• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej na wysoki pobór oleju 1.2tsi

Kurnitek

Użytkownik
Samochód
Vw polo
Marka samochodu
VW
Budżet/ile litrów
120/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2TSI 90KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0.8-1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW502
Jaki olej masz obecnie
5w30
Dzień dobry,
Zakupiłem 1.2tsi 90km VW Polo pare dni temu, niestety sprzedający nie ujawnił ze silnik bierze olej - aktualnie zrobiłem około 300km i spadła połowa stanu - co daje dość wysokie spalanie. Jest zalany podobno castrol 5w30, ale ja nie mam jak tego zweryfikować.
Oczywiście jeśli będzie trzeba planuje remont silnika, ale aktualnie nie mam na to budżetu, a chciałbym zalać przynajmniej teraz jakiś olej aby nie uszkodzić silnika, ale żeby ograniczyć jego konsumpcje. Z tego co widzę norma to VW502, myślałem nad valvoline maxlife 5w40 który te normę spełnia, ale 10w40 valvoline maxlife tez spełnia VW502. Czytając na internecie ludzie polecali w takich przypadkach 5w50, ale one maja normę tylko VW501. Co powinienem zalać? Czy np mobil1 5w50 rally VW501 nie zaszkodzi temu silnikowi?
Dziękuje za odpowiedzi,
Pozdrawiam
 
Aż tak ścisłego związku kompresji z mocą nie ma, bo moc osiągana jest na wysokich obrotach, gdzie brakuje czasu na straty ciśnienia. A w turbo to już w ogóle.
Manometr do pomiaru kompresji to grosze i ma go każdy prawie grzebacz w samochodach.

Ile Ci w końcu tego oleju bierze w tej chwili? I czy mierzysz na świeżym oleju, czy jakimś po zimie i jeszcze zarąbanym tą całą chemią?
 
Z mojej strony mozesz probowac mocna chemia np. toluen. Wysoki D1133 i Hildebrand:
1684176872886.png
1684176911592.png

Rowniez mozna probowac przygotowac mieszanine na minerale gr. 1 z ca. 10% aromatow, jakis SAE20/30. Do tego dodac plukanke bazujaca na gr. V np. Oilsyn.
1684177076896.png


Tyle ode mnie. Bo widze, ze sie robi "Niekonczaca sie opowiesc", beda sie pojawiac dziwne komentarze, a pozniej trzeba bedzie...sprzatac.

W kwestiach technicznych niech Ci poradzi @Kaczorek79. Bo tutaj sie nie wypowiem.
 
No tak, jeśli mamy już mechaniczne zużycie elementów w układzie tłokowym, to "grubym" olejem tylko szybciej doprowadzimy do agonii jednostki, choć paradoksalnie najpierw może się wydawać, że mamy złoty środek. Zastosowanie chemii w pierwszym podejściu ma sens, bo wiemy już, że rozbieranie silnika to ostateczność, tanio nie będzie, a gwarancji sukcesu nie ma. Zakup drugiego słupka wyjdzie taniej, choć jakieś ryzyka trafienia podobnego dalej jest. Za zabiegi z chemią zapłaci 1/20 ceny remontu, jeśli wina leży po stronie zapieczonych pierścieni, to bingo. Ja bym ryzykował, jeśli można to w ogóle nazwać ryzykiem.

Edit. Zdaje się, że @paba opisywał tu swoje fikołki z płukaniem silnika, chyba, że to tylko pamiętam z priva. Może wstawi koledze linka.
Na szybko, spuścić olej, zostawić odkręcony korek, podstawić miskę, wykręcić świece i działać, działać, jeszcze raz działać. Toluen jak najbardziej, dodatkowo kupić najtańszy czyścik w atomizerze, np Moje Auto Turbo EGR Cleaner i lać na tłoki, nagar aż się gotuje. Później dolewać odtłuszczacz i wysysać wszystko w celu oczyszczenia zwykłą strzykawką z długą rurką np fi 4mm
 
Last edited:
Jak mówisz że nie masz czasu na diagnostykę to zwał miskę wlej chemię na tloki (może być toluen )od czasu do czasu ruszając ręcznie wałem i tyle. Potem najtańszy olej na przepłukanie, czyli wlewasz odpalasz silnik i wymiana na olej docelowy.
 
Skąd w ogóle wiecie, że jest tam jakiś nagar? Na razie właścicielowi nie chciało się nawet zaświecić latarką przez dziurę po świecach. Może ma zajechane turbo? Może prowadnice? Może wycieku jeszcze nie zauważył, bo leje gdzieś na osłonę i kałuże zmywają? Może mu benzyna z oleju po zimie odparowała w ciepłe dni?
 
@MC Subi No to ma w poście #46 opisane, co sprawdzić po kolei. Tu trzeba działać, a nie zadawać ciągle te same pytania
 
No tak, jeśli mamy już mechaniczne zużycie elementów w układzie tłokowym, to "grubym" olejem tylko szybciej doprowadzimy do agonii jednostki, choć paradoksalnie najpierw może się wydawać, że mamy złoty środek. Zastosowanie chemii w pierwszym podejściu ma sens, bo wiemy już, że rozbieranie silnika to ostateczność, tanio nie będzie, a gwarancji sukcesu nie ma. Zakup drugiego słupka wyjdzie taniej, choć jakieś ryzyka trafienia podobnego dalej jest. Za zabiegi z chemią zapłaci 1/20 ceny remontu, jeśli wina leży po stronie zapieczonych pierścieni, to bingo. Ja bym ryzykował, jeśli można to w ogóle nazwać ryzykiem.

Edit. Zdaje się, że @paba opisywał tu swoje fikołki z płukaniem silnika, chyba, że to tylko pamiętam z priva. Może wstawi koledze linka.
Na szybko, spuścić olej, zostawić odkręcony korek, podstawić miskę, wykręcić świece i działać, działać, jeszcze raz działać. Toluen jak najbardziej, dodatkowo kupić najtańszy czyścik w atomizerze, np Moje Auto Turbo EGR Cleaner i lać na tłoki, nagar aż się gotuje. Później dolewać odtłuszczacz i wysysać wszystko w celu oczyszczenia zwykłą strzykawką z długą rurką np fi 4mm
Link do mojego tematu:

@Kaczorek79 ładnie Ci opisał - bo nataniej. Toluen niedrogo dostaniesz, podobnie jak EGR Cleaner, tylko trzeba uważać, bo w przypadku Moje Auto są dwa i jeden jest moim zdaniem zbyt agresywny (oparty o wodorotlenek sodu jak dobrze pamiętam i bardziej służy do czyszczenia rozebranego silnika na stole). Na pewno Liqui Moly 5168 jest OK, ale kosztuje pod stówkę.
Warto spróbować, ale na sukces odrazu bym się nie nastawiał. Zresztą sukcesem trzeba nazywać redukcję o 30% czy 50% - trzeba sobie jasno to powiedzieć.
 
A wiec tak;
Kupiłem: 5l shell helix ultra 0w20
5l shell helix ultra 5w30

Zamierzam: wlać płukankę ar2820/oilsyn power flush - podobno oilsyn lepszy, obie na estrach, poradzicie mi która lepsza?
>
przejechać 30km na plukance ze względu, ze jest na estrach, żeby się dobrze wypłukalo i rozprowadzili (czy złe myśle, i zostawić na godzinę na wolnych obrotach?)
>
Zlać olej, zostawić śrubę odkręconą, wyjąc świece i zaaplikować antykoks(czy ten toulen - ale jakoś nie mogłem znaleźć samego toulena 200ml, jakiś link? Podobno ar2800 go ma - ale do czyszczenia wtrysków to jest?) - zostawić na 8 godzin, wydmuchać resztki sprężonym powietrzem, przekręcić stacyjka pare razy (nie wiem czy tak powinienem, jak mogę przekręcić „ręcznie”?)
>
Zalac 0w20 i oilsyn powerflush LL, przejechać 2k
>
Wlać 5w30 i obserwować zmniejszony pobór oleju.

Jakich preparatów użyć, dobrze myśle?
 
jak będziesz stosować toulen to powinieneś zdjąć miskę gdyż ten rozpuszczalnik może usunąć z niej lakier, ale niech się w tej kwestii jeszcze @poziom1989 wypowie.
jak nie ma toulenu w 200ml to kup 500 lub litr cena bedzie podobna.
 
Czyli jak toluen to miska w dół.
Co do oleju na przepłukanie to szkoda kasy na Shell, kup najtańszy olej typu qualitium.
 
Co wy z tym toulenem? Próbował ktoś w was myć części silnika rozpuszczalnikiem? Dawno tego nie robiłem ale z tego co pamietam nagar się nie poddaje pod pędzlem, a co dopiero przez zalanie na tłoki. Może lakier to ruszy ale nie twardy nagar w rowkach pierścieni
 
AR2820 nie zawiera toluenu.
AR2820 na 20-30 min spokojnej jazdy wystarczy a potem zalej sam olej 5W30 i zobacz jaki pobór. Po 1000km dodaj Oilsyn Power Cleaner LL
Czasami dobrze jest zaatakować także od góry jeśli to kwestia zapieczonych pierścieni np dodatkiem do benzyny Oilsyn Petrol Doctor 400ml najlepiej jeszcze przed wymianą starego oleju
 
@soszo A czym chcesz usunac ewentualne osady weglowe z rowkow ? To musi byc rozpuszczalnik z wysokim D1133 >100.

Ewentualnie probowac delikatniejsza chemia, ale z dluzszej perspektywy czasu.
 
Można dipem ale to długo i najlepiej wyjęte tłoki dlatego jeśli szybko to raczej na gorąco z paliwa
 
@soszo autor pisał że nie ma czasu się bawić w wyciąganie cylindrów, auto jest w stałej eksploatacji. Myślę że jak na szybko to opcja z zalaniem tłoków od góry silnym rozpuszczalnikiem da lepsze efekty niż płukanki.
@MC Subi nie koniecznie. Rozpuszczalnik przez tłoki zleci pod auto (brak miski) reszta zostanie wydmuchana i zalana nowym olejem, tam stężenie tego rozpuszczalnika będzie zbyt małe aby uszkodzić uszczelniacze.
 
Miska w 1.2 tsi jest aluminiowa, nie trzeba zdejmować. Toluen fakt, średnio z uszczelnieniami może działać, ale raczej nie będzie miał z nimi większego kontaktu, bo lejemy bezpośrednio na tłoki. Ja zaproponuję kupić za 15 zł butelkę 500 ml preparatu Moje Auto Turbo EGR Cleaner i wlać na tłoki po 100 ml.
 
Back
Top