• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Tiguan, 2,0TDI 110KM, 155 tys.km

demonick7

Użytkownik
Samochód
A3 8P
Marka samochodu
VW Tiguan I FL
Budżet/ile litrów
220-240zł/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2,0 TDI 110KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0,7
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 LL
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W30
Jaki olej do Tiguana? Samochód jest teścia, przebieg jest oryginalny, teść ma auto od nowości.
Od nowości jeździ na 5W30 Castratola; po 8 tys. km zapaliła się lampka od min.
Teść nie patrzył ile miał oleju na bagnecie, jak mu zmieniał mechanik olej.
Obstawiam, że było wlane 4l, bo na suchy silnik wchodzi 4,3 co oznacza że prawdopodobnie miał pół stanu po wymianie.
Teścia wkurza zużycie, mnie też by wkurzało bo ten silnik nie powinien w ogóle oleju brać przy tym przebiegu i w tej wykastrowanej wersji.
Lotos i Specol odpadają. Nie odważę się tego wlać.
Co do Lotosu to moje prywatne uprzedzenia, co do Specola to znam z autopsji ten olej - wlany do mojego auta (najpierw ALH w A3 8L, potem BGU w obecnym A3 8P) silnik zawsze pracował gorzej i zużywał więcej oleju. Ostatnio był zalany do przepłukania po wymianie silnika, po wymianie na Eurola praktycznie brak zużycia.
 
To nie jest kwestia tego, że olej jest zagraniczny tylko kwestia tego, że uważam, że są lepsze oleje niż te 3 marki
Skoro wiesz, to po co się pytasz? Kup na chybił trafił coś za ~200 zł z 504 00 / 507 00. Ani tym olejem nie pomożesz, a tym bardziej nie zaszkodzisz. Dostałeś dobre propozycje, olej je, kup coś zachodniego, ciężko zarobione pieniądze pójdą za granice, "najeźdźcy" i tak przytulą podatki (w tym wypadku większe) a tobie zostanie mniej w kieszeni. Ot mentalność homosovietusa - sram do własnego gniazda i na złość mamie odmrożę sobie uszy.

To jedyna wacha w Polsce o której wiem, że nie jest z Orlenu czy Lotosu, a i mogę się mylić. A nie, czekaj, to TDI, więc i tak nie masz wyboru
Uściślając około 30% diesla (jakieś 7 mln m3) i tak ciągniemy z importu. Głownie od Arabów, chociaż ostatnio szeroko zaczyna płynąć z Indii.
 
Skoro pobór oleju to normalna rzecz to czemu mój passat 1.6 TDI po 5 tys. km od wymiany ma dalej poziom idealnie w środku zakresu? Wlałem Motula 5L. Silnik w ogóle nie powinien brać oleju, chyba że to skoda np. scala którą miałem przez 2 lata to normalnie musiałem wozić butelkę literową i dolewać.
 
To, że pobór to normalna sprawa to nie znaczy, ze każdy silnik będzie ten olej pobierał a już na pewno nie w większych ilościach (bo jakieś zużycie zawsze będzie). Podziwiam ludzi, którzy wiedzą, że im wzięło dokładnie 150 ml oleju na podstawie odczytu z bagnetu. To, że na bagnecie jest mniej wiecej tyle samo nie znaczy, że nie ma poboru bo nie wiesz ile paliwa masz w oleju. Ja zwykle nic nie dolewam miedzy interwałami ale nie potrafię stwierdzić czy ubyło 100, 200 czy może 300 ml. Jak mam na bagnecie ponad 2/3 to się nie przejmuje.
 
Skoro pobór oleju to normalna rzecz to czemu mój passat 1.6 TDI po 5 tys. km od wymiany ma dalej poziom idealnie w środku zakresu? Wlałem Motula 5L. Silnik w ogóle nie powinien brać oleju, chyba że to skoda np. scala którą miałem przez 2 lata to normalnie musiałem wozić butelkę literową i dolewać.
Ile można powtarzać, ze w rzeczywistości KAŻDY silnik pobiera/spala czy wyparowuje jakąś część oleju....
 
To zależy od silnika, każdy przecież napisał że jeden silnik będzie brał więcej, drugi więcej. Nawet mimo tego że może to być ten sam model silnika. W dużej mierze to zależy od serwisowania auta, ale czasami też od wad konstrukcyjnych.
 
Tutaj może być przyczyna taka, że teść jeździ na niskich obrotach non stop. Jest to wersja Bluemotion, więc ma długa skrzynię., nie wiadomo jak tam turbo po tym przebiegu. Dmucha, ale jak się non stop ma 1800-200 obr. to przynajmniej geometria będzie zapieczona..
Wszystko zależy od warunków w jakich się jeździ.
Miałem kiedyś w pracy Pandę z 1,2 69km + gaz. Użytkowałem od 85 do równych 300 tys. km. Cały czas jeżdżona na Totalu 5W40 i olej wymieniany co 15 tys.km. Przy tych 300 tys.km dopiero zaczął ubywać olej między wymianami.
Ale wracając do Tiguana 2,0TDI są bardzo wytrzymałe i konstrukcyjnie mocne.
Już na pompowtryskach 200KM spokojnie znoszą do normalnej jazdy.
A CR nie ma już wad głowicy czy zabieraka pompy olejowej.
Tak, że obstawiam że płukanka i zmiana oleju pomoże.
 
ale jak się non stop ma 1800-200 obr. to przynajmniej geometria będzie zapieczona
U mnie automat do 100km/h ma takie obroty i silnik przy 230tys km jest w stanie b. dobrym lacznie z turbina, czystym egr i dolotem.
Przyczepiliscie sie tego Tiguana i na siłę mu chcecie chorobe jakąś przypieczętować.
 
To jeśli jesteś zadowolony z marki total to proponuję

Total Quartz Ineo Long Life 5W-30​

A te diesle to nie 1.9 tdi żeby się geometria zapiekała.
A auto jaką temperaturę oleju notuje ?
 
Jeśli zużycie jest na tyle niewielkie, warto pokusić się coś bardzo dobrego np. Mobil 1 ESP 5W-30, bardzo wszechstronna formulacja, różnorodna baza PAO + HC + estry, sporo boru i trochę moly. Na równi postawiłbym OEM 0W30 lub Shell AV-L, tutaj baza inna, bo GTL, za to VI > 200 i dużo boru, prawie 500 ppm. Jeśli ma być bardzo dobrze i ekonomicznie, to Platinum Max Expert V 5W-30 lub nowszy V+, naprawdę super oleje, dodatkowo trudno o podróbkę :cool:
 
Nie wiem jak jest w 2,0 TDI CR z zapiekaniem, turbo jest tam sterowane elektronicznie; może przez to pozbyli się problemu z zapiekającymi się łopatkami.
Z tymi obrotami to miałem na myśli, że teść zmienia biegi przy takich ;)
DPF już parę razy mu się wypalał, więc nie wpływa to dobrze na auto.
 
DPF w tych silnikach wypala się co 400-600km, chyba że masz soft dieselgate to co 100-150km. Jeśli chodzi o obroty to nie schodzić poniżej 1500 i jest ok . Poniżej tej wartości silnik generuje duże wibracje i dwumas dostaje po dupie.
 
Ja mówię o takim wypalaniu, że mu się kontrolka zapaliła i auto weszło w tryb awaryjny :D.
Myślę, że tutaj też ma znaczenie olej, ale jak na razie można sobie gdybać.
 
A ja myślę, ze tutaj trzeba zdawać sobie sprawę kiedy auto przeprowadza regeneracje dpf i go wtedy nie wyłączać.
 
@sprajt2 świetna rada, niestety producenci samochodów bardzo skutecznie to utrudniają.
 
Wypalanie DPF dość łatwo rozpoznać po podwyższonych o ok. 100 obr./min. na postoju (bodajże z 800 na 900). Ja dodatkowo kupiłem interfejs Vgate iCar Pro i aplikację Car Scanner, aby śledzić zapełnienie filtra (choć wystarczy też VAG DPF ).
 
Last edited:
Też polecam VAG DPF.
A odnośnie podnoszenia obrotów w vw to przy niskich temperaturach silnik podnosi obroty żeby się dogrzać dopóki nie osiągnie 75stopni, więc może to być często omyłkowo brane za wypalanie.
 
Back
Top