• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

I Millers i Archoil ma problematyczne nalewanie ;-) ja też porównując oba na korzyść ar przemawia wszystko
 
Ja tam leję 6900-p z tych małych buteleczek. Odkręcam, robię kluczami małą dziurkę w złotku i nalewam pół buteleczki, bo akurat mam zbiornik 50L. Nic się nie ulewa.
 
Kusiło mnie ostatnio zalać do konia ale to w sumie o jakieś 8 oktanów wiecej niż zaleca producent wiec nie wiem czy nie wiecej szkody jak pożytku.
Szkody nie, ale pożytku też nie będzie żadnego :)
 
Zbyt wysoka liczba oktanowa może spowodować zbyt wolne spalanie mieszanki, jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu się na tyle nie przestawi będzie spadek mocy i kultury pracy silnika wiec to już duża "szkoda" :)
 
A ty tam nie masz zaleceń do tej szkapy lać 91 bo to chyba hamburgerowy standard? Byś sobie kupił porządny jewropejskij albo skośnooki samochód to byś mógł lać 100, a tak bida :p
 
Ja nie stosuje lejka
I Millers i Archoil ma problematyczne nalewanie ;-) ja też porównując oba na korzyść ar przemawia wszystko
Ja nie stosuje lejka archoilowego tylko nalewam bezpośrednio ze zbiorniczka z miarką i jest super
 
@Alex nigdy czegoś takiego nie zauważyłem . Czy 95 czy 98 odpala na pół obrotu rozrusznika . Fakt na 98 jest cicho i bardziej tak silniki "szumi"
Z całym szacunkiem ale masz zupełnie inny silnik niż ja, o nie mam pojęcia jakich wymaganiach odnośnie paliwa ale nie sądzę aby producent przewidział w nim stosowanie benzyn wysokooktanowych. Stopień sprężania poniżej <10 (dokładnie 9.6:1). Sens lania do niego Pb98 moim zdaniem znikomy ale niech każdy robi to, co lubi. Jedni dodają gumijagody, inni leją premium, a jeszcze innym silnik na każdym jednym paliwie pracuje tak samo.
 
Im wyższy stopień sprężania, tym wyższe ryzyko spalania stukowego. To chyba jasne.
Post automatically merged:

U mnie na klapce jest 91-98 to dopiero jest rozstrzał 🙈
Niby tak, a jak widać po instrukcjach poczciwych fiatów - nie jest to oczywiste. To samo Mazda w swoich SkyActive'ach rekomenduje Pb 95, mimo że te silniki biją rekordy w kwestii stosunku sprężania i nierzadko ciągną niemałe budy (CX5, 6 etc.).
 
Dojeżdżam zbiornik z tunapem.
Jak jeździł, tak jeździ 😁
Chociaż po kilkunastu pierwszych km, wydawało mi się że lepiej 😉😁
Znam to doskonale,często po zalaniu różnych dodatków mam takie same wrażenia ;)tylko nie wiem czy na moich wrażeniach się nie kończy:D
 
Taki jest efekt stosowania dodatków. Chciałoby się żeby działały jak na opakowaniu napisali, a realnie to takie placebo. Może poprawiają to czego nie można sprawdzić (np smarowność itp) ale obiecywanego zmniejszenia zużycia paliwa nigdy nie doświadczyłem.
 
Jet 100 OCTANE BOOSTER
Hola hola a co to? 5-6pkt dodaje, dodatkowo produkuje to BASF, ktoś coś wie?
Post automatically merged:

Właśnie.. oktany, a punkty oktanowe to dwie różne sprawy. Teraz pytanie o co chodzi 🙈
 
Last edited by a moderator:
Oktany liczy się od 0 do 100 (powyżej i poniżej to anomalie), wiec można założyć, że pkt oktanowy to to samo co pkt procentowy - zmiana wartości między początkową i końcową. Co jednoznacznie określa, że to dodatek to pic na wodę, bo o ile do 100 oktanów można dobić, to przekroczenie 100 to już wyższa chemia, a przy takim dodatku dolanie do Pb98 oznaczało by osiągnięcie paliwa Pb103.
 
Dostałem odpowiedź od dystrybutora

'
Witam, preparat podnosi do 6 oktanów. O ile podniesie zależy od
zastosowanych weglowodorów w paliwie i jakie octane boostery są już
zastosowane.'

obstawiam, że przy 95 można dobić do setki... czy to w ogóle możliwe? @wlyszkow help :D jak wychodzi to od BASF to chyba nie ma się co bać
 
Last edited by a moderator:
Ubolewam, że nie lubią panowie tutaj eksperymentować ;-)
 
Ktoś coś takiego napisał? Sugeruję rozbieg w najbliższą ścianę ;-)...
 
Last edited by a moderator:
Back
Top