepszą ochronę, pompowalnosc, wyższy TBN, oraz zachowuje Noack na poziomie 7-8%

Max Life to spoko olej, ale za te pieniądze są lepsze.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Mnie w max life odrzuca NOACK na poziomie powyżej 11, to dosyć sporo jak na 5w40. Jeszce przy 5w30 bym to przełkną ale tutaj to sporo za dużo. Jest dużo olei które mają poniżej 10 nawet i tego bym szukał.
 
Back
Top