Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
I jak zwykle wyjdzie że orlen dex1 lepsieszyAle u nas to wiadomo, bez boru i molibdenu nie ma smarowania
To czym może zostać zastąpiony tu zddp?Jest szansa, że pakiet z ICP będzie baaaaaardzo ubogi
Jest parę opcji. Metaliczne to ZnO i TiO w formie nanoproszku. To będzie widać w ICP. Opcją jest też hBN, CB (coś w rodzaju sadzy), Eneos zastępuje ZDDP polimerami których w ICP nie będzie widać. Można, z niejaką dozą ostrożności, przyjąć że w nowoczesnych olejach zaczyna się ZDDP zastępować mniej szkodliwymi i bardziej zaawansowanymi związkami (i droższymi), zmienia się też podejście do "prawidłowej" ochrony bo coraz więcej samochodów to hybrydy i będzie ich z każdym rokiem więcej. A te pracują w innych reżimach temperaturowych i ZDDP po prostu zaczyna być kiepskim wyborem. Producenci szukają czegoś, co będzie najlepszym możliwym rozwiązaniem dla hybryd, ale dostatecznie będzie chronić klasyczne silniki.@Hlava olej za 200, dodatek za 100, płukanka szybka estrowa za 60, no i płukanka LL od znanego producenta i mamy 500zl na wymianę oleju
To czym może zostać zastąpiony tu zddp?
Na razie zauważam, że wszystko idzie w tym właśnie (niestety) kierunku , z tym, że ja zacząłem od Specola za 66,00 PLN + dodatki, co sumarycznie i tak mnie dużo więcej wyniosło. Zastanawiam się tylko, czy do tych olejów za 200,00 PLN (za bańke 4l) nadal te dodatki stosować. Tańsze oleje może warto podrasować, ale te wypasione, dopakowane i droższe? Tylko czy zawsze tańszy=gorszy i droższy=lepszy?Tak jak wszędzie . Zaczniesz od Mannol Defender po 70zl 5L i zaczniesz dopłacać po 40zl i skończysz na Redline od Jankesow