• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vectra 1.9 150 DPF/norma opla a fiata

noskill

Użytkownik
Samochód
Vectra C 1.9 150 DPF
Witam, wiem ze jest tu kilku ludzi z forum alfaholicy i znaja te silniki, moze widzieli analizy zuzyciowe na roznych olejach?

Producent silnika FIAT z tego co wyczytalem polecał 5w40 fullsaps a do dpf 5w30 z norma acea 2 czyli hths min 2.9 bez zmiany konstrukcji silnika.
Opel to wiadomo dexos2 czyli c3 i hths min 3.5.

Teraz pytanie czy ten silnik najlepiej radzi sobie z lepkosciami 5w40 czy jednak na c2 5w-30 tez pociagnie? widzial ktos zuzyciowke?
Obecnie w aucie siedzi fuchs c3 5w30 xtl z ar9100, wczesniej specol c3 507 z ar9100 a teraz myslalem o przejsciu na 5w40 jak eurol fluence z ar9100 ale wydaje sie dosc gruby kv40:89 kv100: 14.5.
Odcinki glownie 2x 30km dziennie 15 miasto i 15 trasa 90kmh.
 
Na normy FCA patrz z przymrużeniem oka 5W40 full saps zalecali dla 1.9 JTDm bez DPF i podobno na początku też dla wersji z DPF, później zmienili zalecanie z FIAT 9.55535-N2 na FIAT 9.55535-S1 czyli 5W30 mid saps ale tylko w przypadku 1.9 dla silników 2.4 nawet z DPFem nadal zalecali do końca produkcji full sapsa 5W40.

Ja proponuje Total Ineo LL 5W30 lub Shell Helix ECT
 
W sumie te oleje mają taki sam pakiet jak mój obecny w silniku. Chciałbym spróbować czegoś z dużym dodatkiem PAO lub GTL więc PAO najwięcej znajdzie się w? Mobile to też głównie GTL co Shell?
 
Ten texaco bardzo tani a wydaje się mega fajny. Eurol 0w30 też sprawdzony u wielu i ma trochę PAO. Z tymi Mobilami to nigdy nie wiadoma z pochodzeniem ale też nie wierzę że co 3 sklep ma podróbę. @tomek evo a dpfa miałeś wtedy w tych silnikach? Które najlepiej wspominasz?
Jedno auto Opel z CDTI 150 KM bez dpfa, drugie AR159 też 150 KM ale z dpf (dalej w rodzinie). W Oplu najlepiej sprawdziło się Neste City Pro 0W40 z AR9200V2 a w AR159 Eurol Syntehence FS 0W30. Ocena subiektywna na podstawie tego jak silnik pracował w różnych warunkach np. przy porannym odpalaniu albo po określonym przebiegu. Dodatkowo w rodzinie jest jeszcze jeden 1.9 CDTI 150 KM a mój przyjaciel, który jest mechanikiem też ma CDTI 150 KM i specejalizuje się w grupie GM wiec swoim Klientom co chwila coś zalewa (choć teraz większość to już 2.0 CDTI). Teraz oba 1.9 CDTI są zalane Eurolem Fluence 5W40 a AR159 Eurolem Syntehnce FS 0W30 i nikt nie narzeka.
 
Pytanie jakiej klasy jest GTL w Mobilu, bo oni chyba nie mają własnych instalacji i bazują na tym co jest na rynku?
 
W sumie te oleje mają taki sam pakiet jak mój obecny w silniku. Chciałbym spróbować czegoś z dużym dodatkiem PAO lub GTL więc PAO najwięcej znajdzie się w? Mobile to też głównie GTL co Shell?
Eurol Synethence FS 0W30 ma w składzie 40-55 procent czystego PAO. Nie wiem ile dokładnie PAO ma Mobil ale obstawiam 20-30 procent. Shell w całości powinien być na GTL. Kolega Wlyszkow pewnie będzie wiedział lepiej.
 
Lepkosc strukturalna tego oleju miesci sie po prostu w normie, przy SAE 5W maksymalnie 6600 w -30°C. Wiec typowe dla tej lepkosci. Na temperature plynienia mozna wplynac przy pomocy PPD (Pour point depressant).
 
to że w normie to wiadomo, ale przegladajac sporo analiz u ruskow gdzie badaja css i temp to -51C i 5270mpas rzadko mozna spotkac w HC w tej lepkosci olejach za 100zl
 
Co do fluenca 5w40, samo hc, wysokie lepkości a temp i css uzyskali jak w olejach pao.
Nie samo HC. Z widma wychodzi, ze jest tam prawdopodobnie ok 30 procent PAO i to by się zgadzało patrząc na parametry tym bardziej, ze są to parametry z badania a nie tylko z karty.
Post automatically merged:

Panowie zostaja 3 oleje
Eurol 0w30
Mobil 1 esp 5w30
Shell 0w30

"rzucac moneta" ?
Dla mnie kolejność jest taka jak podałeś. Eurol jest dla mnie lepszym olejem od Shella (Shell sie po jakimś czasie "poddaje") i mam to sprawdzone w kilku swoich i nie swoich autach. Wszystkie 3 są b.dobre i żeby nie być posądzonym o faworyzowanie Eurola wszystkie 3 kupić można u mnie.
 
Bo z reguły ta baza jest dodawana w celu poprawy właściwości niskotemperaturowych. A w MSDS nie ma śladu. FTIR nie jest dla mnie zawsze jednoznaczne.
 
Tam równie dobrze może być domieszka PAO 6 cSt, a te nie jest wymagane, aby je wpisać w MSDS.
 
Last edited by a moderator:
Małe porządki, Panowie, starajcie się trzymać poziom, zwłaszcza w sobotę wieczorem.
 
Back
Top