Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Myślałem żeby coś takiego zrobić, tym bardziej że kilka pompek bym znalazł , ale tego typu pompy powinny być zanurzone w paliwie (chodzi o chłodzenie) i nie wiem czy są w stanie zassać przez wąż, bo do bańki nie koniecznie może udać się ją zmieścić przez otwór.W opisach tych marketowych pompek często widnieje, że są do oleju i paliwa.
Można sobie też samoróbkę zrobić z jakiejś używanej pompki paliwa z benzyniaka - 2 przewody gumowe, 2 kabelki do zasilania i tyle.
Do tematu , nie wiem czy już ktoś o tym pisał . Mianowicie na filmie z Coobciem widać jak leje olej do filtra puszkowego ,zanim go przykręca do silnika . Powiem że ma to sens , zrobiłem tak i po wymianie oleju , pierwszy start i nie było takiego momentu na sucho .
Nie do końca urban legend, samemu odpowietrzałem ZX6R, przypuszczam że to po prostu dziwny zbieg okoliczności, ale pompa się zapowietrzyła przy wymianie oleju .To takie Urban legend. Internet twierdzi że rn22 potrafi się zatrzeć jak nie nalejesz oleju do filtra mam taki model od 4 lat. Wymieniałem olej z 20 razy bo to torówka i za każdym razem nie zalewam filtra i się nie chce zatrzeć. Kontrolka ciśnienia gaśnie najnormalniej na świecie.
Filtry mają zawory zwrotne, które zapobiegają cofaniu się z nich oleju.a jak np. w kwestii wkładu filtra oleju w bmw. Montowany od góry, ale w momencie gdy koszyczek nie jest założony to olej spłynie do miski- jakiś sposób na to?
Dokładnie , tam się tym nie przejmują , ja na wymianę oliwy nie zostawiam auta w warsztacie . Pracuje razem z mechanikiem , a raczej nad nim . On od dołu ,ja od góry , no i ten filtr teraz sprawdziłem .Gorzej na warsztatach
Obejrzyj film , chodzi o wlanie oleju po to by nasiąknął wkład , jak się przeleje to dopiero pływa . Czyli sam wkład filtracyjny tak potraktowany wcześniej ,ma od razu przepustowość i nie zatrzymuje . A dopiero wedle umiejscowienia , można lać i do pełna .Tak w Yamasze mam filtr za kolektorem wydechowym, poziomo i zalewam go może w 1/3 pojemności, bo w innym wypadku zanim wcisnę go za kolektor i przykręcę do silnika, to miał bym zapaprany cały wydech i plamę oleju w garażu, ale fakt, że nawet te 100 ml w filtrze, na pewno o te 100 ml skracają czas napełnienia układu.
Wystarczy jak zmoczysz wkład , wciągnie z 2 setki i nie ścieknie , zalewanie do pełna filtra to drugie dobro ,ale jak nie można to pierwsze dobro wystarczy .Montowany od góry, ale w momencie gdy koszyczek nie jest założony to olej spłynie do miski- jakiś sposób na to?
Kolega pisze o zaworkach w filtrach , do czego to inna sprawa . Marki filtrów są lepsze i gorsze ,a zaworki mają puszczać jak filtr zasyfiony ,to się otwierają by ratować przepustowość . Nie mogą być na stałe ,dlatego to przeważnie membrany .bardzo często te zaworki w bmw są nieszczlne
Kolega pisze o zaworkach w filtrach , do czego to inna sprawa . Marki filtrów są lepsze i gorsze ,a zaworki mają puszczać jak filtr zasyfiony ,to się otwierają by ratować przepustowość . Nie mogą być na stałe ,dlatego to przeważnie membrany .
To takie Urban legend. Internet twierdzi że rn22 potrafi się zatrzeć jak nie nalejesz oleju do filtra mam taki model od 4 lat. Wymieniałem olej z 20 razy bo to torówka i za każdym razem nie zalewam filtra i się nie chce zatrzeć. Kontrolka ciśnienia gaśnie najnormalniej na świecie.
Rozbierałem jak na razie tylko Mann W67/1 ,na foto zaznaczyłem gumowe ustrojstwa . Tak mogą być 3 jakieś rozwiązania ,ale opisy co jest raczej trzeba czytać nadal . Aż tak bogato wszystkie firmy nie produkują jeszcze .W filtrze masz trochę więcej zaworów, niż tylko bypass do zachowania przepływu. Masz jeszcze zawór przeciwzwrotny, który zapobiega cofaniu się oleju z samego filtra i to już jest chyba obecnie standard.
No tak , ale stosujemy też płukanki . Ja uważam,że jak można i mamy okazję to czemu nie zalać filtra, aż tak się lenić no nie . Jak można to ręka nie uschnie i ruszyć warto ,dla samego ucha .Bo zawsze jakaś warstwa ochronna zostaje,
Zdjęcie nr 2. Lepsze zdjęcie ukazujące skutki braku wymiany oleju przez 38 tysięcy km. Po tych 38 tysiącach wymieniłem olej na mobil 2000 10w40. Przejechałem 1200 km od wymiany. Przez pierwsze 800 km jeździłem spokojnie i oleju nie ubyło nic. Później zaczęła się jazda mniej spokojna i dolałem już jakieś 0.5 mobila i potem ze 3 setki totala quart 9000 energy 5w40.
View attachment 5337