Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Wrócił, niestety bez odpowiedziWrócę z odpowiedzią.
Muszę spróbować porozmawiać jeszcze z inżynierem z Shella.
Chodziło o bazy pozyskiwane z gazu GTL
Nie pierwszy raz , specyficzny sposób wrzucania "hitu" na forum i znikanie w przestworzach. Jesteśmy ciekawi rozwinięcia tematu.@Zmienolej jak to napisał wsadził kij w mrowisko i sobie poszedł, a wy się drapcie
Nie 502 przewyższa wymagania 504 tylko olej spełniający normę 502 może w określonym zakresie przewyższać wymagania normy 504. To tak jak by dajmy na to jedna norma zakładała, że prędkośc maksymalna pojazdu ma być wyższa od 170 km/h i max 12 sek 0-100 a druga zakładała, że 200 km/h i max 10 sek 0-100 ale przy okazji okrelony niski poziom emisji C02. Masz auto, które jedzie 300 km/h i robi 100 km/h w 5 sek ale spełnia tylko niższą normę bo ma za wysoki poziom emisji.Skoro 502 przewyższa wymagania 504 to dlaczego nie jest 504?
Oczywiście jak nie wiesz nic więcej o oleju to kierujesz się normami. Natomiast jak weżmiemy pod lupę oleje w lepkosci 0W40, które zazwyczaj są dobrymi lub bardzo dobrymi produktami to tylko niwielki procent z nich będzie spełniać nowsze normy ze względu na ilość sapsów oraz "energooszczędność". 504/507 musi być kompatybilne z C3 dlatego żaden olej z sapsami wyższymi niż 0,8 nie spełni tej normy choćby był najlepszy na świecie pod każdym innym względem.@Karakal chodzi o to, że mogą być oleje z 502, które mogłyby spełnić 504 bez zmian formulacji, bo już są tak dobre z zapasem.
Podobnie z normami API - znam przypadki olejów API SN, które dostawały API SP z marszu, bo już spełniały.
Nie każdy producent jednak występuje o certyfikat nowszej formulacji, bo czasem im się to nie kalkuluje. To kosztuje.
Natomiast @tomek evo, mimo wszystko lepiej jest wybierać nowszą normę, bo mamy pewność, że konkretny olej ją spełnia, kto wie, może też z zapasem.