Czytałem od początku i nikt inny o takich specyfikach nie wspominał .
W denaturacie akohol jest zanieczyszczony ,albo nie jadalny , albo po użyciu w innych procesach .
Kolego @lukaszewski te AR najlepiej zawsze z PB95 mieszać ?
@Skiper ja leję do 95 ale będę próbować też do 98, aczkolwiek wg mnie w tym wypadku, nawet jak samochód jest dostosowany do 98 (tak jak u mnie) to styknie lać 95 plus 6900-p max ;-)
Ma jakieś znaczenie jak wleje ar6400 po wymianie oleju a nie przed? Zawsze wymieniam olej między 7500 a 8000km. Auto przystosowane do 98 i takie leje. Chyba, że tankując 98 nie ma potrzeby stosowania tego dodatku.
W 98 żadnego producenta nie masz PEA więc warto lać takie coś ;-) niby nie ma znaczenia, ale jakby nie było bezpośredni wtrysk coś podleje paliwkiem zawsze, coś tam ścieknie do skrzyni korbowej, 6400-p to koncentrat, więc ja bym mimo wszystko zastosował przed wymianą oleju
Ja też tak zrobię ,a 6900 nie co bak ,tylko rzadziej raczej ,może z upływem czasu częściej . A jak oceniasz mój manual ,silnik jest dostosowany do 98 czy nie , bo pisze conajmniej 95 ?
manual minimum 95 ,ale dalej jako uwaga pisze ,możliwe nie mniej niż 91(RON) zamiast 95(RON) ,wtedy wydajność spadnie ,a dalej w celu maksymalnej sprawności i właściwości jezdnych zalecają co najmniej 95 (RON) .
Muszę jeszcze raz przeczytać od czego wszystko robi się czerwono rdzawe .
Zastanawiam się w jakiej fazie w DI jest najprawdopodobniejsze dostawanie się paliwa do oleju , czy jest taki szczególny moment czy nie ma .
6900 leje się do każdego tankowania w proporcji 1ml na 1l paliwa
Post automatically merged:
Co najmniej 95, więc ja bym lał albo 98 solo albo 95 z dodatkiem i taką preferuję kombinację
Post automatically merged:
Paliwo do oleju dostaje się najbardziej podczas krótkich odcinków, częstego odpalania i gaszenia samochodu, szczególnie w okresie, gdzie temp oscyluje poniżej 10st (wszystko wolniej się nagrzewa, a naddatek paliwowy nie odparowuje na bieżąco z oleju).
Nie no kategorycznie 6900 co bak ,chyba nie trzeba aż tak często . Jak już to 1ml/1L ok .
No to może zanim całe AR-y , to wcześniej zobaczyć z 98 ,jakiej marki polecił byś .
Podobnie myślałem z tym paliwem w oleju . Czyli zimą odpalać i od razu jechać , no może po chwili ,teraz z 5W to pestka myślowa , jak mało km to dobić do jakiś 15km chociaż w jedną stronę , nie kręcić się w około komina i co jakiś czas trasa na odparowanie . A powinno być w miarę .
6900 = kategorycznie co bak .
Kombinacja 98 samo ,lub 95 z AR = jasna sprawa .
"Paliwo do oleju dostaje się najbardziej podczas krótkich odcinków" = robić dłuższe odcinki .
"częstego odpalania i gaszenia samochodu" = nie kręcić się w około komina .
" szczególnie w okresie, gdzie temp oscyluje poniżej 10st (wszystko wolniej się nagrzewa, a naddatek paliwowy nie odparowuje na bieżąco z oleju). = jesień/zima więcej km = odparuje .
Pamiętaj, że samochód ma Tobie służyć nie na odwrót, ktoś mi tutaj kiedyś takie zdanie napisał i powiem Ci warto się tego trzymać, nie ma co popadać w paranoję. Aczkolwiek jak do sklepu mam spacerkiem kilometr z buta to staram się iść z buta, a nie podjeżdżać wszędzie samochodem, przy okazji zdrowiej jest
Jak się mało km robi to granica służenia się zaciera dosłownie .;-)
A jak się mało km lata to czasem wychodzi ,że więcej km się przy samochodzie w około niego robi .
Paranoja nie ,ino poprawa warunków w imię ( wiem to nie szkodzę swej bryce ). Chyba tylko alchajmer by to wymazał z bańki .
Ja też nie należę do tych co do sracza ogrodowego autem jadą , ba nawet mam taki zwyczaj aspołeczny , nie pcham się tam gdzie wszyscy , nie parkuję przed drzwiami marketa , wolę dalej auto bezpieczne od otarciowców a i ja swobodnie w nosie podrapie 8-P
Czytałem manual 6900 i co bak ,ale te dawkowania w zależności od opakowania inne ,trzymać się tego ?
Dobra , czyli coś nie aktualnie u tutejszego kolegi jest , jedno opakowanie i jedna procedura ,super dzięki za wyjaśnienie .
Zestaw AR-ów = prawie jeden bak 95 .
A która 98 u Ciebie najlepiej wypadała ?
Czy te AR nadają się do drugiego auta ,wtrysk pośredni .
Nadają się do każdego samochodu benzynowego, niezależnie od typu wtrysku.
U mnie sprawdzony jest Lotos 98, dostarczony przez Lotos ;-) jeśli tankuje 95 to na circle k i tam również jest paliwo z Lotosu. Lotos 98 tankuję ze względu na dodatki firmy BASF, Keropur, stosowane między innymi w ASO BMW między przeglądami serwisowymi ;-) u mnie AR 6900-p max wystarcza spokojnie na 3-4 miesiące jazdy, więc napełnienie baku 63l i 63ml dodatku wychodzi taniutko
Do wtrysku pośredniego nie ma sensu lać dodatków za każdym tankowaniem. Wtryskiwacze są poza komorą spalania, nie ma problemu z ich nadmiernym brudzeniem, syfem w komorze spalania i tak dalej. PI jest dużo lepszym rozwiązaniem niż DI, tyle, że DI pozwala na oszczędność paliwa (w teorii) więc producenci to pchają jak głupi gdzie się da. DI ma sens w wypadku diesla i niestandardowych cykli spalania (hybrydy czy nowy silnik Mazdy).
Do pośredniego co 20-30 tysięcy km zalać jakiś dodatek żeby usunąć wodę i przeczyścić układ paliwowy i tyle. Szkoda kasy na dodatki do każdego tankowania.
Co do 98 to najlepsze ma Total. Excelium - mniam Nie wiem co oni dodają, ale furka mruczała niemal jak na VP100. Potem Avia, ale tych stacji dużo w Polsce nie ma, a nawet jak są to operują wg ojczystego modelu i większość ma tylko zwykłe 95 i ON. Lotos/Orlen to jeden pies, zależy gdzie leży stacja i jak jest stara. Na nowych Orlenach ich Verva jest spoko, ale jak się zatankuje na stacji pamiętającej upadek komunizmu to idź pan w piź..et. Z Lotosem podobnie. BP nie lubię, ich dodatki są jakieś felerne, silnik za każdym razem chodzi jak traktor. Fakt, że mają czyścić, a z AR6400 silnik zachowuje się podobnie więc może to ich paliwo i dobrze czyści, ale jazda na nim mnie wnerwia Shell to Shell, VPower i 95 i 100 to klasa sama w sobie. Sporo do rzeczy ma lokalizacja - 98 w moim rodzinnym Grudziądzu jest tragiczne. Ale to raczej biedne miasto, ludzie mało tego tankują więc diabli wiedzą ile to paliwo leży i co się do niego dodaje żeby nie być stratnym. W Trójmieście problemów nie ma.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.