• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B8 2.0 TSI CJX

Salins

Użytkownik
Marka samochodu
VW Passat B8
Budżet/ile litrów
Nie ma znaczenia/6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TSI CJX
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502/VW 504
VW Passat B8 2.0 TSI CJX Stage 2+ 460 KM
Zmiana oleju co 8000 - 10 000 km
Głównie miasto/krótkie trasy 50km. Nie upalane na torze, jedynie szybsza i dynamiczna jazda po A i S.
Obecenie zalany Castrol 0W-30 Long Life III.
Zbliża się termin wymiany i zastanawiam się co wybrać.

Moja lista:
VW 502
1. Ravenol SSL 0W-40
2. Ravenol VST 5W-40
3. Millers EE PERFORMANCE 5W-40

VW 504
1. Millers EE PERFORMANCE C3 5W-30
2. Ravenol VMP 5W30

1. Generalnie chodzi mi o jak najleszpą ochronę silnika w tym przypadku.
2. W aucie zamontowany jest downpipe ze sportowym katalizatorem. I pytanie czy nie zaszkodzi tutaj olej typu Full Saps? Katalizator nie zapcha się? No i jak wiadomo jest to TSI więc wtrysk MPI + FSI.
 
A co sądzicie o https://www.ravenol-direct.uk/ravenol-vmo-5w-40-engine-oil.html ?
Ten VMO ma parametry jak VST albo SSL i poziom siarczanów niższy.
1679407243002.png
 
Nie widzę powodów, by ten vmo był w czymś lepszy od vmp, wręcz może być odwrotnie.
 
Zakupiłem Millersa dzisiaj.

Na kolejną wymianę planuję VW 504: Ravenol VSW 0W30 lub Ravenol VMP 5W30
Na kolejną kolejną może się skuszę na VW 502: Ravenol VST 5W-40 lub Ravenol SSL 0W-40
 
A co sądzicie o Ravenol RUP 5W-40? Warto to brać pod uwagę przy następnej wymianie czy nie ma sensu przepłacać?

Lepkość tak jak SSL ale poziom siarczanów 0,8 czyli niższy niż VST i SSL i bliżej mu do VST i VMP.

Nie wiem czy RUP jest Mid Saps czy High Saps?
 
RUP (jak każdy olej C3) jest Mid SAPS. Jeśli o mnie chodzi, to przerost formy nad treścią do normalnego użytkowania. To jest olej zaliczający się do tych wyczynowych, które swoje zalety pokazują w zastosowaniu, na przykład, torowym
 
Najbardziej polecanym olejem do tego silnika i bardzo bezpiecznym wyborem jest millers 0w40…sam jezdze autem z cjxem oraz inni uzytkownicy ktorzy maja pomodzone na 500 koni ten millers daje rade. Co do temp oleju to troche inna sprawa bo u Ciebie jest poprawiona termika silnika thermostat jest ustawiony zeby szybciej sie otwieral tak ze nie bedziesz lapal temperatur tak jak seryjne auto.
 
Wymieniłem ostatnio olej na Ravenol VST 5W40 i jestem zadowolony z niego. Temperatura nie przekracza 107 stopni przy mocnym dokładaniu do pieca gdzie na Millersie EE C3 5W30 miałem max 115 stopni. Przy normalnej jeździe również mniejsza temperatura bo około 3 stopni mniej.

I teraz pytanie o mniejszą lepkość, bo naczytałem się na forum o pompowalności, szybkim oddawaniu ciepła, dochodzeniu szybciej w różne zakamarki oleju w silniku i czy nie lepiej przy następnej wymianie wrócić do lepkości i zalać np. Ravenol VMP 5W30 czy zostać już przy lepkości 5W40 VST?
 
Przy takiej mocy osobiście bym zalał 5w40 dodatkowo ten silnik ma pasowanie tłok/cylinder aż 9 setek, pewnie dlatego że blok żeliwny. Ciekawe czy mocno klepie na zimnym.
 
Na zimnym nie słyszałem żadnego klepania. W poprzednim 2.0 TSI słyszałem lekkie dzwonienie ale to pewnie był łańcuch.

Czyli cały rok zalewać 5W40? Czy zrobić tak że zima 5W30, lato 5W40?
 
Chciałem kupić Ravenol SSL 0W40 ale od kolegi słyszałem że nagrzewał mu się ten olej do 115 stopni. Gdzie na Ravenol VST 5W40 nie przekracza 107 stopni. Z kolei Penrite 10 tenths 0W40 jest słabo dostępny :/
 
Back
Top