• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo 850 2.5 10V lpg

eustachu

Użytkownik
Samochód
S60 09’ D5244T4
Marka samochodu
Volvo 850
Budżet/ile litrów
~150/6 litrów
Styl jazdy
Silnik
B5252S
Data produkcji
1996
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3
Jaki olej masz obecnie
Eurol Turbosyn 10W40
Witam serdecznie :)
w listopadzie kupiłem sobie taką cegiełkę, bo trafiła się niedaleko w dobrym stanie. Jeździłem sobie nią tak bardziej rekreacyjnie. Okazało się, ze przyszły ciężkie czasy i przy przebiegach 5000-6000km miesięcznie moje S60 D5 traci sens przy cenach ropy dobijających powoli do 8 zł. Zdecydowałem, że zakładam LPG i nabijam kilometry cegłą, a S60tka idzie do garażu. po prostu będę nią jeździł rzadziej, ale do rzeczy...
Przebieg na chwile obecną to prawdopodobnie około 400-420 tys.km (prawdopodobnie bo licznik zatrzymał się na 287 6 lat temu). Według karteczek pod maską jeździł na Liqui Moly 10W40. Po kupnie zalałem Eurol 10W40 + oilsyn power cleaner, zrobiłem około 5 tysięcy km, a olej trzyma stan i do tego jest klarowny ;) Wobec tego, myśle ze można śmiało przejść na 5W40, żeby dziadziusiowi było trochę lżej. 95% jazdy to będzie trasa, prędkości takie 100-130.
Rozważam następujące oleje:
Lotos 5W40
Specol 5W40
Mobil Super 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Shell HX8 5W40
Texaco Havoline Ultra 10W40 (jako alternatywa)
Najbardziej skłaniam się ku Mobilowi (lubię te markę) i Shellowi (nigdy nie stosowałem, chciałem sprobowac), ale nie mam nic do pozostałych marek (również polskich) :)
No i pytanie jak podejść do interwału? 10 tysięcy bezwględnie przy lpg czy przy moim sposobie eksploatacji mogę wymieniać co 3 miesiące czyli ok. 15 tys.?

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam :)

PS Myślałem o zalaniu SHU 5W40 albo Meguina 5W40, ale po dłuższej lekturze forum doszedłem do wniosku, ze w tym przypadku to byłby przerost formy nad treścią. Czy słusznie?
 
Texaco Havoline Ultra 10W40 (jako alternatywa)
A czemu nie 5W40? :)

Tak naprawdę wszystko z tej listy jest godne polecenia, czego byś nie wybrał będzie dobrze. Możesz co interwał inny wlewać i sprawdzić, który Ci najbardziej pasuje.

Co do interwału, przy takim użytkowaniu spokojnie możesz co 10 tys. wymieniać
 
Havoline 5W40 wychodzi stosunkowo drogo, a patrząc po analizie to praktycznie 1:1 z Mobilem ;)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 
Możliwe, nie śledzę jego ceny od jakiegoś czasu. W każdym razie, duża część 5W40 A3/B4 jest na tyle podobna do siebie, że jedyne znaczące różnice to producent, opakowanie i cena. Jedynie Shell może się wyróżniać udziałem GTL w bazie, ale to nie znaczy z automatu, że jest lepszy od innych
 
Myślałem o zalaniu SHU 5W40 albo Meguina 5W40, ale po dłuższej lekturze forum doszedłem do wniosku, ze w tym przypadku to byłby przerost formy nad treścią. Czy słusznie?
To glownie zalezy od Ciebie. Oczywiscie sa pewne granice. Shell cenowo jest atrakcyjniejszy, Meguin SL 5W-40 to klasyczny olej bazujacy na grupie IV.
 
No właśnie HX8 to taki fajny grubasek, jakoś mam wrażenie, ze mógłby się w tym wypadku sprawdzić. Do tego ma w składzie GTL i jest tani :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ja w tym silnikù miałem póki co comma 10w40 potem shell hx7 5w40 i teraz jest lotos 5w40. I wiem że zostanę na lotosie, całą zimę nawet po nocy na mrozie silnik od samego rozruchu chodzi cicho i lekko. Nie zauwazyłem zeby popychacze było słychać choćby sekunde po odpaleniu.
Polecam lotoska synthetic plus 5w40.
 
A jakie to ma znaczenie czy wysilony i turbo ? Np. stosowanie oleju na GTL zapewni wyzsza czystosc w rejonie pierscieni tlokowych.
 
No dobra, a jeżeli zdecydowałbym się na tego Helixa Ultra, to mogę przeciągnąć interwał do 15 tys?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
PS Myślałem o zalaniu SHU 5W40 albo Meguina 5W40, ale po dłuższej lekturze forum doszedłem do wniosku, ze w tym przypadku to byłby przerost formy nad treścią. Czy słusznie?
A dlaczego przerost? Ja do 35 letniego Golfa mk2 lałem Shella Ultra 0W40, a obecnie i docelowo Meguina 0W40. I nie uważam tego za przerost. A i samopoczucie mam lepsze... :p A miny ludzi, gdy słyszą o 0W40 w starym Golfie - BEZCENNE. :p
 
Myślałem o Mobilu 1 0W40 (tym A3/B4), ale najpierw chce przejść na 5W i zobaczyć co się będzie działo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Myślałem o Mobilu 1 0W40 (tym A3/B4), ale najpierw chce przejść na 5W i zobaczyć co się będzie działo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A co ma się dziać? Lej docelowy olej a nie jakieś stopniowanie typu najpierw 5W potem 0W. Nic się nie będzie działo poza szybszym uzyskiwaniu ciśnienia oleju po rozruchu.
Post automatically merged:

Czy w przypadku takiego niewysilonego motoru i to jeszcze bez turbo, dopłata do SHU może dać jakieś wymierne korzyści?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak: +3 do samopoczucia, +1 do samooceny, -1 do finansów, jak mawiają gracze cRPG... :p
 
Last edited:
Do takiego silnika to bym lal coś pokroju Lotosa 5w40 - oczywiście obserwował czy nie pojawi się jakiś pobor oleju lub wycieki - skoro ma taki przebieg to różnie z tym może być. Moim zdaniem szukanie droższego oleju nie ma sensu a już napewno nie kombinacje z olejami 0w itp..
 
A dlaczego nie? Jakie masz sensowne wytłumaczenie do lania takiego oleju w naszym klimacie, gdzie jak 3 dni w zimie temperatura spadnie do -10 to już jest Syberia i paraliż na drogach? Dodam, że mówimy o aucie co ma 26 lat i przebieg bliżej nie określony. Tylko nie gadajcie o lepszych zimnych startach... moim zdaniem 5w40 lub w ostateczności pewnie i na lanym do tej pory 10w40 silnik da rade.. to są pancerne jednostki, nie zrobione z gownolitu kosiarki gdzie zalecają 0w20 a po 100 tys km remont albo wymiana silnika.
 
Back
Top