@SACZI, wytłumacz mi, dlaczego:
- uważasz, że oleje sn+ nie są zalecane do starszych aut, jak moje (roczne), skoro normy API są kompatybilne wstecz?
-ktore parametry są różne pomiędzy normą występująca u mnie fabrycznie (C2) a D1G2? Bo wg. mojej wiedzy (acz nie doskonałej) o ile znajdę dexosa z popiołami do 0,8 + dopuszczalne 0,13 odchyłki: to różnicę nie występują. A są takie oleje. Czy jest to zatem poprawianie producenta jak użyje po prostu czegoś z nowszym pakietem, ale fizycznie rzecz biorąc spełniającego oficjalne wymagania?
-
Wygłaszasz dość kategoryczną krytykę, nie zgłębiając do końca tematu. Kia jest autem międzynarodowym, nie korzysta poza EU z norm ACEA. Wystarczy islac/Api. Producent to potwierdził (jak widzisz parę postów wyżej, o ile przeczytaleś..)
Ponieważ uważam się za świadomego użytkownika, znając problemy silników z bezpośrednim wtryskiem, chcę przeciwdziałać tym problemom, bo jest to możliwe, co zapewnia (w jakimś stopniu) nowsza generacja olejów. Nie widzę w tym nic złego. Oczywiście to moje subiektywne podejście.
To forum służy użytkownikom którzy chcą mocniej wgryźć się w temat, dobrać sobie parametry pod swoje preferencje, a może i nawet coś zmienić. Lub tylko porozmawiać o możliwościach teoretycznie. Jeśli podejdziemy do doboru oleju wg. Twojego podejścia: jeden grzyb jaki olej, byle było to co w książce, to istnienie tego forum traci sens.