• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X PRIME

wszystko o produkatach Eneos
Przede wszystkim należałoby wyjaśnić to co już jest :)
 
Mam porównanie na ruskim clubie do konkurencyjnego Idemitsu Eco Medalist. Przypuszczam, że opis można przyrównać do Eneosa. Ale czekam na resztę testów
 
@Boguś Analyser pisał, że trzeba czekać na resztę, bo część badań robiona jest w USA i to trochę trwa
 
Wiem. Ale poprawionego formularza ICP to już nie można się doczekać. 0w20 zrobione ale wyniki nie czytelne.
Ruszam trochę temat bo jak pisałem, zaczyna się polecanie X-Prime ale jeszcze nic o nim nie wiemy. Jedyny plus to końska dawka Mo i niskie KV40 i KV100
 
W sumie to podobne "objawy zewnętrzne" - niskie KV, duży VI, Mo łopatą - ma suzukowy Ecstar 0W20 i 5W30 (analizy są u .ru).
 
@apede z tego samego podwórka jest Idemitsu Eco Medalist 2022. Bardzo podobny olej i firma 100% JDM
 
W sumie to podobne "objawy zewnętrzne" - niskie KV, duży VI, Mo łopatą - ma suzukowy Ecstar 0W20 i 5W30 (analizy są u .ru).
Oleje dla Suzuki dostarcza Eneos, więc oleje Ecstar na W-Base, czyli GTL na wypasie 😉.
 
Last edited by a moderator:
Jesteś tego pewien czy tak sobie zgadujesz porównując parametry analizy .ru? A jeśli wiesz, to który to może być Eneos?
 
Nie zgaduje, Suzuki samo potwierdziło. I wszystko by się zgadzało, japoński producent samochodów i największy japoński koncern petrochemiczny. Zresztą sprawdź z tyłu etykiety Eneos i Ecstar i porównaj adresy, są te same. Na 100% dostarcza Eneos, na etykietach zwykle widnieje JX Nippon Oil & Energy Europe LTD. www.eneos.eu lub TECHNOLOGY & SUPPLIER Eneos Europe Limited 😉.
 

Attachments

  • IMG_20230419_113423.jpg
    IMG_20230419_113423.jpg
    612,8 KB · Odwiedzin: 116
  • IMG_20230419_113456.jpg
    IMG_20230419_113456.jpg
    414,3 KB · Odwiedzin: 116
  • IMG_20230419_113522.jpg
    IMG_20230419_113522.jpg
    417,7 KB · Odwiedzin: 110
  • IMG_20230419_113540.jpg
    IMG_20230419_113540.jpg
    664,9 KB · Odwiedzin: 110
Last edited by a moderator:
@Iron u ruskich mieli Ecstar od Idemitsu i w metalowej puszce. Mogą być różnice w recepturach na Europę i Azję.

P.S. Dziwnie pokrywają się parametry ECSTAR 0w20 i Eneos Ultra 0w20. Może być ten sam olej w butelce. Dodatkowo nie przypomina Japońskiego odpowiednika. Japoński jest "cieńszy" (że tak się wyrażę kolokwialnie 😆 )
 
Last edited:
@wjarzab chodzi o to, że na ruskim clubie badali wersję japońską którą produkuje Idemitsu. To całkowicie inny olej.
 
Przez REACH nie da się sprzedać wiele chemicznych rzeczy bez problemu dostępnych w Rosji.
Post automatically merged:

Nawet Castrol Edge ma inny skład poza Unią.
 
Ogarnąłem, że sklep w którym kiedyś kupowałem został dystrybutorem eneosa.
Także czeka mnie wycieczka, obczajenie cen i pewnie będę używał 1l XPrime 0W20 na 5l Lotosa 5W40
jako obniżenie lepkości i podbicie Mo :p
 
Właśnie też to samo mam zamiar zacząć robić. Wziąć bańkę tego eneosa i robić mixy.
 
@JNC_946 to nie lepiej po prostu 5W30 z dużo Mo? lotos C2+C3 albo orlen XD albo DEX1?
 
Na to wychodzi że tego x-prime można traktować jako taki koncentrat dodatków do rozcieńczana innym olejem :D
 
Bardziej jako "booster", teoretycznie wyzsze stezenie N, mix Mo/AOs, ktory pozwoli na dluzszy interwal. Ale w wyzszym stezeniu min. 30-50wt% to jednak olej silnikowy, a nie skoncentrowany dodatek.
 
Back
Top