- Marka samochodu
- Volvo 850
- Budżet/ile litrów
- ~150/6 litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- B5252S
- Data produkcji
- 1996
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- A3
- Jaki olej masz obecnie
- Eurol Turbosyn 10W40
Witam serdecznie
w listopadzie kupiłem sobie taką cegiełkę, bo trafiła się niedaleko w dobrym stanie. Jeździłem sobie nią tak bardziej rekreacyjnie. Okazało się, ze przyszły ciężkie czasy i przy przebiegach 5000-6000km miesięcznie moje S60 D5 traci sens przy cenach ropy dobijających powoli do 8 zł. Zdecydowałem, że zakładam LPG i nabijam kilometry cegłą, a S60tka idzie do garażu. po prostu będę nią jeździł rzadziej, ale do rzeczy...
Przebieg na chwile obecną to prawdopodobnie około 400-420 tys.km (prawdopodobnie bo licznik zatrzymał się na 287 6 lat temu). Według karteczek pod maską jeździł na Liqui Moly 10W40. Po kupnie zalałem Eurol 10W40 + oilsyn power cleaner, zrobiłem około 5 tysięcy km, a olej trzyma stan i do tego jest klarowny Wobec tego, myśle ze można śmiało przejść na 5W40, żeby dziadziusiowi było trochę lżej. 95% jazdy to będzie trasa, prędkości takie 100-130.
Rozważam następujące oleje:
Lotos 5W40
Specol 5W40
Mobil Super 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Shell HX8 5W40
Texaco Havoline Ultra 10W40 (jako alternatywa)
Najbardziej skłaniam się ku Mobilowi (lubię te markę) i Shellowi (nigdy nie stosowałem, chciałem sprobowac), ale nie mam nic do pozostałych marek (również polskich)
No i pytanie jak podejść do interwału? 10 tysięcy bezwględnie przy lpg czy przy moim sposobie eksploatacji mogę wymieniać co 3 miesiące czyli ok. 15 tys.?
Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam
PS Myślałem o zalaniu SHU 5W40 albo Meguina 5W40, ale po dłuższej lekturze forum doszedłem do wniosku, ze w tym przypadku to byłby przerost formy nad treścią. Czy słusznie?
w listopadzie kupiłem sobie taką cegiełkę, bo trafiła się niedaleko w dobrym stanie. Jeździłem sobie nią tak bardziej rekreacyjnie. Okazało się, ze przyszły ciężkie czasy i przy przebiegach 5000-6000km miesięcznie moje S60 D5 traci sens przy cenach ropy dobijających powoli do 8 zł. Zdecydowałem, że zakładam LPG i nabijam kilometry cegłą, a S60tka idzie do garażu. po prostu będę nią jeździł rzadziej, ale do rzeczy...
Przebieg na chwile obecną to prawdopodobnie około 400-420 tys.km (prawdopodobnie bo licznik zatrzymał się na 287 6 lat temu). Według karteczek pod maską jeździł na Liqui Moly 10W40. Po kupnie zalałem Eurol 10W40 + oilsyn power cleaner, zrobiłem około 5 tysięcy km, a olej trzyma stan i do tego jest klarowny Wobec tego, myśle ze można śmiało przejść na 5W40, żeby dziadziusiowi było trochę lżej. 95% jazdy to będzie trasa, prędkości takie 100-130.
Rozważam następujące oleje:
Lotos 5W40
Specol 5W40
Mobil Super 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Shell HX8 5W40
Texaco Havoline Ultra 10W40 (jako alternatywa)
Najbardziej skłaniam się ku Mobilowi (lubię te markę) i Shellowi (nigdy nie stosowałem, chciałem sprobowac), ale nie mam nic do pozostałych marek (również polskich)
No i pytanie jak podejść do interwału? 10 tysięcy bezwględnie przy lpg czy przy moim sposobie eksploatacji mogę wymieniać co 3 miesiące czyli ok. 15 tys.?
Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam
PS Myślałem o zalaniu SHU 5W40 albo Meguina 5W40, ale po dłuższej lekturze forum doszedłem do wniosku, ze w tym przypadku to byłby przerost formy nad treścią. Czy słusznie?