• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X PRIME

wszystko o produkatach Eneos
To taki olej, gdzie Holender chińską łopatą dokłada molibdenu i po zaladunku oleju na tira dumnie rzuca do kierowcy "Sayonara!".
 
A co w tym złego Ceratec ma związki boru i molibden podobnie AR tylko się cieszyć.
 
@sprajt2 jak wcześniej wspomniałem na Japońskim rynku Eneos ma godnego konkurenta w postaci Idemitsu Eco Medalist. Ten olej również posiada abstrakcyjne ilości Mo i ma niską lepkość KV40°C
 
Takie są "azjatyckie" oleje OEM. Nie rozumiem tekstów o sypaniu Mo łopatą. Widać ktoś tu pracuje w budowlance i mierzy swoją miarą.
Wiele razy było pisane , ze toyota to ... a honda tamto. Tak wyglądają japońskie oleje o niskich lepkosciach. Mają wysoki VI i dużą zawartość Mo.
 
Boranowany dyspergator pomaga w obniżeniu depozytów molibdenu a do tego zarówno dawka boru jak i moly redukują LSPI bo było pytanie o lekko wyższe Ca. Ca też są różne rodzaje i różny mają wpływ na LSPI, zwłaszcza w obecności magnezu.
Oprócz weryfikacji CCS byłbym ciekaw Noacka bo aby wykręcić taaaaki VI w 0W20 trzeba startować z oleju bazowego niskiej lepkości i sporej dawki wiskozatora.
Przydałoby się sprawdzić także poziom siarki bo w zależności od rodzaju moly mogło jej tutaj sporo przybyć.
 
To kup sobie ten Molibden z Allegro i wsyp do oleju, a potem podziel się wrażeniami jak tam ci wszystko zakleił ja bym nie zaryzykował.
Nie zrobie tego, nie mam takiego parcia na dodatki i inne duperele.
Na forum chyba @CallMeDezy kupil, wymieszal z olejem, wsypal, "nic mu nie zakleilo".
 
Almera jeździ i ma się dobrze, wspomaganie w 406 nadal chodzi lekko i pompa nadal nie piszczy. Nie będę nikogo do tego namawiał ani polecał, ale jak narazie "chiński proszek" biedy nie narobił.
 
Słyszałem, o rozebranym silniku gdzie cylinder był tak zaklejony molibden, że olej nie trzymał się ścianek cylindra czy koś przedawkował ten proszek czy stosował jedynie olej FUCHS TITAN CFE MC 10W40 Molibden, który podobno ma końskie dawki.
 
Jak wyzej @wlyszkow opisal, wyzsze stezenie B swiadczy o boranowanym dyspergatorze bezpopiolowym np. PIBSA oraz rowniez moze wskazywac wyzsze stezenie N, ktory swiadczy o wskazniku wlasciwosci dyspergujacych, ale i rowniez obecnosci niektorych AOs. B rowniez pomaga "zlagodzic" negatywny wplyw N na elastomery. Odnosnie Mo, to bedzie klasyka MoDTC i rzeczywiscie stezenie S bedzie podwyzszone, w koncu w tym dodatku "robote" robi glownie. Ciekawe moga byc testy typu TEOST 33C itp.
 
No raczej, ale czy ten proszek z Allegro to nie właśnie MoS2?
 
Odpowiedzi na to że można sobie dosypać proszek z Allegro.
 
No raczej, ale czy ten proszek z Allegro to nie właśnie MoS2?
Nie ma to znaczenia czym on by nie byl. Ty wchodzisz na forum i zapodajesz historie z trzeciej, piatej ręki. Wszyscy, co kupili na allegro ten proszek porzegnali sie z autem tak?
Na forum jest historia goscia, ktory to zasypal i silnik sie nie rozsypal. Nie polecam tego, ale trzymajmy sie jakichs faktow, a nie zaslyszanych historii "skądś"....
 
mylisz Mos2 z MoDTC
A Ty na podstawie jakich badań jestes w stanie wskazać jaki to związek Molibdenu jest zawarty w tym oleju?
Mi to serio zwisa, smieszne, ze produkty komercyjne potrafia mieć swoich wyznawców. Człowieku, to jest tylko olej silnikowy.
 
Ktoś już ma u siebie zalany 5w30? Zamówiłem dla siebie, ale wymiane mam za jakis czas a jestem ciekaw czy ktoś zauważył różnice na plus/minus.
 
Back
Top