• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

VW Polo 1.6 TDI

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Marka samochodu
Volkswagen Polo
Data produkcji
2009
Silnik
1.6 TDI 140 KM
Pobór oleju na 1000 km
Śladowe ilości
Jaki olej masz obecnie
Amsoil European Car Formula EFM 5W40
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505 01
Budżet/ile litrów
200 / 5 L
Styl jazdy
  1. Większość w mieście
Zastanawiam się, czy jest jakiś tańszy, ale porównywalnie dobry zamiennik Amsoila, który teraz używam. Pandemia tylko spowodowała jeszcze bardziej rzadkie korzystanie z auta. Chyba nie ma sensu lania drogiego Amsoila? Auto po chiptuningu na 140 KM, DPF off, EGR zaślepiony. Styl jazdy - głównie miasto, krótkie odcinki. Auto garażowane, Przebiegi roczne poniżej 10k km (w tym roku zdaje się będzie jakieś 6000 km)

Szukam jakiejś opcji, ale może doradzicie. Na co szczególnie zwróciłem uwagę po lekturze forum to olej Eurol... ale też ostatnio natknąłem się na temat olejów GTL, już sam nie wiem :)
 

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Jeden z dostawców napisał mi tak "O ile wersja na zimne klimaty Mobila ESP jest zbliżona do Amsoila to francuska wersja (dostępna w Europie środkowej) jest w tyle."

Nie wiem co mam o tym myśleć :)
 

xtremesystems

Użytkownik
a jakie oleje juz przerabiałeś?

u mnie bylo 0w30 z 507 [shell avl oraz ect] , 5w30 z 507 [ castrol edge, statoil lazerway, motul x clean+, specol i teraz 0w40 mobil 1 fs

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
KIA CARENS 1.6 CRDI
Valvoline syn power 5w40,Specol 5w40 c3 i 5w30 c3,Q8 5w40,Gulf ule 5w30,i 5w40 ,Motul 5w40 505.01 specyfic,Eurol Turbo Di 5w40,Eurol Fluence 5w40,Fuchs Titan XTL 5W40, Grecki wynalazek Cyclon 5w40.
 

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Ja osobiście brałbym Mobila. Zawsze możesz Valvoline wlać przy następnej wymianie
I tak też raczej zrobię, bo jednak wiele głosów gdzie zasięgnąłem języka jest za nim. Waham się tylko między 5w30 (tak jak w instrukcji) a 5w40 - w końcu mam diesela po chipie.
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Waham się tylko między 5w30 (tak jak w instrukcji) a 5w40 - w końcu mam diesela po chipie.
Bez przesady, nie modziłeś tam nic z mechaniką, żeby mieć jakieś podstawy do pójścia w 5W40. Zalej tego Mobila ESP 5W30 i wszyscy będą zadowoleni, silnikowi nic nie będzie, ani teraz, ani później.
 

xtremesystems

Użytkownik
I tak też raczej zrobię, bo jednak wiele głosów gdzie zasięgnąłem języka jest za nim. Waham się tylko między 5w30 (tak jak w instrukcji) a 5w40 - w końcu mam diesela po chipie.
calu czas Ci powtarzam 0w40. mam ten silnik od 11 lat. jeden z pierwszych zczipowanych w Polsce [dlugo nie mogli odblokowac sterownika w tym silniku] bez egr bym nie zalal 5w40 bo dlugo bedzie sie nagrzewal. na 0w40 juz przejechalem 2 wymiany. duzo nizsze ma temp w czasie buta niz 5w30 a rozgrzewa sie nirwiele dluzej

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Pytam się jednego dostawcy o ten 0W40 i dostaję taką odpowiedź:
"Co do opinii to jak pisałem różnica w temperaturze oleju wynika przede
wszystkim z jakości oleju. Np. w mocnych TDI przesiadka z Castrola 5w30
na Xado 5w30 to spadek temperatury prawie 10 stopni. Na 0w40 nie
wybuchnie więc można sprawdzić, żeby mieć porównanie do obecnego."

ehhhh....
 

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Już bardziej wrzucam te "mądrości" w formie ciekawostki. W sumie smutne, że renomowani sprzedawcy olejów gadają tak od rzeczy... :) Dobrze, że mamy to forum.
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
KIA CARENS 1.6 CRDI
@aqeb22 kup dobry olej i proszę nie wrzucaj już tych''mądrości'' my to wszystko już na forum przerabialiśmy przez te lata kiedy forum istnieje .:)
 

xtremesystems

Użytkownik
sprzedawcy to w ogole pojecia nie maja. wiekszosc po prostu sprzedaje co ma. Ja jak mowilem po wywaleniu egr i dpf (dpf był dobry, egr padł drugi raz ) pożegnałem sie z normą 507. 00 . a ze w cenie przecietniaka 507 jest grubas 0w40 M1 Fs. to czemu nie. rozwazalem jeste total quarz 9000 0w40 ale po przewertowaniu analiz wzialem M1. Natomiast odradzam 0w30 z norma 507 do tego silnika. przy bucie i vmax w upale mialem 132stopnie i cos przez chwile silnik jakby moc stracił . stało sie to tylko raz na 11 lat ekploatacji i tylko na 0w30 avl
 
Top