• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo s60 2.4 , zmiana oleju z 10w40 na 5w40, warto?

diavoli1991

Użytkownik
Samochód
Volvo s60
Marka samochodu
Volvo s60
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
2.4
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
35 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40, 5w30
Jaki olej masz obecnie
PMO 10w40
Mam dylemat czy zmieniać olej z 10w40 na 5w40. Auto kupione 4 lata temu z zalanym 10w40. Auto ma na liczniku 405 tys. km. Pobór między wymianami oscyluje na poziomie ok. 300-350 ml. Na górze z tyłu silnika jest zapocenie na pokrywie zaworów. Obawiam się trochę robienia płukanki przed wymianą oleju i przejściem z 10w40 na 5w40, głównie konsekwencji, jakiegoś rozszczelnienia czy zwiększonego poboru oleju na 5w40 (słyszałem różne historie). Dzięki za sugestie
 
Zapoznałem się wnikliwe.
AR2820 i Oilsyn są najlepsze
a K2 to wcale nie nafta i na pewno ma dodatkowe składniki tylko nikt nie wie jakie.


Ale jednak OP pyta się o płukankę więc chyba można poruszyć ten temat :rolleyes:
Testowales te płukanki Archoil? Rozumiem że sa bezpieczniejsze do stosowania niz większość tańszych na rynku?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 
ile hths oraz noack ma shu 5w40?nigdzie w karcie charakterystyki nie ma takich danych o tym.
Hths powyżej 3.5 a noack koło 6% tak wynika z analizy naszych wschodnich braci.
Testowales te płukanki Archoil?
Ja testowałem ar 2820 nic się silnikowi nie stalo. I na pewno cos wyczyściła bo olej zleciał mocno brudny a miał jakieś 4 kkm.
 
Testowales te płukanki Archoil? Rozumiem że sa bezpieczniejsze do stosowania niz większość tańszych na rynku?
To było trochę ironiczne
Nie odbieram im skuteczności, ale jak na forum jest ich polski dystybutor to trudno oczekiwać żeby polecał inne ;)

Teoretycznie żadna płukanka nie powinna być szkodliwa dla uszczelnień.
Archoil AR2820 wlewałem do B6304S i nic negatywnego nie zrobiła, a sporo syfu wyciągnęła.

Używałem też w innych autach LM i Kleen-Flo.
Ta ostatnia działa na węglowe depozyty i sadzę, więc raczej do dieselka.

Oilsyn mam na półce, ale nie testowałem jeszcze, większość osób sobie chwali, że robią robotę.
Ale jednak był jeden przypadek
Niestety u mnie zadziała na zasadzie rozpuszczenia tygodniowego silikonu i przypocenia się miski olejowej 😄

Ale jak wspomniałem, mógł to być wypadek przy pracy ;)
Może Dirko nie jest kompatybilne z płukaczami 😄
 
Archoil 2820 stosowałem w 1.9 TDI 160KM w Ibiza Cupra, przebieg miała wtedy 70 tkm, co 10-12 tkm wymieniałem olej. Bez płukania nowy olej od razu czarny. Po płukaniu Ar2820 (około 30-40 minut) nowy olej w silniku diesla trzymał złoty kolor do około 1500 km. Przy dłuższym postoju klepała jedna szklanka. Po płukaniu problem ustąpił. Także polecam do pierwszego płukania, potem do kolejnych interwałów używałem zwykłej płukanki K2 i samochód dalej dobrze się miał, nowy olej też już tak szybko się nie brudził.
 
Tylko proszę nie odpowiadaj w swoim stylu i nie odsyłaj mnie w czeluścia forum
Nie będę się 100 razy powtarzał. Będę cię odsyłał do zapoznania się z tematami, które wałkowaliśmy do znudzenia.


Ale jednak OP pyta się o płukankę więc chyba można poruszyć ten temat
Poruszyłem - warto stosować postojową co wymianę. Reszta informacji w odpowiednim dziale. Nie ma sensu się powtarzać.
 
Widzę powielania głupot i mitów ciąg dalszy...
To już nie mój problem, że w starszych, z dużym nalotem jednostkach gdzie są popychacze hydrauliczne różnica w pracy przy takim HX8 jest na jego korzyść i w Twojej ocenie jest to głupota i mitologia. Nie będę teraz drążył ani analizował czy wynika to z jego lepkości w 100st, baz, czy jeszcze czego
 
Nie będę teraz drążył ani analizował czy wynika to z jego lepkości w 100st, baz, czy jeszcze czego
Jeśli nie masz zamiaru dążyć, to powstrzymaj się od wypowiedzi.


To już nie mój problem, że w starszych, z dużym nalotem jednostkach gdzie są popychacze hydrauliczne różnica w pracy przy takim HX8 jest na jego korzyść
To jest kwestia mocno indywidualna. Żaden argument, ani dowód.
 
@diavoli1991
Ogólnie nie ma uszczelnień które wytrzymają pierdyliard motogodzin i ponad 20 lat przeciągania interwałów na olejach mineralnych bez dodatków wydłużających życie uszczelnień. Prędzej czy później coś stwardnieje albo pęknie czy sparcieje. Cykl życia. Dorzuć do tego jakieś lokalne przegrzania, bo ktoś sobie na stanie minimum oleju, prostował lewą nogę.
Jak masz zadbany silnik to nie masz się czego obawiać przy przejściu na 5w40, nic się nie stanie.
 
Ok. Pójdzie płukanka estrowa AR2820 bo ma mniejszą zawartość TBN 5,5 do płukania.
Kwestia oleju, mam kilka typów;
- Eurol Superlite 5w40,
- SHU 5w40,
- coś z PMO ?
 
Ja jestem za shellem. Sam chyba sobie zaleję na próbę żeby sprawdzić czy ta 'cienka' 40stka utrzyma się w sae40 po interwale 10kkm.
 
@diavoli1991

Powtarzam się ale ten silnik wg producenta może śmigać na olejach z obniżonym HTHS.

Także 5W40 z standardowym HTHS i nawet stosunkowo niska lepkością w 100°C
(12,5) dla tej kategorii mu nie zaszkodzi.

A bazę ma fajną bo GTL.
 
@diavoli1991

Powtarzam się ale ten silnik wg producenta może śmigać na olejach z obniżonym HTHS.

Także 5W40 z standardowym HTHS i nawet stosunkowo niska lepkością w 100°C
(12,5) dla tej kategorii mu nie zaszkodzi.

A bazę ma fajną bo GTL.
A gdzie masz o tych wytycznych dot tego silnika od producenta volvo? Podesłałbyś link?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Ten silnik występował w polifcie, a tam w instrukcji jedynym olejem zalecanym do wszystkich motorów był 0W30 A5/B5


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
1643925804034.png


ACEA A3/B4 to oleje z standardowym HTHS, A1/B1 to już martwa norma zastąpiona przez A5/B5 - obie to oleje z obniżonymm HTHS, głownie w celu oszczędności paliwa.

Także 5W40 to takie optimum do tego silnika, lecz 5W30 mu nie zaszkodzi. Nawet A5/B5.
Dochodząc do konkluzji, zarówno Shell jak i Eurol są w kwestii lepkości odpowiednie.
 
Back
Top