Idąc za radami forumowiczów nabyłem moduł OBD vGate iCar2 oraz zainstalowałem aplikacje CarScanner.
Dzisiaj po raz pierwszy uruchomiłem zestaw, a wskazania trochę mnie zdziwiły.
Jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o tego typu "diagnostykę". Dlatego może ktoś mi powie, czy wskazania takie mają być, czy coś jest nie tak z tym modułem (wadliwy, albo niekompatybilny z samochodem).
Poniżej wrzucam odczyty i na czerwono podkreślam zastanawiające wartości.
Odczyty były robione po włączeniu zapłonu jednak bez uruchamiania silnika. Silnik w samochodzie ostatni raz uruchomiony był 5 dni temu.
Temperatura powietrza na zewnątrz około 8 stopni.
Najbardziej zastanawia mnie, dlaczego:
- wskazuje temperaturę oleju w okolicach zera stopni, skoro powinna być zbliżona do temperatury powietrza, czyli koło 8 stopni.
- wskazuje temperaturę parownika prawie -40 stopni, skoro powinna być zbliżona do temperatury otoczenia (parownik nie jest i nie był uruchomiony).
- wskazuje bezwzględne naciśnięcie pedału gazu na poziomie 15%, skoro pedał nie jest w ogóle wciśnięty.
- wskazuje spalanie 0,2 l/100km, skoro silnik jest wyłączony.
Nie wiem, może to tak ma być, ale wolę się upewnić, bo jak moduł jest wadliwy, albo niekompatybilny, to jeszcze mam czas żeby go zwrócić.
Dzisiaj po raz pierwszy uruchomiłem zestaw, a wskazania trochę mnie zdziwiły.
Jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o tego typu "diagnostykę". Dlatego może ktoś mi powie, czy wskazania takie mają być, czy coś jest nie tak z tym modułem (wadliwy, albo niekompatybilny z samochodem).
Poniżej wrzucam odczyty i na czerwono podkreślam zastanawiające wartości.
Odczyty były robione po włączeniu zapłonu jednak bez uruchamiania silnika. Silnik w samochodzie ostatni raz uruchomiony był 5 dni temu.
Temperatura powietrza na zewnątrz około 8 stopni.
Najbardziej zastanawia mnie, dlaczego:
- wskazuje temperaturę oleju w okolicach zera stopni, skoro powinna być zbliżona do temperatury powietrza, czyli koło 8 stopni.
- wskazuje temperaturę parownika prawie -40 stopni, skoro powinna być zbliżona do temperatury otoczenia (parownik nie jest i nie był uruchomiony).
- wskazuje bezwzględne naciśnięcie pedału gazu na poziomie 15%, skoro pedał nie jest w ogóle wciśnięty.
- wskazuje spalanie 0,2 l/100km, skoro silnik jest wyłączony.
Nie wiem, może to tak ma być, ale wolę się upewnić, bo jak moduł jest wadliwy, albo niekompatybilny, to jeszcze mam czas żeby go zwrócić.
Attachments
-
Screenshot_20240219-161542-edit-20240219162645.jpg423,5 KB · Odwiedzin: 56
-
Screenshot_20240219-161610-edit-20240219162601.jpg381 KB · Odwiedzin: 51
-
Screenshot_20240219-161630-edit-20240219162518.jpg307,5 KB · Odwiedzin: 51
-
Screenshot_20240219-161810-edit-20240219162430.jpg361,3 KB · Odwiedzin: 48