• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vectra 1.9 150 DPF/norma opla a fiata

noskill

Użytkownik
Samochód
Vectra C 1.9 150 DPF
Witam, wiem ze jest tu kilku ludzi z forum alfaholicy i znaja te silniki, moze widzieli analizy zuzyciowe na roznych olejach?

Producent silnika FIAT z tego co wyczytalem polecał 5w40 fullsaps a do dpf 5w30 z norma acea 2 czyli hths min 2.9 bez zmiany konstrukcji silnika.
Opel to wiadomo dexos2 czyli c3 i hths min 3.5.

Teraz pytanie czy ten silnik najlepiej radzi sobie z lepkosciami 5w40 czy jednak na c2 5w-30 tez pociagnie? widzial ktos zuzyciowke?
Obecnie w aucie siedzi fuchs c3 5w30 xtl z ar9100, wczesniej specol c3 507 z ar9100 a teraz myslalem o przejsciu na 5w40 jak eurol fluence z ar9100 ale wydaje sie dosc gruby kv40:89 kv100: 14.5.
Odcinki glownie 2x 30km dziennie 15 miasto i 15 trasa 90kmh.
 
5w40 zostaw sobie, jak silnik będzie mocno podjechany.
Póki zużycie oleju nieznaczne (właśnie - ile konsumuje na 1000km?), zostań jak najdłużej na 5w30.
Z tego co widzę, masz świadomość klas jakościowych, więc za wiele nie wymyślimy.

Co jest powodem zmiany lepkości oliwy?
 
oleju nie zjada wogule na dystansie 10kkm, nigdy nie przerywam wypalania dpf(mam podglad) ale nie zawsze uda sie na trasie wypalic wiec na miescie pewnie cos tam oleju wleci. Wczesniej byl tez AR2300 wiec raczej w silniku jest czysto. A czemu szukam odpowiedzi? Bo obecne oleje maja w okolicach kv100 11.6 i boje sie ze pod koniec dystansu tj 10kkm lepkosc spada do 10 przez krotkie trasy. Ale jesli fiat zalecal c2 to spokojnie ten silnik na takiej lepkosci sobie poradzi tym bardziej ze jest AR9100 jesli jednak jest stworzony pod grube 5w40 to bedzie mu ciezko. Analiza by dala pelna odpowiedz ale teraz przed wymiana nie wykonam jej, moze nastepnym razzem
 
5w40 zostaw sobie, jak silnik będzie mocno podjechany.
Póki zużycie oleju nieznaczne (właśnie - ile konsumuje na 1000km?), zostań jak najdłużej na 5w30.
Z tego co widzę, masz świadomość klas jakościowych, więc za wiele nie wymyślimy.

Co jest powodem zmiany lepkości oliwy?
Dlaczego 5w40 mialoby pomóc względem 5w30 na pobór oleju?
 
Według mnie 5w30. Jeśli nie upalasz silnika to zarówno C2 i C3 będą dobre, choć ja bym brał C3.
 
W tym silniku sprawdzi się zarówno 5W30 jak i 5W40. Wybór konkretnego oleju powinien być raczej podyktowany indywidualnymi preferencjami a bardziej warunkami użytkowania. Jeśli auto spędza zimą noce w garażu to nie widzę przeciwwskazań do całorocznego stosowania 5W40 w tym silniku pod warunkiem, że nie jedźmy wokół komina. 5W30 tez się sprawdzi ale na upalne lato i autostradę lepsze będzie 5W40. Sprawdzą się też zarówno 0W30 (wysoka 30) i 0W40. Jeśli chodzi o C2/C3 to bym raczej optował za C3 choć dobra C2 tez może być (np. C2 0W30 z nowymi normami).
Te silniki praktycznie w ogóle nie biorą oleju. Jeśli już to max 200-300 ml na 10 tys. jak z silnikiem jest wszystko ok. a olej jest w dobrej kondycji. No chyba, że turbina szwankuje ale to już osobny temat. Osobiście przerobiłem w tym silniku (konkretnie 2) chyba z 10 różnych olejów.
 
Jak turbo zdrowe to lej dowolne C2 5W-30. Nawet latem się sprawdzi, te diesel są wydajne termicznie a w przeciwieństwie do 20v nie przesadzono z ich podkręcaniem więc nawet jazda autostradowa nie zaszkodzi.

Fuchs którego masz będzie ok i wg mnie możesz przy nim zostać. Jeżeli chcesz Eurola to raczej coś C2 albo C3 - @tomek evo coś doradzi. Ja z C2 mam trochę doświadczenia ale w silniku Kijanki więc do diesla np swojego Eneosa nie polecę dopóki nie zrobię analizy zuzyciowej żeby można było sprawdzić retencję TBN mimo że olej sam z siebie ciekawy.
 
W tym wypadku raczej nie, w końcu chodzi o zdolność utrzymania poziomu TBN ;)
 
Ja bym w ogóle nie patrzył czy jest C2 bo moim zdaniem to tylko wymysł aby było "eko". Jak jest ekologia to C3 w zupełności wystarczy. Te silniki wcale nie potrzebują olejów "lekko-bieżnych" z niskim HTHS.
 
Po co się zastanawiać czy C2 czy C3 są przecież oleje jak np mobil 1 5W30 esp formula C2/C3 czyli HTHS = 3.5 jak rozumiem. Olej ze specyfikacją dexos2. Jakby poszukać to jeszcze kilka olejów C2/C3 się znajdzie.
 
C2/C3 nie koniecznie musi mieć HTHS= 3.5. Może być C3 spełniające wymogi C2 ze względu na "energooszczędność" i lekkobieżnośc oleju a nie poziom HTHS. W 1.9 JTD/CDTI w ogóle bym na to nie patrzył tak samo jak na to czy jest Dexos 2 czy nie ma. Spokojnie można lać coś z VW 504/507 albo MB 229.51/52.
 
Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie. W takim razie lista olejów które wybralem
-Mobil 1 esp 5w30 (@tomek evo masz w sorzedazy?)
-Mobil 1 esp X3 0w40
-texaco Pro Ds m (ma inny pakiet od V mniej boru ale molibden a chyba boru z oleju nie potrzeba jak dodaje ar9100? @wlyszkow
-Shell ect c2c3 0w30
-shell ect c3 5w30
-eurol sythence 0w30
 
9100 zastępuje wiele składników oleju, olej może mieć zredukowany pakiet spokojnie pod 9100.
 
Ten texaco bardzo tani a wydaje się mega fajny. Eurol 0w30 też sprawdzony u wielu i ma trochę PAO. Z tymi Mobilami to nigdy nie wiadoma z pochodzeniem ale też nie wierzę że co 3 sklep ma podróbę. @tomek evo a dpfa miałeś wtedy w tych silnikach? Które najlepiej wspominasz?
 
Z wyżej wymienionych to chyba Eurol 0W30 ma najwięcej PAO. Swoja droga czemu u Ciebie na sklepie wlyszkow go brakuje? Mobile i Shell to chyba pełne GTL?
 
Back
Top