• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B8 2.0 TSI CJX

Salins

Użytkownik
Marka samochodu
VW Passat B8
Budżet/ile litrów
Nie ma znaczenia/6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TSI CJX
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502/VW 504
VW Passat B8 2.0 TSI CJX Stage 2+ 460 KM
Zmiana oleju co 8000 - 10 000 km
Głównie miasto/krótkie trasy 50km. Nie upalane na torze, jedynie szybsza i dynamiczna jazda po A i S.
Obecenie zalany Castrol 0W-30 Long Life III.
Zbliża się termin wymiany i zastanawiam się co wybrać.

Moja lista:
VW 502
1. Ravenol SSL 0W-40
2. Ravenol VST 5W-40
3. Millers EE PERFORMANCE 5W-40

VW 504
1. Millers EE PERFORMANCE C3 5W-30
2. Ravenol VMP 5W30

1. Generalnie chodzi mi o jak najleszpą ochronę silnika w tym przypadku.
2. W aucie zamontowany jest downpipe ze sportowym katalizatorem. I pytanie czy nie zaszkodzi tutaj olej typu Full Saps? Katalizator nie zapcha się? No i jak wiadomo jest to TSI więc wtrysk MPI + FSI.
 
Rzuć monetą, co wybierzesz z wymienionych, to będzie dobrze, choć ja bym szedł w 5w30 i normę 504. Jak temperatury oleju po modach?
 
Najpierw zrób badanie oleju w silniku po takim interwale bo przy krótkich trasach moze się okazać,że wymiana robiona jest zbyt późno
 
@Salins To jest bardzo dobrze, podtrzymuję wcześniejsze sugestie.
 
@Kaczorek79 a ten Ravenol SSL 0W-40, jako High Saps nie zaszkodzi na sportowy katalizator? Czy raczej nie ma to znaczenia w benzynowym silniku? Oraz czy High Saps będzie dobre pod TSI?

Czy tak jak mówisz odpuścić to i pójść w normę 504 i częste zmiany?
 
Znaczenie zawsze ma, to akurat czysta chemia, katalizator jak nazwa wskazuje działa na zasadzie reakcji spalin z substancjami w katalizatorze. To czy sportowy czy nie nie ma znaczenia, im więcej syfu w spalinach, tym gorzej dla katalizatora. Nie zapcha się, ale szybciej zużyje. No chyba że masz "katalizator", czyli puszkę mającą pomóc przejść przegląd i nie robiącą nic poza tym.

Ja bym zostawił Castrola, a jak chcesz zmieniać to Millersa.
 
Nie zaszkodzi, generalnie nie ma się co obawiać olejów tego typu w benzyniakach, akurat ten SSL nie jest tak bogaty w dodatki podnoszące ilość popiołów. Katalizatory sportowe są zazwyczaj z metalowym wkładem i ciężko je ubić.
 
To pierwszy raz widzę kogoś wkładającego katalizator przy modach, zazwyczaj leciu atrapa "byle przegląd przejść".

Popiołami katalizatora nie zapchasz, o to trzeba się postarać. Nawet zwykły nie tak prosto ubić. Po prostu im większe emisje tym szybciej metale katalityczne będą się zużywać.

Penrite poza topową półką nie jest wart swojej ceny. Jak chcesz ciekawie i dobrze, to weź Millersa 300V - lepkości masz do wyboru do koloru, to oleje "bez normy", są formułowane wg rezultatów badań prawdziwych jazd sportowych. To wyczynowy olej, ale można nim jeździć także cywilnie (lałem go do swoich Alf). Na pewno będzie bardziej dopakowany niż reszta spółki którą wymieniłeś bo te Ravenole i Millers EE to zwykłe cywilne oleje.
 
Jersey miał na myśli Motula 300V pewnie ;)
 
No ja wolę mieć to zrobione jak należy, poza tym nie śmierdzi w środku w samochodzie benzyną tak jak to ma miejsce w pełnym przelocie bez katalizatora.

Czyli high saps 0W40, 5W40 = lepsze ochrona silnika, ale katalizator będzie się szybciej zużywać
Mid Saps 5W30 = też da radę przy tej mocy ? Bo jednak jest to prawie 200 koni więcej niż fabrycznie. Jednak tak jak wspomniałem nie upalam auta na torze, tylko dynamiczna jazda po A i S, ale znowu bez katowania do prędkości maksymalnych.

Wolałbym właśnie coś bardziej cywilnego niż 300V. Żeby miał normę 502 albo 504 bo co drugą wymianę jeżdzę do ASO na zmianę oleju.
 
Z tą lepszą ochroną, to temat dyskusyjny, bo do np Audi RS6 leje się oleje z ACEA C3 i muszą dać radę przy 700 KM. Nie ma się co obawiać.
 
@Kaczorek79 To zrobię chyba jak mówisz, że zostane przy obecnej lepkości i normie - VW 504 0W-30.

To teraz dylemat co z tego wybrać? :D
1. Millers EE PERFORMANCE C3 5W-30
2. Ravenol VMP 5W30
3. Może jakiś Valvoline?
 
Pamiętaj że w RS6 masz pojemność 2 razy większa w dodatku jest to motor zaprojektowany pod takie moce a i tak roznie to z nim bywa:)
Uważam,że podstawą w przypadku tak mocno pomodzonego auta jest badanie oleju przepracowanego aby określić interwał wymiany oleju bo może się okazać,że te 10k w ruchu miejskim + autostrada może być zdecydowanie zbyt długim interwałem.

Polecę w tym wypadku Motula 300V, olej nietani ale w 700 konnej BMW 140i spełnia rolę więc i tutaj sobie poradzi.
 
Jak wyżej, w tym wypadku badanie oleju przepracowanego to podstawa. Tak na moje domysły, 8 tys to raczej max. Osobiście zostałbym przy normie 504 i poszukał może czegoś spełniającego. Z mocnych olejów w tej klasie masz jeszcze Eurola Syntence FS 0W30 i Mobila ESP 0/5W30
 
Przy tej mocy szedł bym raczej w 502 i lepkość 5W40/0W40. Idealny był by Repsol Master Racing 0W40 ale jest niedostępny. Z 504/507 jak już to raczej :
- Eurol Syntence FS 0W30
- Ravenol VSW 0W30
- Amsoil AEL 5W30
- Ravenol VMP 5W30
- Millers EE Performance VW 0W30
Zobacz jeszcze na
- Mobil 1 ESPX3 0W40
Jak nie masz więcej niż 108 stopni przy upalaniu to z olejem wszystko powinno być ok. Dobry olej przy tym setupie wytrzyma te 8 tys.
 
Teraz zacznie się festiwal marek olejowych. No cóż.
@Salins Z tych co wymieniłeś, Valvoline będzie przeciętniakiem na standardowym przepisie, jakich pełno z normą 504, porównywalne z naszymi krajowymi produktami.
Zobacz, co tam dwóch pierwszych się podoba i wypróbuj. Ja bym zaczął od vmp, ale nie musisz się tym sugerować.
 
Skrócę interwał wymiany na 8000km.

W poprzednim aucie (Też 2.0 TSI ale słabsza wersja) największą temperaturę jaką miałem to 120 stopni. Ale to była jazda wysokimi prędkościami i testowanie v-max na niemieckich autostradach. W obecnym aucie przy dynamicznej jeździe i szybkim przyspieszaniu nie przekroczyło 108 stopni.

Wybiorę narazie VW 504 i najwyżej przy następnej wymianie odezwę się tutaj i pomyślimy czy zmienić na VW 502.

@Kaczorek79 Spróbuje tego Millersa albo Ravenol VMP. W zależności co będzie dostępne.
@tomek evo Lepszy będzie jednak ten Millers EE Performance VW 0W30 niż Millers EE PERFORMANCE C3 5w30? Bo widzę, że ten C3 ma lepsze parametry lepkości niż 0W30 https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-0w30/ https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-c3-5w30/
 
Back
Top