jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos X Prime 5W-30
Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy.
Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Właściwości oleju
Uzupełnienie - SSI
Po badaniu SSI można powiedzieć, że olej wypadł bardzo dobrze, jeżeli nie rewelacyjnie. Różnica między nowym olejem, a olejem po 90 cyklach ścierania wyniosła 1,5%.
W naszej opinii olej jest nowoczesnym środkiem smarnym sformułowanym z myślą o starszych silnikach hybrydowych pracujących na olejach o wyższych lepkościach oraz nowoczesnych jednostek benzynowych, czy to tradycyjnych czy z miękką hybrydą. Wysokie VI z niskimi wartościami KV w obu temperaturach (KV 100 na granicy normy dla SAE 30) ułatwi ochronę silników hybrydowych, dla silnika benzynowego będzie stanowić ułatwienie w pracy podczas jazdy miejskiej.
Na chwilę obecną olej można polecić do wszystkich silników hybrydowych oraz benzynowych gdzie polecane są normy API SP lub niższe. Wydaje się, że będzie także stanowił dobre zastępstwo dla olejów wymagających norm C3 i C4 oraz A5/B5.
Nie znamy jeszcze wyników pozostałych zleconych badań, dlatego opis może zostać uzupełniony lub zmieniony.
Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy.
Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- API SP+RC
- ILSAC GF-6A
ENEOS X PRIME 5W-30 - Eneos Polska
Ten w pełni syntetyczny olej wykonano z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a jego formuła dostosowana jest do szerokiej gamy współczesnych silników. To nowy produkt ENEOS „Made in Japan” o wysokiej jakości, który zapewnia doskonałe...
eneosoil.pl
Właściwości oleju
- Lepkość w 40 stopniach Celsiusza: 40,7 cSt
- Lepkość w 100 stopniach Celsiusza: 9,6 cSt
- Viscosity Index: 232
- Liczba kwasowa: 2,56 mg KOH/g
- Liczba zasadowa: 7,57 mg KOH/g
- CCS: 5992 mPa*s
- Minimalna temp. rozruchu: -30 stopni Celsiusza
- Popiół siarczanowy: 0,980%
Uzupełnienie - SSI
Po badaniu SSI można powiedzieć, że olej wypadł bardzo dobrze, jeżeli nie rewelacyjnie. Różnica między nowym olejem, a olejem po 90 cyklach ścierania wyniosła 1,5%.
W naszej opinii olej jest nowoczesnym środkiem smarnym sformułowanym z myślą o starszych silnikach hybrydowych pracujących na olejach o wyższych lepkościach oraz nowoczesnych jednostek benzynowych, czy to tradycyjnych czy z miękką hybrydą. Wysokie VI z niskimi wartościami KV w obu temperaturach (KV 100 na granicy normy dla SAE 30) ułatwi ochronę silników hybrydowych, dla silnika benzynowego będzie stanowić ułatwienie w pracy podczas jazdy miejskiej.
Na chwilę obecną olej można polecić do wszystkich silników hybrydowych oraz benzynowych gdzie polecane są normy API SP lub niższe. Wydaje się, że będzie także stanowił dobre zastępstwo dla olejów wymagających norm C3 i C4 oraz A5/B5.
Nie znamy jeszcze wyników pozostałych zleconych badań, dlatego opis może zostać uzupełniony lub zmieniony.
Attachments
Last edited: