• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Dlaczego w balona?
Nie rozumiem :)
Akurat czysty alkohol(min90%) dobrze wiąże wode, więc zawsze część wody z baku zniknie.
 
To wszystko zależy jaki masz typ wtrysku ;-) przy piezoelektrycznych wtryskiwaczach bal bym się lać coś takiego 🤷🏻‍♂️
 
Denaturat(min 90% alkoholu) albo nafta.
Czytałem od początku i nikt inny o takich specyfikach nie wspominał .
W denaturacie akohol jest zanieczyszczony ,albo nie jadalny , albo po użyciu w innych procesach .
Kolego @lukaszewski te AR najlepiej zawsze z PB95 mieszać ?
 
Jesteś wyjątkiem od zasady , albo jeden na milion . Mentalnie stać mnie tylko na opisane tu specyfiki ,opisane jako do takich zadań .
Odpadam .
 
@Skiper ja leję do 95 :) ale będę próbować też do 98, aczkolwiek wg mnie w tym wypadku, nawet jak samochód jest dostosowany do 98 (tak jak u mnie) to styknie lać 95 plus 6900-p max ;-)
 
Ma jakieś znaczenie jak wleje ar6400 po wymianie oleju a nie przed? Zawsze wymieniam olej między 7500 a 8000km. Auto przystosowane do 98 i takie leje. Chyba, że tankując 98 nie ma potrzeby stosowania tego dodatku.
 
W 98 żadnego producenta nie masz PEA więc warto lać takie coś ;-) niby nie ma znaczenia, ale jakby nie było bezpośredni wtrysk coś podleje paliwkiem zawsze, coś tam ścieknie do skrzyni korbowej, 6400-p to koncentrat, więc ja bym mimo wszystko zastosował przed wymianą oleju
Post automatically merged:

@wlyszkow byłeś szybszy o milisekundy 🙈
 
ja leję do 95
Ja też tak zrobię ,a 6900 nie co bak ,tylko rzadziej raczej ,może z upływem czasu częściej . A jak oceniasz mój manual ,silnik jest dostosowany do 98 czy nie , bo pisze conajmniej 95 ?
manual minimum 95 ,ale dalej jako uwaga pisze ,możliwe nie mniej niż 91(RON) zamiast 95(RON) ,wtedy wydajność spadnie ,a dalej w celu maksymalnej sprawności i właściwości jezdnych zalecają co najmniej 95 (RON) .
Muszę jeszcze raz przeczytać od czego wszystko robi się czerwono rdzawe .

Zastanawiam się w jakiej fazie w DI jest najprawdopodobniejsze dostawanie się paliwa do oleju , czy jest taki szczególny moment czy nie ma .
 
6900 leje się do każdego tankowania w proporcji 1ml na 1l paliwa
Post automatically merged:

Co najmniej 95, więc ja bym lał albo 98 solo albo 95 z dodatkiem i taką preferuję kombinację
Post automatically merged:

Paliwo do oleju dostaje się najbardziej podczas krótkich odcinków, częstego odpalania i gaszenia samochodu, szczególnie w okresie, gdzie temp oscyluje poniżej 10st (wszystko wolniej się nagrzewa, a naddatek paliwowy nie odparowuje na bieżąco z oleju).
 
Nie no kategorycznie 6900 co bak ,chyba nie trzeba aż tak często . Jak już to 1ml/1L ok .
No to może zanim całe AR-y , to wcześniej zobaczyć z 98 ,jakiej marki polecił byś .
Podobnie myślałem z tym paliwem w oleju . Czyli zimą odpalać i od razu jechać , no może po chwili ,teraz z 5W to pestka myślowa , jak mało km to dobić do jakiś 15km chociaż w jedną stronę , nie kręcić się w około komina i co jakiś czas trasa na odparowanie . A powinno być w miarę .
 
Czytaj ze zrozumieniem bardzo cię proszę......
 
Postaram się ,ale czasem i tak nie wyjdzie .

6900 = kategorycznie co bak .
Kombinacja 98 samo ,lub 95 z AR = jasna sprawa .

"Paliwo do oleju dostaje się najbardziej podczas krótkich odcinków" = robić dłuższe odcinki .
"częstego odpalania i gaszenia samochodu" = nie kręcić się w około komina .
" szczególnie w okresie, gdzie temp oscyluje poniżej 10st (wszystko wolniej się nagrzewa, a naddatek paliwowy nie odparowuje na bieżąco z oleju). = jesień/zima więcej km = odparuje .

Może być 8-0
 
Pamiętaj, że samochód ma Tobie służyć nie na odwrót, ktoś mi tutaj kiedyś takie zdanie napisał i powiem Ci warto się tego trzymać, nie ma co popadać w paranoję. Aczkolwiek jak do sklepu mam spacerkiem kilometr z buta to staram się iść z buta, a nie podjeżdżać wszędzie samochodem, przy okazji zdrowiej jest 🙈
 
Jak się mało km robi to granica służenia się zaciera dosłownie .;-)
A jak się mało km lata to czasem wychodzi ,że więcej km się przy samochodzie w około niego robi .:cool:
Paranoja nie ,ino poprawa warunków w imię ( wiem to nie szkodzę swej bryce ). Chyba tylko alchajmer by to wymazał z bańki .
Ja też nie należę do tych co do sracza ogrodowego autem jadą , ba nawet mam taki zwyczaj aspołeczny , nie pcham się tam gdzie wszyscy , nie parkuję przed drzwiami marketa , wolę dalej auto bezpieczne od otarciowców a i ja swobodnie w nosie podrapie 8-P

Czytałem manual 6900 i co bak ,ale te dawkowania w zależności od opakowania inne ,trzymać się tego ?
 
Opakowania są w sprzedaży od 2019 roku z nową recepturą, tj. dawkowanie 1:1000, wcześniej było 1:500 przy starszej formule i butelce 1l.

Najnowsza wersja to opakowania 500ml i dawkowanie 1:1000.
 
Dobra , czyli coś nie aktualnie u tutejszego kolegi jest , jedno opakowanie i jedna procedura ,super dzięki za wyjaśnienie .
Zestaw AR-ów = prawie jeden bak 95 .

A która 98 u Ciebie najlepiej wypadała ?
Czy te AR nadają się do drugiego auta ,wtrysk pośredni .
 
Last edited by a moderator:
Nadają się do każdego samochodu benzynowego, niezależnie od typu wtrysku.

U mnie sprawdzony jest Lotos 98, dostarczony przez Lotos ;-) jeśli tankuje 95 to na circle k i tam również jest paliwo z Lotosu. Lotos 98 tankuję ze względu na dodatki firmy BASF, Keropur, stosowane między innymi w ASO BMW między przeglądami serwisowymi ;-) u mnie AR 6900-p max wystarcza spokojnie na 3-4 miesiące jazdy, więc napełnienie baku 63l i 63ml dodatku wychodzi taniutko :cool:
 
Do wtrysku pośredniego nie ma sensu lać dodatków za każdym tankowaniem. Wtryskiwacze są poza komorą spalania, nie ma problemu z ich nadmiernym brudzeniem, syfem w komorze spalania i tak dalej. PI jest dużo lepszym rozwiązaniem niż DI, tyle, że DI pozwala na oszczędność paliwa (w teorii) więc producenci to pchają jak głupi gdzie się da. DI ma sens w wypadku diesla i niestandardowych cykli spalania (hybrydy czy nowy silnik Mazdy).

Do pośredniego co 20-30 tysięcy km zalać jakiś dodatek żeby usunąć wodę i przeczyścić układ paliwowy i tyle. Szkoda kasy na dodatki do każdego tankowania.

Co do 98 to najlepsze ma Total. Excelium - mniam :D Nie wiem co oni dodają, ale furka mruczała niemal jak na VP100. Potem Avia, ale tych stacji dużo w Polsce nie ma, a nawet jak są to operują wg ojczystego modelu i większość ma tylko zwykłe 95 i ON. Lotos/Orlen to jeden pies, zależy gdzie leży stacja i jak jest stara. Na nowych Orlenach ich Verva jest spoko, ale jak się zatankuje na stacji pamiętającej upadek komunizmu to idź pan w piź..et. Z Lotosem podobnie. BP nie lubię, ich dodatki są jakieś felerne, silnik za każdym razem chodzi jak traktor. Fakt, że mają czyścić, a z AR6400 silnik zachowuje się podobnie więc może to ich paliwo i dobrze czyści, ale jazda na nim mnie wnerwia :) Shell to Shell, VPower i 95 i 100 to klasa sama w sobie. Sporo do rzeczy ma lokalizacja - 98 w moim rodzinnym Grudziądzu jest tragiczne. Ale to raczej biedne miasto, ludzie mało tego tankują więc diabli wiedzą ile to paliwo leży i co się do niego dodaje żeby nie być stratnym. W Trójmieście problemów nie ma.
 
Back
Top