• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X PRIME

wszystko o produkatach Eneos
A Ty na podstawie jakich badań jestes w stanie wskazać jaki to związek Molibdenu jest zawarty w tym oleju?
Mi to serio zwisa, smieszne, ze produkty komercyjne potrafia mieć swoich wyznawców. Człowieku, to jest tylko olej silnikowy.
Najlepiej zarabia się na wyznawcach. Jedni wielbią Eneosa, inni niskie lepkości, ja bułę za filmy Kodaka do aparatu 😜
 
Ja nie jestem wyznawcą żadnego oleju a widzę wyznawców PAO, wysokiego TBN potem wyznawcy Molibdenu czy Boru potem twierdzących, że dodatki metaliczne są złe, ale w analizie tych innych dodatków nie widać to po co robić badania świeżego oleju? Wychodzi, że ten olej jest dobry do Hybryd, a czy to nie jest tak, że do Hybrydy olej powinien być naprawdę mocny!
 
Ja jestem zadowolony z tego oleju 0w20 silniczek cyka niczym zegareczek,a że nawalony dodatkami ,że aż uszami wychodzi to nie obchodzi mnie,jak nie płacz że wogóle Mo nie ma,to teraz że dużo,szefo może by opis zapodał chyba że czeka na dalsze analizy.
 
Tak w ogóle część z was to nieźli schizofrenicy. Lejecie dodatków wiadrami, niektórzy to by po dwa dodatki na raz dali, a macie dopakowane fabrycznie oleje za stosunkowo sensowną cenę w porównaniu do dobrego oleju i dodatku osobno i mimo to marudzicie. I jak tu wam dogodzić? Eneos powinien sprzedawać olej i dodatki osobno to byście byli szczęśliwi.

A nie, czekaj, LM tak robi i mało kto tu o Molygenie słyszał czy stosował🤔
 
No tak Molygen to molibden organiczny plus dwusiarczek wolframu tylko drogo wychodzi!
 
Oleje Eneos od dawna wzbudzały moje zainteresowanie, ale jakoś nasze drogi się rozchodziły. Po premierze nowych X Prime, stwierdziłem że zagłębie się w temacie, może coś się dowiem. Na forum chyba nie ma objaśnienia z jakich baz Japończycy tworzą swoje formulacje, czy są to typowe HC czy może coś lepszego. Doszukałem się informacji, że oleje Eneos tworzone są na ich własnym oleju bazowym WBASE, któraly został opracowany przy użyciu technologii GTL-E (Gas to Liquid Equivalent) firmy JXTG Nippon Oil & Energy, pierwszej w historii Japonii i największej korporacji naftowej, istniejącej od 1888 r., szóstej pod względem produkcji i rafinacji ropy naftowej na świecie. Więc jednak jest to coś więcej, niż zwykłe HC 😉. Więcej informacji dostępne pod linkiem, wystarczy sobie przetłumaczyć stronę.
 
Mówimy o Sustinie. A jak ma się do tego ich np. Hyper-X ?
 
Szkoda, że nie mają nic dla mnie. Ultra S jest spoko, ale wypróbowałbym nowego X, a tu żadnego C2 nie ma :( W sumie mógłbym zamieszać 5W-30 i 0W-20, ale aż tak mi się nie chce gimnastykować.
 
@jerseyAdmin jak to nie mają? Dla naszego admina nie zrobili? To skandal. Trzeba ich ope😉
 
Szkoda, że nie mają nic dla mnie. Ultra S jest spoko, ale wypróbowałbym nowego X, a tu żadnego C2 nie ma :( W sumie mógłbym zamieszać 5W-30 i 0W-20, ale aż tak mi się nie chce gimnastykować.
Na naszym forum słowo mieszać/zamieszać jest dość często używane nie takie miksy już powstały , to i Eneosa można poprawić ;)
 
Mogę, ale lubię ACEA C2 bo to niskolepkościowe oleje w większości, na granicy SAE 30 i SAE 20. Odpowiadają mi. API SP+RC to już nie to samo :)
 
No ale ten X-prime 5W30 jest bardzo niskolepkościowy
 
Normy acea są przereklamowane i ograniczają człowieka 🤪
Właściwie to to jest śmieszny temat.
"My" (a w sumie to "Wy") uważamy ACEA za normy gorsze w stosunku do API, Amerykanie uważają, że a API jest pierdzielnik i że to ACEA są tymi najbardziej kompletnymi i najlepiej sformułowanymi.

Ja tam wolę ACEA, gdzie normy są sformułowane jasno i konkretnie.
 
Last edited by a moderator:
@Triumphator mój post nie był do końca poważny, dlatego oznaczyłem go emotka.
Natomiast co do acea i API to API zapewnia dużo większe pole manewru, pomijam już fakt że obecnie większość europejskich producentów ma swoje normy, w praktyce jest tak że jak auto w instrukcji ma normy API to praktycznie pojedzie na wszystkim. Zresztą temat był już poruszany i np auto z wymogami API sl może jeździć na acea a3,a5 i Cx bo wszystkie te oleje mogą spełniać co najmniej API sl.
 
Back
Top