• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Polo 1.6 TDI

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Marka samochodu
Volkswagen Polo
Budżet/ile litrów
200 / 5 L
Styl jazdy
Silnik
1.6 TDI 140 KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Śladowe ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505 01
Jaki olej masz obecnie
Amsoil European Car Formula EFM 5W40
Zastanawiam się, czy jest jakiś tańszy, ale porównywalnie dobry zamiennik Amsoila, który teraz używam. Pandemia tylko spowodowała jeszcze bardziej rzadkie korzystanie z auta. Chyba nie ma sensu lania drogiego Amsoila? Auto po chiptuningu na 140 KM, DPF off, EGR zaślepiony. Styl jazdy - głównie miasto, krótkie odcinki. Auto garażowane, Przebiegi roczne poniżej 10k km (w tym roku zdaje się będzie jakieś 6000 km)

Szukam jakiejś opcji, ale może doradzicie. Na co szczególnie zwróciłem uwagę po lekturze forum to olej Eurol... ale też ostatnio natknąłem się na temat olejów GTL, już sam nie wiem :)
 
Dobra zupa nie musi być gęsta
Może inie musi ale na bank gesta bedzie pożywna.
Post automatically merged:

A masz jakieś dowody że inne oleje są lepsze? Wszystkie spełniają wymagania/normy i wszystko w temacie. Opowieści, że jeden olej jest lepszy, a drugi gorszy, to opowieść z mchu i paproci Zrozumiałym gdyby ktoś te oleje dodawał do sałatek albo smażył schabowe
Jaja sobie robisz?Dowodów jest na kopy
 
Jaja sobie robisz?Dowodów jest na kopy
Zaznaczę, że nie piszę, żeby być uszczypliwym. Czysta ciekawość poznawcza.
Mógł byś przedstawić takie dowody? Sam jestem zainteresowany, jak to wygląda, bo jak co do różnic w jakości środków smarnych nie mam wątpliwości, tak co do jakichś znacznych różnic w oddziaływaniu na silnik, nie będący eksploatowanym w niestandardowy sposób, miewam już pewne wątpliwości. A jeżeli różnice są, to jak znaczne? Bo jeżeli będzie z tych różnic wynikało, że silnik na "gorszym" oleju przejedzie 500kkm, a na "lepszym" przekręci się po 550kkm, to w sumie żadna różnica, biorąc pod uwagę różnicę kosztów utrzymania pojazdu w danym interwale, wynikających tylko z samego kosztu środków smarnych.
 
Ja też chętnie posłucham o konkretach :) Już się mocno waham miedzy mobilem FS 0w40 a Lotosem Aurum 5w30

No właśnie, co do Auruma... Czym się różni etykieta z napisem C3 i 507? Czy to czasem nie są te same oleje, tylko w różnym czasie pakowane itd? W sensie jedna partia "ma aprobatę 507" a druga nie, a tak naprawdę to ten sam produkt?
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-09-22 o 21.02.59.jpg
    Zrzut ekranu 2021-09-22 o 21.02.59.jpg
    91,5 KB · Odwiedzin: 103
  • Zrzut ekranu 2021-09-22 o 21.03.13.jpg
    Zrzut ekranu 2021-09-22 o 21.03.13.jpg
    139,8 KB · Odwiedzin: 107
Komu wyjdzie korba bokiem to jego pech

A jak wleję do Fabii polecany przez ciebie 10W40 w miejsce 5W40 i zaczną grać mi na zimno popychacze to co wtedy?

Można gdybać i doradzać jak to na forum ale ostateczna decyzja należy do autora.

I tak szczerze, czy istnieje szansa, że po wlaniu 0W40 w miejsce 0W30 czy tam 5W30 wyjdzie korba bokiem?
 
C3 i 504/507 to dwa inne produkty.
A mógłbyś nieco bardziej rozwinąć? Jak mniemam 507 jest lepszy, bo C3 ma "tylko" aprobatę 505.
Zastanawiam się tylko, czy to wciąż nie jest z tego samego tanka, tylko część pojemników ma opłaconą aprobatę, a część nie :)
 
@aqeb22
Aurum wogóle nie ma aprobaty tylko deklarację
Moim zdaniem z polskich to Orlen Maxexpert V 5W30 jest aprobata VAG i nowszy pakiet dodatków z Borem.

@luckyboy
Bez zmiany oleju szansa na wyplucie korby jest największa 🤣🤣🤣

Dlatego ująłem "rodzaju" dla jasności
emoji846.png
Zauważyłem, ale pozwoliłem sobie na żarcik.
 
Last edited:
A mógłbyś nieco bardziej rozwinąć? Jak mniemam 507 jest lepszy, bo C3 ma "tylko" aprobatę 505.
Zastanawiam się tylko, czy to wciąż nie jest z tego samego tanka, tylko część pojemników ma opłaconą aprobatę, a część nie :)
Norma 507 jest bardziej wymagająca niż C3. Co oni leją, to oni wiedzą Dobranoc, bo wcześnie rano wstaję.
 
A jak wleję do Fabii polecany przez ciebie 10W40 w miejsce 5W40 i zaczną grać mi na zimno popychacze to co wtedy?

Można gdybać i doradzać jak to na forum ale ostateczna decyzja należy do autora.

I tak szczerze, czy istnieje szansa, że po wlaniu 0W40 w miejsce 0W30 czy tam 5W30 wyjdzie korba bokiem?
szansa istnieje . drugą zmiane jezdze na 0w40 narazie jedynie co zaobserwowalem to przy upalach i mega bucie temp oleju jest w rozsądnych granicach dla tego silnika (bo nikt mi nie powie ze 130+w misce na avl 0w30 to normalna temp, zreszta silnik dal to do zrozumienia juz o tym pisalem)
dodatkowo przy mega upalach kulture wieksza zachowuje (dwiekowo bardziej miekka praca na rozgrzanym oleju) i no i pokrywa zaworów nie rzyga jak tymi siuskami 507

dodam ze po 11 latach i 150tys auto nie bierze grama oleju miedzy wymianami.
wymiany co rok mniej wiecej. 15k km. Co zauwazylem przy wymianie pierwszy raz fs-a to to ze przy spuszczaniu oleju nadal byl oleisty a nie woda . o ile przy zalewaniu 507mki byly jedne bardziej inne mniej "tluste" na palcach, to przy zlewaniu wiekszosc byla wodnista i szybko znikala z palca. (statoil lazerway LL byl jednym z nielicznych wyjatkow in + , natomiast avl i edge in -). Zlewajac fs-a nadal był oleisty ( nawet inaczej sciekał - nie rwał sie jak woda) i pozostawał na palcach dlugo. ja wiem ze te metody sa tu wysmiewane ale badanie organoleptyczne sa na pierwszych laborkach z chemii , wiec ja raczej ufam i sobie i badaniu z laba na ruskim forum


Co do samej normy 507 to jak wchodzila to wszyscy jednym glosem spiewali ze to wykastrowane z dodatkow siuski , wykastrowane po to zeby nie zapychac dpfów.
 
Last edited:
Właśnie co do doboru oleju dla mnie, to gadamy o aprobatach itp itd, a chyba nie każdy zarejestrował, że mnie EGR i DPF nie interesuje.
 
No i co z tego. 504.00/507.00 zapewnia lepszą czystość tłoka czy ochronę przed życiem niż A3/B4.
 
Last edited by a moderator:
Tak informacyjnie: Kupiłem Mobil 1 FS 0w40. 165 zł za 5 litrów. Za jakiś czas postaram się napisać coś więcej jakie są moje odczucia.
 
Dodam wczoraj jechałem testowo 200 z tym silnikiem temp oleju poniżej 100. Wiem że było 15 stopni. Ale 100 [a nawet w granicach 105] potrafił zimą na autostradzie osiągnąć na 507

Naprawdę zastanawia mnie to ze różnice temp. są aż tak gigantyczne

Wysłane z mojego M2101K9C przy użyciu Tapatalka
 
Już bardziej wrzucam te "mądrości" w formie ciekawostki. W sumie smutne, że renomowani sprzedawcy olejów gadają tak od rzeczy... :) Dobrze, że mamy to forum.
Trzeba by dopytać tego Sprzedawcę skąd ma takie wiadomości ale ja bym z góry nie zakładał, że się myli. Czasami ludzie z branży - nawet sprzedawcy- wiedza dużo więcej bo po prostu mają styczność z osobami, które znają "tematy". Różne wersje olejów na różne Rynki to nie jest mit i naprawdę można się naciąć kupując np. olej na Rynek Afrykański. To, że Rosjanie mają taka samą analizę nie znaczy z automatu, że wszystkie wersje są takie same. Trzeba mieć też świadomość, że wielcy producenci mają zakłady produkcyjne w różnych miejscach i różnych Państwach a do tego pod zlecają również produkcję dlatego nie wszystkie wersje tego samego produktu muszą być takie same. Pewne informacje trzeba po prostu weryfikować o ile jest to możliwe.
 
Wracam w temacie. Pojeździłem jakieś 9 miesięcy, wszystko fajnie. A wczoraj zaświeciła mi się kontrolka oleju i alarm o jego braku. Zerkam - faktycznie bardzo mało. Poratowałem się litrem na stacji. Dziś zalałem 4 l znowu Mobila 0W40 (ciekawe, że w takim razie w teorii weszło 5 litrów). Po 10 kilometrach podróży już wjeżdzając do garażu wyskoczyła mi znowu kontrolka od oleju. Zaglądam pod korek - olej jest. O co chodzi? Ciekawe, że tak mi wessało oleju wcześniej, choć nie zauważyłem wycieków itd. Kwestia oleju, czy jednak niekoniecznie? Trochę śmiesznie mi się to pisze, skoro wcześniej czytałem opinie "dodam ze po 11 latach i 150tys auto nie bierze grama oleju miedzy wymianami."
Nigdy mi się nie zdarzyło w tym aucie, by tak olej zniknął...
 
Back
Top