Sama norma 505.01 spełnia wymagania A3/B4
Natomiast zunifikowana 505.00/505.01 już wymagania C3
Niewiem zatem gdzie sens i logika . Na mój chłopski mały rozumek:
Special D 505.00/505.01 czyli podlega pod C3 natomiast pisze jak krowie na rowie „dla silników bez filtrów dpf” , które to norma C3 ma chronić a olej jest przewidziany do silników bez tych filtrów. Masło maślane .
To albo jest już późno i mi obraz śnieży albo Vag marketingowo opycha olej C3 do silników tego niewymagających.
Z olejefuchs.pl
——————————————————-
OLEJE SILNIKOWE ZE SPECYFIKACJĄ VW 505 01
——————————————————-
Specyfikacja VW 505 01 została opracowana przez VAG w 1999 roku (później unowocześniana) dla wielosezonowych olejów do silników wysokoprężnych Diesla, z turbodaładowaniem, wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD TDI). Wymagają normalnych interwałów wymiany, a zalecana częstotliwość wymiany takiego oleju, to max. 15 tyś. km. Jeśli instrukcja obsługi wymaga oleju ze specyfikacją VW 505 01, nie należy stosować olejów ze specyfikacją VW 505 00.
Oleje z normą VW 505 01 charakteryzują się wysoką odpornością na utratę lepkości w elementach narażonych na największe naciski - szczególnie w miejscach współpracy wałka rozrządu i pompowtryskiwacza.
W nowszych formulacjach olejów ma zastosowanie zunifikowana specyfikacja VW 505 00/505 01
OLEJE VW 505 01 - ZAKRES WYMAGANYCH PARAMETRÓW:
wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - ≥ 3,5
popiół siarczanowy [% wag] - ≤ 0,8
fosfor [% wag] - pomiędzy 0,07 - 0,09
siarka [% wag] - ≤ 0,3
ODPAROWALNOŚĆ NOACK PRZY 250°C [%] - < 13
CAŁKOWITA LICZBA ZASADOWA TBN [MGKOH/G] - POMIĘDZY 7,0 - 8,0
FORMUŁOWANE SĄ Z OLEJÓW BAZOWYCH GRUP III API
spełniają wymagania dla specyfikacji ACEA A3/B4
klasa lepkości SAE - 5W30 i 5W40
———————————————————
OLEJE SILNIKOWE ZE SPECYFIKACJĄ VW 505 00 / 505 01
———————————————————
Specyfikacja VW 505 00 / 505 01 została opracowana przez VAG dla najwyższej jakości wielosezonowych olejów do lekkich silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Oleje te można stosować zarówno w silnikach posiadających pompowtryskiwacze jak i w tych, w których ich nie zastosowano. Norma ta jest wynikiem unifikacji norm dla olejów silnikowych VW i jest połączeniem specyfikacji VW 505 00 i VW 505 01. Wspomniane normy są nadal stosowane dla starszych formulacji olejów, które mogły mieć zastosowanie wyłącznie dla jednej z tych norm.
Norma VW 505 00 / 505 01 jako połączenie dwóch specyfikacji z których:
VW 505 00 - to specyfikacja opracowana dla starszych silników Diesla typu TD i TDI (z turbodoładowaniem i bez). Zalecana jest do większości silników bez pompowtryskiwaczy, montowanych przed 2004 rokiem. Specyfikacja ta nie stawia na obniżenie popiołów, gdyż przewidywała jedynie zastosowanie w pojeździe układu katalizatorów, a nie systemów oczyszczania spalin np. typu DPF.
VW 505 01 - została wprowadzona w 2000 roku i sformułowana dla silników wysokoprężnych VW, w których w układzie wtrysku paliwa zastosowano pompowtryskiwacze. Skład oleju zapewnia bezawaryjną pracę układu pompowtryskiwacza na styku z wałkiem rozrządu, co jest najbardziej newralgicznym elementem układu.
Specyfikacja VW 505 00/501 00 występuje najczęściej wspólnie z normami innych producentów samochodów:
BMW LONGLIFE-04
GM dexos2
MERCEDES MB 229.31
MERCEDES MB 229.51
MERCEDES MB 229.52
OLEJE VW 505 00/505 01- ZAKRES WYMAGANYCH PARAMETRÓW:
wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - ≥ 3,5
popiół siarczanowy [% wag] - ≤ 0,8
ODPAROWALNOŚĆ NOACK PRZY 250°C [%] - < 13
CAŁKOWITA LICZBA ZASADOWA TBN [MGKOH/G] - ≥ 7,0
formułowane są z mieszanin olejów bazowych grupy III wg API
spełniają wymagania dla specyfikacji ACEA C3
klasa lepkości SAE - 5W30, 5W40