• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X PRIME

wszystko o produkatach Eneos
Tak na szybko. Indeks lepkości jak i inne parametry są na korzyść X Prime. Karty w załąćzeniu. Jutro wysyłam próbki do Polarisa na badania. Proszę napiszcie mi co mają przebadać - dokładnie bo muszę to na zleceniu wrzucić

Dzięki
 

Attachments

  • ENEOS-SUSTINA-0W-20.pdf
    864,3 KB · Odwiedzin: 112
  • PDS-ENEOS-PREMIUM-MOTOR-OIL-X-PRIME-2022.pdf
    1,2 MB · Odwiedzin: 137
1677509491349.png

1677509516849.png

1677509531708.png
 
W sumie zależy jaki masz budżet, bo jakby co to możemy popłynąć :D

Wg mnie ICP (pierwiastki) i SSI (shear stability index). Jeżeli możesz to CCS albo HTHS też by było miło zobaczyć.

Swoją drogą ten X Prime wygląda po podstawowych parametrach trochę jak olej o którego opracowywaniu czytałem niedawno. Toyota z Hondą nie maczali w tym paluchów? Ok, wiem że nawet jak wiesz to nie odpowiesz :) ale jeżeli trafiłem chociaż w okolice to chemicznie i fizycznie są bardzo ciekawe oleje.
 
Daj Listę . możemy popłynąć.
Co do maczania japońskich paluchów - Niektóre nasze produkty są konsultowane z producentami samochodów. Ostatnio Nissan przysłał do nas silnik 1.3 benzyna - nierozbieralny , 3 cylindrowy z możliwością montażu do 4 turbin jednocześnie. Chcą by im opracować olej bowiem wedle ich założeń silnik ma potencjał do 400 km. Sam silnik waży ok 70 kg i gwarancja na niego będzie 150 000 km. Potem ewentualna wymiana a nie naprawa........

Najczęściej współpracujemy z Toyotą. Przy okazji - od grudnia ENEOS jest zalewany fabrycznie we wszystkich skrzyniach CVT produkowanych w PL
 
Last edited by a moderator:
@jerseyAdmin Poniżej masz CCS i HTHS Sustiny. Może dać jakiś obraz, czego można się spodziewać w x-prime.

Screen Shot 2023-01-18 at 16.01.30.png
 
@Analyser, tak jak pisze @jerseyAdminz tym, że Shear Stability w Polwax.
Najlepiej analiza z dwoma pomiarami lepkości (przed i po teście); 90 cykli.
Koszt rok temu to było 400+ PLN brutto.
Nie wiem ile teraz sobie "zażyczą".
 
Widziałem, że się rozpychacie :D nawet przy A1 jest reklama Eneosa.

Co do badań to jak możemy popłynąć to lista (te pogrubione bardzo byśmy chcieli, reszta to jak możesz to fajnie, jak nie to się nie obrazimy:
- ICP z KV40, KV100, TAN i TBN - bo nie wiem co lab do którego wyślesz robi w standardzie
- SSI z lepkością przed i po, 90 cykli
- CCS
- MRV - jak się da to 2x i drugi raz na oleju zużytym po SSI
- HTHS
- popioły

Ale serio, będziemy bardzo zadowoleni tylko z dwóch pierwszych. Ja "w podziękowaniu" obiecuję zalać jakiegoś X Prime, zrobić ICP z poprzedniego oleju, potem ICP czystego X Prime i na koniec ICP po przebiegu żeby pokazać jak wypada w porównaniu z konkurencją. Bo w sumie sam jestem ciekaw, a nigdy czegoś takiego nie robiłem. Jak chcesz mieć jakiś konkretny olej zalany przed X Prime do porównania to daj znać (tylko nie Qualitium :D)
 
Nie chodziło mi o poniżanie, tylko pokazanie że oleje czołowych producentów są równie dobre, nawet jeżeli jeden pochodzi z orientalnych kierunków :)
 
Wiem, przecież . Stąd też cudzysłów......Ponadto nigdy nie mówię źle o konkurencji , bo nigdy nie wiem gdzie trafię .......
 
Robi się naprawdę ciekawie. Jeśli analizy potwierdzą dane z kart to mamy chyba rewolucję na polskim rynku👍
 
Ciekawe jakie modfikatory lepkości zatosowano czy te 15tyś dadzą radę, trzymam kciuki.
 
Oleje jak najbardziej zaawansowane tech., bardzo interesujące. Zastanawiające jak przy interwałach 15 - 25 tyś. km ? Natomiast ciekawe jest również to:
(...) silnik 1.3 benzyna - nierozbieralny , 3 cylindrowy z możliwością montażu do 4 turbin jednocześnie. Chcą by im opracować olej bowiem wedle ich założeń silnik ma potencjał do 400 km. Sam silnik waży ok 70 kg i gwarancja na niego będzie 150 000 km. Potem ewentualna wymiana a nie naprawa........ (...).
 
Na papierze 0w20 ( który mógłbym użyć) wydaje się być nastawiony na niskie spalanie 🤠
 
Bajki na resorach z tym niższym spalaniem. Ile zyskasz? 0,01% mniejsze spalanie? :)
 
@emigrant mówię o oleju, nie o tym ile ja zyskam. Używam 0w20 bo mogę a nie dla bezpośrednich korzyści w spalaniu.
Lubię to niedowierzanie w oczach znajomych/mechaników co słyszą o takich lepkościach w 17-sto letnim silniku :cool:
 
Wypadałoby najpierw zastosować, sprawdzić, porównać potem się wypowiadać. Zamierzam tak zrobić oczywiście wersja 5W30 w moim przypadku.
 
A można by dodać do zakresu badań widmo FTIR ? Ciekaw byłbym, czy olej zawiera w sobie coś więcej niż oleje bazowe z grupy API III+. Może jest coś z grupy V i IV ?
Zrzut z karty SDS oczywiście nie daje odpowiedzi (bo wcale nie musi) na powyższe zapytania:

1677572207724.png


Jednak kosmiczna wartość indeksu lepkości (258), bardzo dobra tzn. wysoka temperatura zapłonu (232 stopnie) i naprawdę niska temperatura płynięcia (-52.5 stopnia Celsjusza) jak na olej w klasie lepkości 0W-20 jest co najmniej intrygująca :)

Zrzut z karty produktu:

1677572488704.png
 
Mi się wydaje , że WBase ma dobre właściwości o których piszesz i nie znajdziesz tam IV grupy. Teraz nawet Total Xtra potrafi mieć fajne parametry też bez PAO.
 
Back
Top