Poprzednio usunąłem, wkleję jeszcze raz, źródło oilclub.ru
Według ZF TE-ML 11, dla 6-biegowych skrzyń biegów 6HP26, tylko ZF Lifeguardfluid 6 (ZF No. S671 090 255), AML Oil No. 4G4319A509 / AA / S, Audi / VW Nr oleju G 055005 A1 / A2 / A6, Bentley Oil nr PY112995PA, nr oleju BMW 8322 0142516, nr oleju Hyundai 040000C90SG, nr oleju Jaguar Jaguar Fluid 8432, olej Land Rover nr. TYK500050, olej Maserati nr. 231603. Te płyny to nic innego jak Shell-1375.4.
Istnieją również analogi z SWAG ( 30934608 ) i Febi (34608) są tańsze i prawdopodobnie są to te same Shell-1375,4. Płyny te są używane przez wielu kierowców do napełniania skrzyń ZF.
Analiza Shell-1375,4 i jego analogów pokazuje, że jest to zwykły ATP, taki jak Dextron VI, tylko nieco cieńszy, o dobrych właściwościach oleju bazowego i temperatury (lepkość przy 100 stopniach 5,6, przy minus 40 stopniach 8500, temperatura zamarzania -51, wskaźnik lepkości 151 , temperatura zapłonu 210 stopni), jak wskazuje sam ZF jest częściowo syntetyczny.
Producenci zewnętrzni oferują nam następujące (lista okazała się nie tak mała, więc wskazuję najpopularniejsze i najbardziej przystępne cenowo płyny w popularnych sklepach internetowych):
1. Pentosin ATF 1 LV jest cieczą najbliższą w swoich właściwościach oryginałowi, a nawet przewyższa ją pod względem temperatury i innych wskaźników. Informacje zwrotne na temat użytkowania są pozytywne (jednostki zauważają, że biegi są przełączane bardziej miękko na bardziej lepkim ATP). Kody do zamówienia nr 1088107 - 1l., 1088206 - 5l. Wadą jest cena.
2. Ravenol ATF 6 HP Fluid - używa go wiele osób, głównie pozytywne recenzje. Parametry temperaturowe oleju są alarmujące: lepkość przy -40 wynosi 17900, lepkość przy 100 wynosi 7,1, błysk 135, a temperatura krzepnięcia -42. Powyższe wskazuje na możliwą przeciętną jakość oleju bazowego, przedstawiciele w Rosji odmawiają podania pełnych parametrów tego produktu. Pojawiają się skargi dotyczące szybkiego wypływu cieczy. Kody zamówień nr 4014835732711 - 1 l., nr 4014835732797 - 4 l. Plusy - cena.
3. LIQUI MOLY Top Tec ATF 1800 - zaczął być aktywnie stosowany w skrzynkach ZF od 2014-15, pozytywne opinie (wskazano zgodność z tolerancjami dla 6 HP 26 ). Wydajność zbliżona do oryginału. Kody zamówień nr 2381 - 1 l., nr 3688 - 20 l. Cena jest porównywalna do Ravenol ATF 6 HP Fluid.
4. Motul ATF 6 - zgodny z BMW - 1375,4 używany przez zwolenników tej marki. Recenzje są pozytywne. Wadą jest cena. Kod zamówienia nr 103217 - 1l.
5. Total Fluidmatic MV LV - posiada homologację BMW -1375.4 i zgodność dla 6 i 8 biegowych skrzyń ZF . Serwisy napraw pudeł ZF oficjalnie oferują ten płyn jako zamiennik oryginalnego. Kod zamówienia nr 199475 - 1 l. Kosztowny.
6. Ford MERCON SP XT-6-QSP - stosowany w Ameryce w samochodach, w których montowane są skrzynie ZF. Recenzje są pozytywne. Podobny w parametrach do oryginału. Kod zamówienia nr XT6QSP - 1 litr.
7. Wolf - belgijska firma pozycjonuje się jako producent olejów premium, oferuje aż 3 rodzaje płynów do skrzynek ZF 6HPxx.
WOLF OFFICIALTECH ATF LIFE PROTECT 6 - do 6-biegowych automatycznych skrzyń biegów ZF montowanych w BMW, Jaguar i Land Rover, kody zamówieniowe nr 8305900 - 1 litr, nr 8305269 - 20 litrów.
WOLF OFFICIALTECH ATF LIFE PROTECT 8 - do 6, 8 i 9-biegowych automatycznych skrzyń biegów ZF, kody zamówieniowe nr 8326479 - 1 litr, nr 8326677 - 20 litrów.
WOLF ECOTECH MULTI VEHICLE ATF FE to uniwersalny płyn z homologacją BMW M-1375.4. Kody zamówień nr 8329449 - 1 arkusz, nr 8320057 - 20 arkuszy.
Wszystkie trzy płyny mają podobne parametry, dobre właściwości temperaturowe. Nigdzie nie znalazłem opinii na temat tych olejów, są pozytywne opinie na temat innych rodzajów olejów tego producenta (olej silnikowy, olej przekładniowy). Cena jest adekwatna.
8. Yokki to japońsko-singapurska firma, część koncernu United oil (Singapur), niewiele jest na jej temat informacji. Oferuje olej przekładniowy YOKKI ATF MV 1375,4 Plus. Zaprojektowany dla nowej generacji wszystkich 6, 8 i 9-biegowych skrzyń biegów firmy ZF. Kod zamówienia nr YCA111001P - 1 litr. Parametry oleju są średnie.
9. EUROL ATF 6700 - zgodny z BMW -1375.4, lepkość w niskich temperaturach nie jest imponująca. Kod zamówienia nr E1136531L - 1 litr.
10. Petro Canada - oferuje nam multi ATF DuraDrive MV Synthetic zgodny z BMW LT71141 i jednocześnie 83220 142516 z zastrzeżeniem, że ten ostatni nie osiągnie deklarowanej przez producenta oszczędności paliwa (ma lepkość 100 stopni 7,4). Według opinii olej jest godny, z powodzeniem stosuje się go w zaprawach 5 i 6 ZF, a także w pudełkach innych producentów. Kody zamówień nr 055223610390 - 1 l., nr 2200000013866 - 20 l.
11. Na zagranicznych forach fanów BMW, LR itp., gdzie montowane są 6-biegowe skrzynie ZF, wielu używa płynu Fuchs (Fuchs Titan ATF 4134). Według opinii jest lepszy niż oryginał, w tym pod względem właściwości ochronnych. W Australii olej ten wlewa się do skrzynek ZF w oficjalnych służbach. Kody zamówieniowe nr 4001541226818 - 1 l., nr 4001541226825 - 4 l.
Wybierając olej ATF do regionów o temperaturach zimowych, gdzie często jest poniżej 30 stopni, eksperci zalecają wybór oleju o lepkości -40 nie większej niż 12 000 - 13 000. Różnica w zwiększonej lepkości wynosi 1-2 jednostki. przy 100 stopniach nie ma większego znaczenia, bo jest niwelowana różnicą temperatur, gdy automatyczna skrzynia biegów pracuje w różnych warunkach klimatycznych i stylu jazdy (optymalna temperatura to 85-90 stopni). W Ameryce wielu kierowców ze skrzyniami biegów ZF przechodzi teraz na oleje Dextron VI. Na przykładzie Total i Motul widać, że dane dla oleju Dextron VI, tylko producenci wskazali również zgodność dla 6-biegowych skrzyń ZF. Lista oficjalnych olejów zgodnych z Dextron VI jest dostępna w Internecie.