Tak, jak do większości tego typu silników.
Panewki zacierają się ze względu na spadek lepkości oleju najczęściej i/lub jego niewłaściwą jakość, która prowadzi do zatkania ukladu. Ryzyko pozwala ograniczyć wyższa lepkość, dlatego słusznie tam ktoś zasugerował Ci na forum używanie w tym silniku 5W50 i wymiany co około 8k, co jest wystarczającym połączeniem, jeżeli chcesz zachować auto w dobrej kondycji.
Mobile znikają z miski bardziej niż inne oleje. Związane jest to z tym, że firma bazuje na sprzedaży 1l opakowań na stacjach na dolewki i jest to popularne działanie w przypadku większości producentów tzw "popularnych". O niczym to nie świadczy, a taki poziom dolewek, jest nawet bym powiedział, czymś dobrym, bo uzupełniasz trochę właściwości oleju.
Co do samego wyboru, to szukaj olejów opartych o estry, w lepkości jakiej do tej pory używałeś. Nikt Ci nie da odpowiedzi, który i jaki olej należy wybrać, bo tak naprawdę marka ma drugorzędne znaczenie. Olejów 5W50 jest na rynku mnóstwo, Motul robi dobry, Penrite ma ciekawy, Valvoline tańszy, są jeszcze i inne marki. Zalej coś, przetestuj, zbadaj próbkę, pod kątem utraty lepkości, będziesz wiedział, czy sprawuje się prawidłowo.
Co do dodawania jakichś ulepszaczy, to ja jestem zdania i podziela to zdanie większość dyrektorów technicznych, związanych z rynkiem olejów silnikowych, że formulacji dobrego oleju, te które są potrzebne, już w sobie olej zawiera. Dodawanie czegoś na swoją rękę, jeżeli nie ma to konkretnego celu, np uelastycznienia uszczelek, jest co najwyżej bez sensu. Podobne rzeczy znajdziesz w niektórych instrukcjach. Brak też wiarygodnych dowodów, w postaci badań skuteczności, a nie brakuje takich, które pokazują jej brak. Decyzja należy do Ciebie.
W Japonii serwisuje się te Zetki w podobny sposób, a dodatkowo wymienia się olej w skrzyni biegów równie często i do zastosowań na torze, stosuje olej torowy. Oprócz tego świece, dobry płyn do chłodnicy, też regularnie co 2 lata zmieniany i pod kątem eksploatacji, nie ma do czego się przyczepić.
Panewki zacierają się ze względu na spadek lepkości oleju najczęściej i/lub jego niewłaściwą jakość, która prowadzi do zatkania ukladu. Ryzyko pozwala ograniczyć wyższa lepkość, dlatego słusznie tam ktoś zasugerował Ci na forum używanie w tym silniku 5W50 i wymiany co około 8k, co jest wystarczającym połączeniem, jeżeli chcesz zachować auto w dobrej kondycji.
Mobile znikają z miski bardziej niż inne oleje. Związane jest to z tym, że firma bazuje na sprzedaży 1l opakowań na stacjach na dolewki i jest to popularne działanie w przypadku większości producentów tzw "popularnych". O niczym to nie świadczy, a taki poziom dolewek, jest nawet bym powiedział, czymś dobrym, bo uzupełniasz trochę właściwości oleju.
Co do samego wyboru, to szukaj olejów opartych o estry, w lepkości jakiej do tej pory używałeś. Nikt Ci nie da odpowiedzi, który i jaki olej należy wybrać, bo tak naprawdę marka ma drugorzędne znaczenie. Olejów 5W50 jest na rynku mnóstwo, Motul robi dobry, Penrite ma ciekawy, Valvoline tańszy, są jeszcze i inne marki. Zalej coś, przetestuj, zbadaj próbkę, pod kątem utraty lepkości, będziesz wiedział, czy sprawuje się prawidłowo.
Co do dodawania jakichś ulepszaczy, to ja jestem zdania i podziela to zdanie większość dyrektorów technicznych, związanych z rynkiem olejów silnikowych, że formulacji dobrego oleju, te które są potrzebne, już w sobie olej zawiera. Dodawanie czegoś na swoją rękę, jeżeli nie ma to konkretnego celu, np uelastycznienia uszczelek, jest co najwyżej bez sensu. Podobne rzeczy znajdziesz w niektórych instrukcjach. Brak też wiarygodnych dowodów, w postaci badań skuteczności, a nie brakuje takich, które pokazują jej brak. Decyzja należy do Ciebie.
W Japonii serwisuje się te Zetki w podobny sposób, a dodatkowo wymienia się olej w skrzyni biegów równie często i do zastosowań na torze, stosuje olej torowy. Oprócz tego świece, dobry płyn do chłodnicy, też regularnie co 2 lata zmieniany i pod kątem eksploatacji, nie ma do czego się przyczepić.