• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo s60 2.4 , zmiana oleju z 10w40 na 5w40, warto?

diavoli1991

Użytkownik
Samochód
Volvo s60
Marka samochodu
Volvo s60
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
2.4
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
35 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40, 5w30
Jaki olej masz obecnie
PMO 10w40
Mam dylemat czy zmieniać olej z 10w40 na 5w40. Auto kupione 4 lata temu z zalanym 10w40. Auto ma na liczniku 405 tys. km. Pobór między wymianami oscyluje na poziomie ok. 300-350 ml. Na górze z tyłu silnika jest zapocenie na pokrywie zaworów. Obawiam się trochę robienia płukanki przed wymianą oleju i przejściem z 10w40 na 5w40, głównie konsekwencji, jakiegoś rozszczelnienia czy zwiększonego poboru oleju na 5w40 (słyszałem różne historie). Dzięki za sugestie
 
Oczywiście że możesz, że warto. Polecam Valvoline Maxlife - czasami stopuje wycieki, warto spróbować.
 
??? Zapocenia z pokrywy tak łatwo nie usuniesz, bo trzeba zrzucać rozrząd w przypadku tego silnika, żeby zrzucić pokrywę zaworów. Poza tym uszczelka to klej
 
Last edited by a moderator:
Zajrzyj do odmy.
Jak jest przytkana/membrana rozciągnięta to może brać olej i wypychać uszczelki od ciśnienia.
Robota nie jest za przyjemna, bo trzeba rwać kolektor dolotowy, ale do ogarnięcia samemu.
Post automatically merged:

Zapocenie z pokrywy latwo usuniesz.
Mylisz się.

W tym silniku trzeba do tego zrzucać rozrząd i wałki.
(choć co do wałków nie jestem pewien)
To nie jest prosta ani przyjemna robota.
Po montażu trzeba ustawić koła VVC

Trzeba też porządnie wkleić
pokrywę, na dobrej jakości płynną uszczelkę.
 
Last edited:
Nie pcha bagnetu oleju na włączonym silniku, nie dymi też z wejścia bagnetu, nie dmucha w rękawiczkę założoną na wlew oleju
 
Last edited by a moderator:
Czyli masz farta.
Może właśnie Valvoline Maxlife pomoże na pocenie się z pokrywy.

Możesz spróbować.

Ewentualnie pmo też ma 5W40 takie co niby ma uszczelniać
 
Ale tu mi o odmę sie nie rozchodzi w tym poście ;) Tylko że mam obawy, że po płukance coś się może rozszczelnic dodatkowo lub na 5w40 PMO zwiększyć się poziom oleju? Wiem że można zastosować bezpieczniejszą dla uszczelek płukankę np. Oilsyn Flush na estrach
 
Last edited by a moderator:
Ja bym dał grube 5W40 (np Eurol super lite, albo shell HX8), do tego płukankę LL. No albo ten maxlife, ale na rosyjskim forum widziałem gdzieś analizę kilku różnych valvo z tej samej lepkości i były identyczne… bodajże maxlife, synpower i all climate. Troszkę mnie to zraziło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
A no to przewalone.

Kiedyś polecałem takie przypadki Bizola na wycieki, ale muszę się poprawić, że jednak na dłuższy czas to nie pomoże.
 
Mi nie chodzi o jakieś zniwelowanie wycieków olejem :) tylko o bezpieczne zastosowanie płukanki i zalanie świeżym 5w40. Tylko co do płukanki sa obawy
 
były identyczne… bodajże maxlife, synpower i all climate.
Ale dodatki poprawiające elastyczność uszczelnień są niemetaliczne, nie widać stricte na analizie
Post automatically merged:

Tylko że mam obawy, że po płukance coś się może rozszczelnic dodatkowo lub na 5w40 PMO zwiększyć się poziom oleju?
Płukanka w moim przypadku nie rozszczelniła nic dodatkowo.

Wyciek który miałem pozostał i wyeliminowany został w późniejszym czasie.

Chodzi ci o pobór (nie poziom)?
Tutaj nie ma reguły, zdarza się że może nieco wzrosnąć.
Najwyżej wrócisz na 10W40 po jednym interwale.

Wiem że można zastosować bezpieczniejszą dla uszczelek płukankę np. Oilsyn Flush na estrach
Co do oilsyn @SaNIB 96 ma negatywne doświadczenia, ale on najlepiej odpowie co się stało.

Z płukanek na estrach jest też XADO atomex z rewitalizantem.
 
Płukanka nic nie rozszczelni. Jeżeli są fizyczne uszkodzenia które powodują wyciek/zapocenie to ani olej tego nie naprawi, ani płukanka nie pogorszy - jest dziura to cieknie.

Parafrazując skecz Starszych Panów - olej pod ciśnieniem natrafia na otwór i wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb ;)
 
Z tanich masz olejowe MANNOL 9900, Moje Auto, Xeramic Engine Flush.
Możesz jeszcze sprawdzić olejową XADO Vita Flush z rewitalizantem.
Estrowa postojowa AR 2820 lub Oilsyn Power Flush.

Co do oleju zalej sobie najpierw jakiś tańszy 5w40 (Lotos, Specol, Eurol) i sprawdzisz jak silnik będzie się sprawować.
 
Z tanich masz olejowe MANNOL 9900, Moje Auto, Xeramic Engine Flush.
Możesz jeszcze sprawdzić olejową XADO Vita Flush z rewitalizantem.
Estrowa postojowa AR 2820 lub Oilsyn Power Flush.

Co do oleju zalej sobie najpierw jakiś tańszy 5w40 (Lotos, Specol, Eurol) i sprawdzisz jak silnik będzie się sprawować.
Te estrowe mniej agresywne niz na nafcie i bezpieczniejsze na uszczelek?
 
Tak naprawdę wszystko na własne ryzyko, nikt Ci gwarancji nie da.
 
Zacznijmy od tego po co wogóle chcesz lać płukankę? Widzisz pod korkiem jakiś syf? Zużycie oleju masz pomijalne. A jezeli dla zasady przy przejsciu z 10w40 na 5w40 chcesz płukać to zakup sobie płukankę castrola w Ic i postępuj zgodnie z instrukcją po czym zalej 5w40 i jeżdzij.
Dopoki pokrywa tylko sie poci to jej nie ruszaj. Jak oddasz do mechanika to nawali Ci tam sylikonu i będzie kiszka, ta pokrywa to też kanały olejowe.
Z olejów polecę Ci lotos synthetic plus 5w40 albo jak chcesz drożej to shell helix ultra 5w40.
 
Back
Top