• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Polo 1.6 TDI

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Marka samochodu
Volkswagen Polo
Budżet/ile litrów
200 / 5 L
Styl jazdy
Silnik
1.6 TDI 140 KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Śladowe ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505 01
Jaki olej masz obecnie
Amsoil European Car Formula EFM 5W40
Zastanawiam się, czy jest jakiś tańszy, ale porównywalnie dobry zamiennik Amsoila, który teraz używam. Pandemia tylko spowodowała jeszcze bardziej rzadkie korzystanie z auta. Chyba nie ma sensu lania drogiego Amsoila? Auto po chiptuningu na 140 KM, DPF off, EGR zaślepiony. Styl jazdy - głównie miasto, krótkie odcinki. Auto garażowane, Przebiegi roczne poniżej 10k km (w tym roku zdaje się będzie jakieś 6000 km)

Szukam jakiejś opcji, ale może doradzicie. Na co szczególnie zwróciłem uwagę po lekturze forum to olej Eurol... ale też ostatnio natknąłem się na temat olejów GTL, już sam nie wiem :)
 
To co zawsze. Aral - olej 100% PAO, na klasycznym pakiecie dodatków.
Mobil - nowoczesny olej na mieszaninie GTL, PAO, Estry, z autorskim, nowoczesnym pakietem dodatków Exxona.
Atak nie ma klasycznego pakietu dodatków. Ba, wręcz jest to rodzynek chyba jezeli chodzi o taki pakiet w lepkosci 0w40
 
Który byś wybrał? Jednak Aral?
Ja bym brał Mobila. Obydwa to wysoka półka, ale jednak Mobil jest łatwiej dostępny, jest nowoczesny i jakoś lubię tę markę.

Atak nie ma klasycznego pakietu dodatków. Ba, wręcz jest to rodzynek chyba jezeli chodzi o taki pakiet w lepkosci 0w40
Co jest w nim takiego wyjątkowego, poza faktem, że jest oparty w 100% na PAO?
 
Ja bym brał Mobila. Obydwa to wysoka półka, ale jednak Mobil jest łatwiej dostępny, jest nowoczesny i jakoś lubię tę markę.


Co jest w nim takiego wyjątkowego, poza faktem, że jest oparty w 100% na PAO?
Wyjątkowego tylko to, że na pewno nie mozna tego pakietu dodatkow nazwać klasycznym. Klasyczny to taki, jak reprezentuje zdecydowana większość olejow 0w40, a podobny jest np do Lotosa 5w40 A3/B4. Poza tym to pakiet BP, i wystepuje takze w Castrolu 0w40 C3 i chyba tylko w nich.
 
@luckyboy, to nie tak do końca!
Lepszy/gorszy to względne pojęcia.
0w40 nie spełni 504507 ze względu na lepkości (chociaż podobno norma dopuszcza sae40 - musiałbym sprawdzić).
 
No tak patrząc na "pajęczynę" lubrizol to niewiadomo po co są inne normy skoro 507 to norma nad normami 😁

Ale np wymagania Noack ma mniejsze niż MB229.5 itd
 
Kupić 507.00 i nie kombinować Orlen albo Lotos i tyle.
 
Last edited by a moderator:
nie mowie zebys robil jak pisze. ale jak mowie mam to auto od 10 roku. wg mnie najlepiej chodzi na 0w40 potem dowolnie 507 5w30 ale unikac 0w30 507

wiekszosc panow z tego watku teoretyzuje na temat tego silnika.

btw jak pokrywa zaworow? sucha? bo lubi przeciekac szczegolnie dwuczesciowa


Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Rozbierałeś i mierzyłeś silnik po przebiegu 100.000km albo 200.000km, że twierdzisz, że najlepiej chodzi? Według mnie teoretyzujesz Koledze TDI PD też najlepiej chodziło na 10w40, a później wałek krzywek nie miał
 
nie mowie zebys robil jak pisze. ale jak mowie mam to auto od 10 roku. wg mnie najlepiej chodzi na 0w40 potem dowolnie 507 5w30 ale unikac 0w30 507

wiekszosc panow z tego watku teoretyzuje na temat tego silnika.

btw jak pokrywa zaworow? sucha? bo lubi przeciekac szczegolnie dwuczesciowa


Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
Sucha. Była wymieniana bo kiedyś po wymianie wtryskiwaczy nie wymieniono mi śrub ją trzymających (nie mieli na stanie). Zalecili żebym to zrobił, potem zapomniałem i po kilku miesiącach wypchnęło te śruby razem z pokrywą. :)

Co do olejów - szczerze mówiąc ciężko mi uwierzyć, że lotos czy Orlen 5w30 z 507 będzie lepszy od Mobila 0w40...
 
Tu się nie zgodzę.
Doświadczenie jaki i opinie @tomek evo oraz @Pedros podpowiadają, że 504/507 nie jest wcale cudownym lekiem na wszystkie możliwe problemy świata.
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Moim zdaniem słuszne jest stosowanie 0W40 502/505 z wyższej półki cenowo-jakościowej do modzonych TDI CR czy TFSI.


Edit: Co do Lotosa i Orlena ja sobie chwalę.
Nie zawiodły mnie, według analiz parametry nie ustępują droższym, a cena jest bardzo atrakcyjna.
 
Last edited:
Orlen,Lotos wciskają tu każdemu.
A masz jakieś dowody że inne oleje są lepsze? Wszystkie spełniają wymagania/normy i wszystko w temacie. Opowieści, że jeden olej jest lepszy, a drugi gorszy, to opowieść z mchu i paproci Zrozumiałym gdyby ktoś te oleje dodawał do sałatek albo smażył schabowe
 
Moim zdaniem słuszne jest stosowanie 0W40 502/505 z wyższej półki cenowo-jakościowej do modzonych TDI CR czy TFSI.

Masz na to wyniki jakiś badań czy tylko przekonanie? To tak samo jakbym był przekonany, że na zimę najlepszy jest korzuch, bo jest gruby
 
Back
Top