DWojtek
Użytkownik
- Samochód
- Suzuki SX4 (M16A) | VW Polo IV (BME)
- Marka samochodu
- Volkswagen Polo IV 9N3
- Budżet/ile litrów
- 125 / 3 l
- Styl jazdy
- Silnik
- 1,2 12V BME (1198 ccm) benzyna, 47kW, 64 kM
- Data produkcji
- 2007
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- ?
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 500 00, 501 01, 502 00, 503 00 lub ACEA A2, A3
- Jaki olej masz obecnie
- Mobil 5W30 long life
Cześć Wszystkim. Zapisałem się na forum po tygodniach wertowania różnych wątków, dlatego na początek poproszę o radę odnoście doboru oleju silnikowego.
Zakupiliśmy VW Polo z przebiegiem 200 tys. km (szczegóły w temacie). Pod maską wisi karteczka "Mobil 5W30 long life", wymiana 10 tys. km temu, a przewidziana po 20 tys. km. Chciałbym porzucić LL i przejść na olej zgodny z normą 502 00, wyczyścić silnik jakąś płukanką postojową i może długodystansową. Po long lifie, który nie wiadomo jak długo był stosowany, silnik pewnie jest dość brudny.
Norma 502 00 przewiduje lepkości 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 10W40. Silnik zalany jest obecnie 5W30.
Nie przewidujemy długich tras, przejazdy głównie po mieście, w większości od 10 do 20 km, korki, częste odpalanie na zimno, a więc trudne warunki pracy dla silnika. Sam silnik chyba nie jest w złym stanie. Ostatnio wymieniliśmy świece zapłonowe i zmierzyliśmy kompresję w cylindrach - 12, 11.8, 12 atm. Nie wiem jeszcze czy pobiera olej - a krótko go mamy. Niedawno zapalił się check engine z błędem dotyczącym stanu katalizatora. Błąd wykasowany i na razie nie powrócił. Czasami, nie ciągle, nierówno pracuje na wolnych obrotach.
Proszę Zacne Grono o radę w sprawie doboru oleju, który najbardziej pasowałby silnikowi pracującemu w ww. warunkach.
Wstępnie wybrałem kilka typów o lepkości 5W30:
- Specol Gold 5W30
- Eurol Super Lite 5W30
- Gulf Formula G 5W30
- Shell Helix Ultra 5W30
Nastawiłem się na 5W30, pisałem też do kilku sprzedawców na znanym portalu na A i część proponuje mi lepkość 5W40. Czy słusznie? I dlaczego? Wybierałem oleje bez norm C2, C3, bo silnik nie jest aż tak nowoczesny i nie posiada filtra cząstek stałych, jedynie EGR. Chociaż ze względu na sygnały z katalizatora może warto zastosować coś niskopopiołowego, tylko czy to ma sens? Generalnie jestem otwary na różne propozycje.
Zakupiliśmy VW Polo z przebiegiem 200 tys. km (szczegóły w temacie). Pod maską wisi karteczka "Mobil 5W30 long life", wymiana 10 tys. km temu, a przewidziana po 20 tys. km. Chciałbym porzucić LL i przejść na olej zgodny z normą 502 00, wyczyścić silnik jakąś płukanką postojową i może długodystansową. Po long lifie, który nie wiadomo jak długo był stosowany, silnik pewnie jest dość brudny.
Norma 502 00 przewiduje lepkości 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 10W40. Silnik zalany jest obecnie 5W30.
Nie przewidujemy długich tras, przejazdy głównie po mieście, w większości od 10 do 20 km, korki, częste odpalanie na zimno, a więc trudne warunki pracy dla silnika. Sam silnik chyba nie jest w złym stanie. Ostatnio wymieniliśmy świece zapłonowe i zmierzyliśmy kompresję w cylindrach - 12, 11.8, 12 atm. Nie wiem jeszcze czy pobiera olej - a krótko go mamy. Niedawno zapalił się check engine z błędem dotyczącym stanu katalizatora. Błąd wykasowany i na razie nie powrócił. Czasami, nie ciągle, nierówno pracuje na wolnych obrotach.
Proszę Zacne Grono o radę w sprawie doboru oleju, który najbardziej pasowałby silnikowi pracującemu w ww. warunkach.
Wstępnie wybrałem kilka typów o lepkości 5W30:
- Specol Gold 5W30
- Eurol Super Lite 5W30
- Gulf Formula G 5W30
- Shell Helix Ultra 5W30
Nastawiłem się na 5W30, pisałem też do kilku sprzedawców na znanym portalu na A i część proponuje mi lepkość 5W40. Czy słusznie? I dlaczego? Wybierałem oleje bez norm C2, C3, bo silnik nie jest aż tak nowoczesny i nie posiada filtra cząstek stałych, jedynie EGR. Chociaż ze względu na sygnały z katalizatora może warto zastosować coś niskopopiołowego, tylko czy to ma sens? Generalnie jestem otwary na różne propozycje.