• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Wrzucałem test 95 vs 98 w temacie o benzynie właśnie na Audi S3, które miało 95 zalecane. Mustang ma 84KM (wersja EU, a 88 wersja USA) z litra to nie jest jakiś kiepski wynik, polift ma nawet 92KM. Zobacz ile mają Mazdy z stopniem 14:1 wcale nie jakieś kosmiczne wyniki z litra. Twoje BMW też ma okolice 90. W USA wcale nie są paliwa słabsze jest po prostu większy wybór od ichniejszych 85 oktanów do 94 oktanów czyli tak jak byś u nas na stacji miał wybór od RON 90 do RON 100. Tam jest po prostu inny rynek.
 
Moje Clio ma stopien sprezania 12,0 : 1 : 1 😁 Ale ogolnie jak juz pisalem, nie widze potrzeby stosowac min. 98 RON.
 
I ma prawie 100KM z litra N/A i daje radę na 95, mój RS w serii miał 95 i 98 na wlewie, nie widziałem różnicy miedzy 95 i 98 po prostu po Stage 2 na prawie 160KM z litra dla świętego spokoju lałem Vervę ;)
 
W Twoim bylym RS to sie nie dziwie. Ogolnie nie zapominajmy, ze to wartosci min. w rzeczywistosci jest ca. 97 RON.
 
Nie w PL bo w kartach, które widziałem paliw trzymają się minimum i miały do 0,5 oktana więcej.
 
Nie w PL bo w kartach, które widziałem paliw trzymają się minimum i miały do 0,5 oktana więcej.
Pisanie w dzisiejszych czasach, że w PL premium 98 to jest tak jak na zachodzie 95, a nasze 95 to już woda w ogóle i generalnie nic nie trzyma parametrów to głupie powielanie mitów, całkowicie bezpodstawnych. Widziałem kilka kart pb i on i zawsze liczna oktanowa lub cetanowa była o te kilka dziesiątych wyższa niż wymagana, dla bezpieczeństwa, zdarzało sie nawet 95 o LO 96,3 z orlenu. To samo tyczy sie 98 - nigdy mniej nie było
 
A kto takie coś napisał, że paliwo w PL nie trzyma parametrów?
 
Cała Polska uważa, że mamy albo kiepskie paliwo, a przynajmniej dużo gorsze niż chociażby w Niemczech.
 
Chyba z wyłączeniem tego forum. Gdzieś nawet wrzucałem porównanie filtra z RS na paliwie z Francji i z Polski.
 
W DE i AUT gdzie spedzam 1/3 czasu z racji zawodu tankuje na Aral lub OMV i nie widze zadnej roznicy w mocy czy spalaniu
 
Ja jak kursuje wakacyjne czy czasem służbowo jadę a nie lecę co Szwajcarii też nie widziałem różnic, a tankowałem chyba we wszystkich krajach na trasie. Paliwa jak paliwa, wszystkie muszą spełnić tą samą normę. Może gdzie na stacji krzak zdąży się jeszcze oszukane, w końcu inspekcje wykrywają jeszcze jakieś stacje które oszukują na paliwie. Ale wlasnie oszukane, a nie gorsze.

Co do mocy z litra to co wy się tu jakimiś S3 i Mustangami przerzucacie? KIA Stonic ma 120 koni z litra :) A Fiat 500 105 koni z 0,9 :p I dwa cylindry. Co prawda sprężanie 10:1.
 
Wszystko spoko tylko to auta z turbo w takim razie Merc A45S AMG ma 210KM z litra, a Mustang z seryjnym doładowaniem 150KM z litra ;) Zarówno 5setka jak i kijanka w wersjach N/A generują zawrotne 70KM z litra ;)

Co do benzyny jak wymontowałem filtr auta sprowadzonego z francji to wygladał tragicznie, jak latałem na Vervie wyglądał jak nowy.
 
Last edited by a moderator:
jak wymontowałem filtr auta sprowadzonego z francji to wygladał tragicznie

Żaba wyskoczyła z filtra?;)To chyba nie problem francuskiego paliwa lecz właściwej obsługi samochodu :p

Też nie zauważam różnicy w spalaniu/mocy na zachodnim paliwie (oczywiście ON) A w duży dużo pali to dobrze byłoby widać różnice widać.
 
Nie wiem co znaczy niewłaściwa obsługa gdy producent nie podaje w instrukcji co ile wymieniać ów filtr, a w większości nowych auta taki filtr wbudowany jest tylko w pompę paliwa i nawett możliwości wymiany nie ma. Nie wiem może poprzedni właściciel RS źle pistolet na stacji trzymał i o taką obsługe chodzi?
 
No właśnie, jak jest wbudowany w pompę jako zintegrowany to jakość paliwa albo stosowanie dodatków zaczyna mieś większy sens.
 
Po 25k km na paliwie z PL bez jakichkolwiek dodatków rozcinalem filtr i wyglądał jak bym go z pudełka wyciągnął. Są na forum foty obu filtrów.
 
Też mam zintegrowany i serwisówka nie przewiduje wymiany. Ale dowiedziałem się przed chwilą, bo byłem pewien że jest normalny :D Szkoda, że nie ma żadnego okienka inspekcyjnego ;)

A ile miała Meganka jak ja kupiłeś? Na francuskim paliwie akurat nie jeździłem, chyba że paliwo w Genewie z Francji sprowadzone. Ale nie sądzę, żeby były aż takie różnice jakościowe między ich i naszym. Prędzej jakiś dindu-nuffin pod Paryżem chrzcił ;)
 
Back
Top