• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo 850 2.5 10V lpg

eustachu

Użytkownik
Samochód
S60 09’ D5244T4
Marka samochodu
Volvo 850
Budżet/ile litrów
~150/6 litrów
Styl jazdy
Silnik
B5252S
Data produkcji
1996
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3
Jaki olej masz obecnie
Eurol Turbosyn 10W40
Witam serdecznie :)
w listopadzie kupiłem sobie taką cegiełkę, bo trafiła się niedaleko w dobrym stanie. Jeździłem sobie nią tak bardziej rekreacyjnie. Okazało się, ze przyszły ciężkie czasy i przy przebiegach 5000-6000km miesięcznie moje S60 D5 traci sens przy cenach ropy dobijających powoli do 8 zł. Zdecydowałem, że zakładam LPG i nabijam kilometry cegłą, a S60tka idzie do garażu. po prostu będę nią jeździł rzadziej, ale do rzeczy...
Przebieg na chwile obecną to prawdopodobnie około 400-420 tys.km (prawdopodobnie bo licznik zatrzymał się na 287 6 lat temu). Według karteczek pod maską jeździł na Liqui Moly 10W40. Po kupnie zalałem Eurol 10W40 + oilsyn power cleaner, zrobiłem około 5 tysięcy km, a olej trzyma stan i do tego jest klarowny ;) Wobec tego, myśle ze można śmiało przejść na 5W40, żeby dziadziusiowi było trochę lżej. 95% jazdy to będzie trasa, prędkości takie 100-130.
Rozważam następujące oleje:
Lotos 5W40
Specol 5W40
Mobil Super 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Shell HX8 5W40
Texaco Havoline Ultra 10W40 (jako alternatywa)
Najbardziej skłaniam się ku Mobilowi (lubię te markę) i Shellowi (nigdy nie stosowałem, chciałem sprobowac), ale nie mam nic do pozostałych marek (również polskich) :)
No i pytanie jak podejść do interwału? 10 tysięcy bezwględnie przy lpg czy przy moim sposobie eksploatacji mogę wymieniać co 3 miesiące czyli ok. 15 tys.?

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam :)

PS Myślałem o zalaniu SHU 5W40 albo Meguina 5W40, ale po dłuższej lekturze forum doszedłem do wniosku, ze w tym przypadku to byłby przerost formy nad treścią. Czy słusznie?
 
Wg mnie lepiej wymienić 3x Lotos co 10kkm niż 2x Shell co 15kkm na przykładowym dystansie 30kkm.
Przy Twojej jeździe pewnie 10kkm będzie bardzo bezpieczne i nie ma potrzeby wydawania kasy na analizę zużytego oleju.
Ale to tylko moja opinia.
 
10 tys. km to mi się kojarzy z cyklem miejskim albo mieszanym, a ja przypominam robię trasy. Serio myślisz, ze taki lotos nie wytrzymałby 12 czy 13 tysięcy w czystej trasie? :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Teoretycznie wytrzyma, widzisz są użytkownicy którzy mają wyje.. na takie rzeczy jak wymiana oleju i jeżdżą po 30-40 tyś km na oleju lub dłużej albo i nie wymieniają wcale. Więc regularna wymiana nawet co 15 tyś nie zabije silnika - na pewno nie w Twoim Volvo. W rodzinie mam osobę, która robi 60 tyś km rocznie i wymienia olej co 30 tyś i tak już od kilku dobrych lat w różnych samochodach (głównie BMW) i nie miał jeszcze żadnej poważnej awarii z tego tytułu a też jeździ głównie trasy.
 
ja bym lał Shell HU 5w40 i robił interwał 15 tys. Myślę że warto przy pierwszej wymianie teraz dać jakąś lepszą płukankę, a potem to jakąś tańszą żeby kosztów nie robić, no i oczywiście obserwować czy nie wystąpi jakiś pobór, czy np. nagle olej nie zacznie znacznie ciemnieć przy danym przebiegu, np. po 12 tys. km. Wtedy można coś pomysleć, nad jakąś zmianą, albo zrobić analizę.
 
Back
Top