• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1.2 Tsi mod

Luk22

Użytkownik
Marka samochodu
Vw Golf
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.2 Tsi 86KM bluemotion-> 125KM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
20 - 30ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
vw aso
Witam.. Proszę o radę . Chciałbym przejść z oleju vw aso (shell) na olej który będzie możliwie najlepszym wyborem (norma 504/507) w przedziale cenowym 100-200 zł/4l Do oleju zamierzam dodać AR 9100. Z uwagi na to, że jest to drugie auto i pokonuje do 5k km rocznie wymiana oleju miała by miejsce raz na 2 lata. Interesuje mnie pakiet który sprosta tym wymaganiom. Auto porusza się w 80% po mieście, rzadko trasa 200-300 km. Auto ma mod mniej wiecej na osiągi jednostki napędowej 1.4 tsi, nie jest wykorzystywane do sportowej jazdy a raczej poprawy parametrów do wyprzedzania, zwiększenia "elastyczności silnika".

Wczytując się w forum wiem, że polecacie z niskiej półki cenowej lotos aurum, orlen max expert, tylko czy te propozycje w połączeniu z AR 9100 są dla mnie odpowiednie? Nie chciałbym przepłacać ale może ze średniej półki jest coś bardziej godnego uwagi co możecie zaproponować?

Przed wymianą oleju zamierzam zastosować płukankę, auto ma przebieg ok 50k i stosowany by ł olej serwisowy LL. Pobór oleju jest w porywach 200-300 ml/10k. Chciałbym na takiej płukance zrobić 50-100 km przed wymianą co będzie najlepszym wyborem? Xado total flush?
 
Np. Mobil 1 FS 0w40 i taki właśnie olej w warunkach miejskich czyli ciężkich, bo w takich eksploatujesz swoje auto użyłbym do Twojego wozu i wymieniał raz do roku przy twoich przebiegach.
504/507 zbędne przy Twoim sposobie eksploatacji.

W 1.2 i 1.4 tsi ea211 nigdy nie występuje lspi, nawet po chipie. W 1.2 turbo dmucha w serii chyba 0,6 bar. Instrukcja mówi jasno, że olej 504 lub 502. Mobil 1 fs 0w40 jest dobrym wyborem w takich warunkach eksploatacji.

Osobiście nie namawiam do schodzenia na 0W20 i jednoczesnie uważam , że 0/5W30 504/507 tym bardziej z AR w zupełności wystarczy.

@Triumphator problem polega na tym, że ilu użytkowników tyle punktów widzenia więc logiki żadnej...w jednym temacie mogą zrobić człowiekowi wodę z mózgu. Tutaj polecaliście mi i W30 i W40 a ja mam prawo się nie znać i dopiero czym więcej czytam tym więcej wiem stąd te różne wybory i brak zdecydowania. I nie doszukuj się logiki u mnie skoro brak jej w całej konwersacji.
 
Czy Wy wszyscy jesteście tacy nerwowi?
Najbardziej nerwowy to jesteś w tym momencie Ty. Na samym początku napisałem, że to nie ma zabrzmieć złośliwie. Ja polecić mogę olej na którym jeździ mój kolega w nowym TFSI. Shell nawet reklamuje go, że jest dedykowany. Jest jego analiza na ruskim oil clubie. Może oleje VW 0W30 to to samo, nie wiem. Zamiast liczyć na cudowne działanie dodatku lepiej pomyśleć, czy na krótkich dystansach nie zaleje Ci oleju paliwem i w oleju będzie pływało więcej paliwa niż archoila.
 
Moim skromnym zdaniem cały ten wątek miałby sens gdyby wszyscy proponowali mi olej w jednej klasie lepkości. Z jednej strony lepszy w moich warunkach użytkowania W40 a z drugiej W30. Bądź tu mądry i wybieraj, sam mi proponowałes 0W40, ktory dla innych jest nieodpowiedni. Narazie to co napisałem odnośnie wyboru to jest na zasadzie teoretycznej a praktycznej jak złożę zamówienie i zapłacę.
 
Last edited by a moderator:
Z jednej strony lepszy w moich warunkach użytkowania W40 a z drugiej W30.
Nie tak oznaczamy lepkości olejów wg SAE J300:
(dla odmiany reklamówka Jasola z opisem oznaczeń klas lepkościowych)

Narazie to co napisałem odnośnie wyboru to jest na zasadzie teoretycznej a praktycznej jak złożę zamówienie i zapłacę.
No właśnie, sam piszesz, że to TY zdecydujesz co konkretnie kupisz.
My tutaj podpowiadamy różne rozwiązania,Ty decydujesz, bo to Twój samochód i Twoje €€.
Ja Ci od razu proponowałem "średnią półkę":
do czego nawet nie raczyłeś się odnieść.

PS
Forum to nie instytucja doradcza, która bierze odpowiedzialność za swoje porady.
Co poważniejsi, starają się doradzać w taki sposób, aby nie zaszkodzić Pytającemu.
Jeżeli nie zmienisz podejścia, "nie dogadamy się".
 
SACZI mądrze napisałeś, że tutaj sobie można polecać lub odradzać lecz koniec końców odpowiedzialności nikt za to nie ponosi. Co więcej, natretni użytkownicy którzy czują się bardziej uprzywilejowani od innych twierdzą że i tak oni mają rację. Więc suma sumarum i tak na końcu Ty musisz podjąć mądra decyzje. Przy Twoim interwale nie pchał bym się w drogie, często przereklamowane oleje. Lej coś tańszego i zmieniaj olej raz do roku. Płukanki że swojej strony nie polecam.
 
@Firewall podpisuję się po tym.
Nie będę cudował wobec tego, przemyślałem temat, ktoś mi polecał w temacie Specol SPEC PREMIUM C3 5W-30 504/507. Myślę, że to rozsądna propozycja przy takiej eksploatacji.
 
@Luk22 jak zachorujesz na forumową chorobę to będziesz miał ze cztery oleje na półce i zastanawiał się czy nie kupić piatego 😉
 
Back
Top