• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
Ravenola nie zaleję nawet jakby to był ostatni olej świata. Prędzej bym bez wymiany jeździł.

No, panowie, nie dyskutować o dupie Maryni i którego pało gdzie więcej a gdzie mniej, tylko dawać ciekawe oleje. Marudzicie że ciągle się poleca parę marek w kółko, ale jak macie pytanie o coś ciekawego to Mobil, Eurol. Orlen mi jeszcze polećcie :p

Ułatwię wam zadanie - olać normy, ma być coś co ma energooszczędność na poziomie ACEA C2. Niskie popioły mile widziane. Lepkości jak wcześniej czy 0/5W-30, ewentualnie 0W-20, ale z HTHS w okolicy 2,9. Cena bez ograniczeń, byle się dało zamówić w Polsce.
Widzę, że od nadmiaru marek już Ci się powszechnie stosowane i polecany oleje znudziły. Jak norma nie ma znaczenia i może być 0W20 to zalej sobie np. Amsoil SS 0W20, Eneosa X-prime 0W20 albo coś z 508/509 np. Texaco Havoline Pro ds VB 0W20 na pało :)
 
ale z HTHS w okolicy 2,9
To sprobuj 0W-20 C5/VW 508, fajny przepis. Ogolnie to obojetnie czy bedziesz miec 2.6 czy 2.9 cP....to tez zalezy od partii i metody, labu itp. niektore pokazuja 2.8 cP, dlatego bez sensu. Jezeli 0W-20 to i tak min. 2.6 cP musi byc, a dla Twojego silnika i tak bedziesz miec zapas lepkosci, a w szczegolnosci jak Ci zalezy na obnizeniu spalania :D

Ale jak pisales, pobaw sie mixem Eneosa :>
Post automatically merged:

Texaco Havoline Pro ds VB 0W20 na pało
Nowy przepis od Infineum to Yubase 4 + z PAO 6.
 
Jeszcze nikt tu chyba nie wlał orlena 508/509
PLATINUM%20Max%20Expert%20LL%200W-20.jpg


Albo mannol :D
 
@poziom1989 wiem, że 2,6 HTHS wystarczy, ale lubię mieć kaprysy. Mieszankę Eneosów zaleję tak czy tak bo Ci obiecałem, ale szukam czegoś na potem.

@tomek evo - tak, zwykłe oleje mi się przejadły, dostaję w zasadzie to samo tylko w innym opakowaniu. Wyróżnia się Eneos z topowych serii, Castrol na ucho i w sumie tyle.

Myślałem że mi coś ciekawego i mocno nietypowego polecicie, a tu lipa. Ok, Redline 0W-20 jest spoko i te oleje C5 RBE od Volvo to też jakaś opcja. No i Qualitium :D
 
@SACZI - o, to by było ciekawe :D Masz pomysła, ale raczej nic z tego nie będzie, albo cena będzie taka że Xenum się będzie wydawał tani jak wódka w biedronce.
 
@poziom1989 wiem, że 2,6 HTHS wystarczy, ale lubię mieć kaprysy. Mieszankę Eneosów zaleję tak czy tak bo Ci obiecałem, ale szukam czegoś na potem.

@tomek evo - tak, zwykłe oleje mi się przejadły, dostaję w zasadzie to samo tylko w innym opakowaniu. Wyróżnia się Eneos z topowych serii, Castrol na ucho i w sumie tyle.

Myślałem że mi coś ciekawego i mocno nietypowego polecicie, a tu lipa. Ok, Redline 0W-20 jest spoko i te oleje C5 RBE od Volvo to też jakaś opcja. No i Qualitium :D
Tu się nie do końca z Tobą zgodzę. Sporo producentów jednak pozwala sobie na pewne modyfikacje lub w ramach różnych gotowych przepisów oferują te jakościowo najlepsze. Nawet Mobil i seria 1 to nie są oleje jakie znajdziesz w bańkach innych producentów. Wielu innych ma nie do końca te same standardowe formulacje. Moim zdaniem to Ty zaraz możesz zrobić coś dokładnie przeciwnego a mianowicie kupisz olej mniej znanej marki, który będzie po prostu albo standardową albo wręcz budżetową wersją standardowego przepisu ale takie propozycje tu zaczęły padać. Jeszcze rozumiem Eneos, Mitasu , Redline ale Orlen, Champion, Wof, MPM czy Qualitum no sorry. Nie dlatego, że to złe oleje bo niektóre mogą być całkiem dobre ale ja się nie spodziewam znaleśc tam niczego ciekawego a chyba tego szukasz. Sam lubię próbować różnych olejów ale żebyś nie przekombinował. Olejów z normą RBS0-2AE jakoś nie polecam bo wydaje mi sie, że wymagania tej normy są dosć niskie patrząc po kartach czy nawet cenach. Już wolę iśc w 508/509 albo coś "japonskiego" ewentualnie Repsola lub Penrite (choć Enviro+ 0w20 to poprawny do bólu ale w niczym nie wybitny olej). Eurol ma chyba 5 produktów w lepkosci 0W20. Masz Gulfa. Ale wiesz co weź kup tego Eneosa. :)
 
@wlyszkow - 4,2 :p

@tomek evo - Kombinuję bo mi się nudzi kolejna bańka znanego i cenionego :D Poza tym ludzie marudzą że nie ma fajnych propozycji to im dałem szansę coś nietypowego, ciekawego zaproponować. Koniec końców i tak sam wybiorę, ale może trafi się coś o czym nie wiem.

A Repsola to bym nawet zalał, oni mają fajną C2 tylko weź to gdzieś dostań. Master Eco F czy Elite DX1 wyglądają fajnie. Już się parę lat temu przymierzałem do jakiegoś Cosmo bodajże ale wziął, zniknął i się więcej w Polsce nie pojawił, a potem chyba w ogóle wypadł z oferty, globalnej też.
 
Last edited:
@wlyszkow - 4,2 :p

@tomek evo - Kombinuję bo mi się nudzi kolejna bańka znanego i cenionego :D Poza tym ludzie marudzą że nie ma fajnych propozycji to im dałem szansę coś nietypowego, ciekawego zaproponować. Koniec końców i tak sam wybiorę, ale może trafi się coś o czym nie wiem.

A Repsola to bym nawet zalał, oni mają fajną C2 tylko weź to gdzieś dostań. Master Eco F czy Elite DX1 wyglądają fajnie. Już się parę lat temu przymierzałem do jakiegoś Cosmo bodajże ale wziął, zniknął i się więcej w Polsce nie pojawił, a potem chyba w ogóle wypadł z oferty, globalnej też.
Daj znać jaki kokretnie Repsol Cię interesuje.
 
@wlyszkow - dużo boru. I moli! A tak serio to w sumie nie, poza tym żeby trzymał się okolic SAE 30 albo HTHS ~2,8-2,9 to nie mam. I żeby nie bazował na Ravenolu :p

@tomek evo - Repsol Master Eco F i Eco P 0W-30 - jeden z tych dwóch
 
Last edited:
 
Back
Top