• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specyfikacje VW

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Plywak ta lepkość miałaby sens .
 
Pod warunkiem ze trzymasz się standardowego interwału a nie LL, w ASZ też miałem wlepkę o 506.01.
Tak. 15 tys. max
Natomiast 0w30 506.01 ma hths 3.1 i lepkosc w 100C 9.7, wiec to olej A5/B5.
Takze jak widac ten silnik teoretycznie da rade na b. niskiej lepkosci.
 
Last edited:
Ta norma to dinozaur, nie ma odnowień bo już z niej zrezygnowano:

Tak wygląda podział:
1582664363437.png


żródło: http://www.regeneracja-pompowtryski...ssat-b5-regeneracja-pompowtryskow-vw-tdi.html
 
Ten podział na silniki jest zadziwiający tutaj takie normy,tam inne niby można lać każdy olej z wyższą normą a jednak nie do wszystkich silników.
 
Last edited:
Żeby nowego wątku nie zakładać, co można powiedzieć o normie VW 511.00? Nie mogę znaleźć konkretnych informacji, a jedynie domyślam się, że jest to norma pod nowe silniki benzynowe z filtrami gpf.
 
Ta norma nie pokrywa się czasem z Porsche C40 ? Do hybrydy tą normę chyba stworzyli .
 
Za dużo o tej normie nie ma, sądząc z opisów i zastosowań to niskolepkościowa norma do bardziej "wyczynowych" silników z nowymi normami Euro, nie tylko do hybryd.
 
Wątpię aby taką normą stworzyli do hybrydy. 0/5-W40 ACEA C3 to raczej taka nowsza wersja przestarzałej 505.01 dedykowana pod mocniejsze auta z GPF, które zapewne jak się okazało wymagają jednak wiekszej lepkości niż pchane przez VAGa gdzie popadnie 0W20 508/509
 
Do panamery turbo z hybrydą zalecaja taką specyfikację
 
Do panamery turbo z hybrydą zalecaja taką specyfikację
Co nie znaczy, że do innych silników się nie nadaje. Mobil esp 0w40 spełnia Porsche c40, VW 511, Dexos 2, MB 229.51/229.52, ACEA C3. Olej można lać do starego Opla z wolnossącą benzyną, leją to do nowej Corvette, można nalać do większości współczesnych Mercedesów z dieslem, jak i do hybrydowej Panamery.
 
W takim 1.4TDI R3 norma VW501.01 ,506.01 jaką można zastąpić ?
 
Chyba 507 zastępuje wcześniejsze + jest dedykowana do silników z DFP. Tylko do końca nie jestem pewny, bo chyba lepkości się nie pokryją z tym, co masz w manualnu.
 
Zastanawiający opis przy oleju Champion OEM specyfic 5w30 LL(504/507)
Zgodność z wcześniejszymi standardami: specyfikacje 504.00 oraz 507.00 zastępują wszystkie wcześniejsze specyfikacje VW (502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 506.00 oraz 506.01). Wszystkie pojazdy produkowane przez VAG Group (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) z wydłużonymi przerwami między wymianami oleju (30 000 km lub 2 lata) od 2007 r.
Uwaga: oleju tego nie zaleca się do silników V10 TDI oraz pięciocylindrowych silników 2,5 TDI sprzed 2007 r., które są zgodne ze specyfikacjami 506.01. W przypadku silników pierwszej generacji z układem wtryskowym z pompą należy stosować oleje zgodne ze specyfikacjami 505.01. Spełnia wszystkie wymogi normy ACEA C2* dotyczące ochrony silnika.
 
Last edited:
A jaka norma zastępuje i przewyższa 502 ?
 
Tu chyba matematyka nie dziala tak na wprost .
505 diesel
504 benzyna
507 diesel

@Hubert1 nie zastępuj normy 502 olejem z inną normą VW tylko wybieraj takie które dodatkowo spełniają normy MB 229.5 czy BMW LL-01
 
505 diesel
504 benzyna
507 diesel
tak, bo jeśli wlejesz na odwrót, to silniki wybuchną... Gdzieś wstawiałem dowody na zastąpienie 505.01 normami 504/507 i jeśli 504/507 zastosujesz w benzynie, która ma dopuszczoną lepkość 0W30 i 5W30, to zdradzę Ci sekret - nie wybuchnie.
 
Sekret to byś zdradził gdybyś podał olej silnikowy po zalaniu którego silnik ekpoduje :)
 
A jaka norma zastępuje i przewyższa 502 ?
504
Post automatically merged:

505, 504, 507
W tym wypadku to jest norma 504 ale jako, że zawsze jest to w duecie z 507 to norma 504/507. Natomiast norma 505 i 502 to norma tożsama - 502/505, którą zastąpił duet 504/507.
Post automatically merged:

tak, bo jeśli wlejesz na odwrót, to silniki wybuchną... Gdzieś wstawiałem dowody na zastąpienie 505.01 normami 504/507 i jeśli 504/507 zastosujesz w benzynie, która ma dopuszczoną lepkość 0W30 i 5W30, to zdradzę Ci sekret - nie wybuchnie.
Norma 504/507 jest dedykowana zarówno pod silniki benzynowe jaki silniki diesla wiec nic nie ma prawa się stać. Oprócz 0W30 i 5W30 norma ta dopuszcza jeszcze lepkość 0W40 ale olejów z ta norma i w tej lepkości jest jak na lekarstwo.
 
Last edited:
Back
Top