• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vectra 1.9 150 DPF/norma opla a fiata

noskill

Użytkownik
Samochód
Vectra C 1.9 150 DPF
Witam, wiem ze jest tu kilku ludzi z forum alfaholicy i znaja te silniki, moze widzieli analizy zuzyciowe na roznych olejach?

Producent silnika FIAT z tego co wyczytalem polecał 5w40 fullsaps a do dpf 5w30 z norma acea 2 czyli hths min 2.9 bez zmiany konstrukcji silnika.
Opel to wiadomo dexos2 czyli c3 i hths min 3.5.

Teraz pytanie czy ten silnik najlepiej radzi sobie z lepkosciami 5w40 czy jednak na c2 5w-30 tez pociagnie? widzial ktos zuzyciowke?
Obecnie w aucie siedzi fuchs c3 5w30 xtl z ar9100, wczesniej specol c3 507 z ar9100 a teraz myslalem o przejsciu na 5w40 jak eurol fluence z ar9100 ale wydaje sie dosc gruby kv40:89 kv100: 14.5.
Odcinki glownie 2x 30km dziennie 15 miasto i 15 trasa 90kmh.
 
A ile Ty bys chcial ? Estry to nie Panaceum, po za tym trzeba je z rozwaga dodawac. To jest "dodatek" w celu leczenia wad innych olejow bazowych.
 
W olejach 5W30 nie butikowych to chyba fajnie że w ogóle są PAO i estry nawet po 5% :)
 
a moze Petronas Syntium 7000 DM w MSDS ma
40.0-<50.0% Dec-1-ene, homopolymer,hydrogenated CAS:68037-01-4

Mysle ze mocny konkurent Eurola. Co o nim sadzicie?
 
bylem w sumie zdecydowany na mobila ale jeszcze mam tydzien do zamowienia ale ten Petronas bardzo ciekawy. U Niemcow znalazlem opis:
PAO6: 50%
- VHVI4: 10-15%
- Synesstic5 AN: 10%
- Additiv-Paket: Infineum P6xxx: 12%
- Viskositätsverbesserer: 9-10%
- PP Depressant: 0.3%
 
Teraz pytanie czy ten silnik najlepiej radzi sobie z lepkosciami 5w40 czy jednak na c2 5w-30 tez pociagnie? widzial ktos zuzyciowke?
Obecnie w aucie siedzi fuchs c3 5w30 xtl z ar9100, wczesniej specol c3 507 z ar9100 a teraz myslalem o przejsciu na 5w40 jak eurol fluence z ar9100 ale wydaje sie dosc gruby
U mnie ten sam silnik z Eko i całkiem podobna historia. Od 2014r Castrol Edge FST C3 5W30. Kolejno Specol 5W30 C3 504/507 + AR9100 i teraz Eurol Fluence 5W40 +AR 9100. Moje nieprofesjonalne ucho nie dostrzegło żadnej różnicy, lecz raczej wrócę do 5W30 ponieważ trasy robię tylko na wakacjach a pozostała część roku to dojazdy po 4km.
 
Panowie jeszcze raz was pomęczę ostatnie pytanko bo dzisiaj zamawiam.
Eurol Mobil i doszedl ten Petronas
Wszystkie w podobnej cenie do końca dnia. Czy któryś jest np bardziej odporny na rozcieńczania paliwem?
 
nie ma czegoś takiego jak odporność na rozcieńczenie paliwem, olej z większą lepkością będzie miał po prostu większy zapas lepkościowy gdy zostanie dodane do niego paliwo i go rozcieńczy
 
Taki mały zarcik :D
Zalecenia znawców do JTD 😄
 

Attachments

  • Screenshot_20200318-152758.png
    Screenshot_20200318-152758.png
    247 KB · Odwiedzin: 315
W tym silniku sprawdzi się zarówno 5W30 jak i 5W40. Wybór konkretnego oleju powinien być raczej podyktowany indywidualnymi preferencjami a bardziej warunkami użytkowania. Jeśli auto spędza zimą noce w garażu to nie widzę przeciwwskazań do całorocznego stosowania 5W40 w tym silniku pod warunkiem, że nie jedźmy wokół komina. 5W30 tez się sprawdzi ale na upalne lato i autostradę lepsze będzie 5W40. Sprawdzą się też zarówno 0W30 (wysoka 30) i 0W40. Jeśli chodzi o C2/C3 to bym raczej optował za C3 choć dobra C2 tez może być (np. C2 0W30 z nowymi normami).
Te silniki praktycznie w ogóle nie biorą oleju. Jeśli już to max 200-300 ml na 10 tys. jak z silnikiem jest wszystko ok. a olej jest w dobrej kondycji. No chyba, że turbina szwankuje ale to już osobny temat. Osobiście przerobiłem w tym silniku (konkretnie 2) chyba z 10 różnych olejów.
Witam widze ze masz doswiadczenie z tym silnikiem a ja mam dylemat aktualnie jezdze na 5w30 shell helix ultra z dodatkiem ar9100 z tym ze pozbylem sie dpf. I mysle czy by nie przesc na 5w40 dodam ze robie krotkie trasy.
 
Z trzech wymienionych 5w30 (pomijam Petronas, nie znam) Mobil to chyba najwyższa półka. Shell zawsze trzyma poziom i można go łatwo kupić z pewnego źródła. W obu przypadkach nie będzie pomyłki.
 
Aktualnie w 1.9 120 km mam zalane Shella 5w30 ECT C3 i nie narzekam. Teraz prawdopodobnie wyprobuje Texaco Pro DS M ;)
 
Back
Top