• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zbiórka ciągła - polskie oleje

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Wiem że na olej nie ma co patrzeć przez pryzmat ceny, ale tu tak odwrotnie ciekawi mnie co takiego siedzi np. w Orlen PRO 5W40, że takie koszty, był apel w VOA 5W30 o dystrybucję w rozsądniejszych cenach, ale to jakoś nie wyszło.
 
@Skiper wydaje mi się, że 5k to będzie trochę za wcześnie, chyba, że planujesz też drugą analizę np. przy 10k.
Ja robiłem uoa Fanfaro po prawie 9,5k jazdy miejskiej i wyszło, że jest tylko delikatnie przeciągnięty. Wniosek z tego mam taki, że 8000 km wytrzyma każdy "zwykły" olej, o ile auto nie jest mocno pałowane.
 
@JohnJohn moje warunki to miasto i lekka noga. Kolejny już stoi i czeka, a dalej następny jest wybrany. Napisałem chyba, bo nadal się zastanawiam i dalej to wyjdzie czy 5kkm, czy 1rok. Kolejka kandydatów już jest i popędza, ale UOA po 5kkm to trochę będzie zakładania ( nie mojego) na ile olej jeszcze jest OK. Najlepiej by było rok i jak ostatnio wyszło mi 8043km, ale sporo tu osób testowało i po 5-6kkm UOA, nie wiem jeszcze jak będzie. Olej wleciał na początku grudnia, do kolejnego grudnia daleko, a krótsze interwały nie zaszkodziły by.
Może jak zamierzam trzy testować i każdy po 5kkm, to będzie porównanie OK.
 
K2 zalicacie do polskich?

K2 TEXAR ULTRA 5W40.

Piszą, że ma w składzie PAO i kosztuje około 85zł za 5L
Ktoś jest ciekaw ile w tym prawdy albo ktoś wie ile w tym prawdy?
 
Kolejne dwie analizy:

Został jeszcze Specol, prosimy o cierpliwość.
 
I cyk poszło kapke.
Dużo jeszcze brakuje kasy by zkończyć tą serie zbiórki.
 
2 oleje jeszcze zostały, więc jeszcze jakieś 220 złotych.
 
Revline to chyba też polski olej, może jego warto przeanalizować?
Ciekawe jakiej jest jakości. Na forum był o tej marce tylko jeden wpis i raczej niezbyt pozytywny.
Jakiś czas temu, byłem ostro atakowany jego reklamami przed filmami na YT.

edit żeby nie pisać kolejnego komentarza: Jasol też można by przeanalizować w ramach polskich olei. W sumie ciekawe czym różni się Jasol od Revline, to w końcu ta sama rafineria.
 
Last edited:
Jasol to podobno oleje regenerowane.
 
Jasol 5W30 Extra jest jednym z tańszych olei z normą VW 504/507, a ta jest podobnież bardzo rygorystyczna.
Pytanie czy on faktycznie spełnia tą normę i jest to zatwierdzone, czy to tylko deklaracja producenta.
Próbowałem, gdzieś znaleźć listę olei które faktycznie mają aprobatę 504/507 i nigdzie nie mogłem trafić.
Może ktoś podlinkuje?
 
Jasol 5W30 Extra jest jednym z tańszych olei z normą VW 504/507
VW: 502 00, 505 00, 505 01

Druga sprawa, że oni mogą deklarować, że spełnia wymogi. Nie mają oficjalnej aprobaty. Wszelkiego rodzaju Jasole, Revline i inne tego typu oleje, to żadne fajerwerki. Nikt Ci nie zrobi za te pieniądze oleju na oficjalnych aprobatach. Chcesz mieć pewność zaplecza technologicznego, laboratoryjnego, doświadczalnego, a przy tym rozsądną cenę - kup Orlen, albo Lotos.
 
jasol.png


Na opakowaniu jest napisane 504.00 507.00
Generalnie bardziej ciekawi mnie, co w tym Jaśle produkują, niż mam zamiar zalewać to do nowego VW
i sprawdzać czy się nie rozleci. Jak już mówiłem, nie umiem znaleźć listy olei z oficjalną aprobatą VAG, że spełniają tą normę.
 
Ja nie umiem podlinkowac na telefonie ale wpisz we wyszukiwarkę: ervin 504 507 i wyskoczy link do pdf
 
W Erwinie jest Revline Ultra Force C3:
 

Attachments

  • step_50400_50700.pdf
    135,5 KB · Odwiedzin: 160
Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem listę i wychodzi, że Jasola nie ma na liście, za to Revilne jest.
Czyli czymś się jednak muszą różnić, mimo że oba to defacto ta sama firma.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top