Stopień sprężania i kompresja to nie to samoPisze minimum 95. stopień chyba ma 10.5, Ale Suzuki ma stopień jakiś 12.5. Jak miałem Renault to producent podał 9.7 ok. a przy pomiarze prawie 12 a dwie 11.5. przy przebiegu prawie 300 tys. km.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Stopień sprężania i kompresja to nie to samoPisze minimum 95. stopień chyba ma 10.5, Ale Suzuki ma stopień jakiś 12.5. Jak miałem Renault to producent podał 9.7 ok. a przy pomiarze prawie 12 a dwie 11.5. przy przebiegu prawie 300 tys. km.
A co byś robił w moim przypadku, gdy producent dopuszcza 95 oktan, ale robi to w następujący sposób. Na klapce wlewu wywalone 98, niżej małymi literkami 95. Książka informuje, że pojazd został zaprojektowany pod 98 lub więcej, ale jeżeli nie jest dostępne, to można 95, które może obniżyć osiągi. Plus ostrzeżenie, że mniej niż 95 może obniżyć skuteczność systemu kontroli spalin i spowodować spalanie stukowe/uszkodzenie silnika.Jeżeli producent dopuszcza paliwo 95 oktan to nie widzę powodu by zalewać 98 oktan
Motocykle to zupełnie inna para kaloszy, dlatego ich nie ma w ogóle co mieszać do tematu. Zupełnie inne warunki pracy silnika, inny moment obrotowy, jego maksymalne wartości dostępne w innych zakresach obrotów itd. Jak producent pisze minimum 95, to ma na myśli że jest to właśnie odpowiednia wartość dla jego silnika. Ja w instrukcji też mam taką adnotację w innym miejscu, a w tabeli z płynami jasno, że ma to być Pb 95. Z resztą każdy, kto siedzi w paliwach Ci to powie, że powinno się jeździć na paliwie z minimalną liczbą oktanów, które dopuszcza producent w ramach normalnej eksploatacji (nie awaryjnego użycia jak przypadek @SmartCheetah). To, że paliwo nie zawsze spełnia wszystkie normy jakościowe jest wiadome każdemu kto jeździ od dłuższego czasu i sam widzi, że nawet na tej samej stacji zdarza się na przestrzeni jakiegoś czasu gorsza bena, nie wspominając o różnicach pomiędzy różnymi stacjami, markami itd.W motocyklach stopień sprężania jest wyższy niż w większości aut z silnikiem benzynowym,a jeżdżą na benzynie 95 bez żadnych problemów. Jeżeli producent dopuszcza paliwo 95 oktan to nie widzę powodu by zalewać 98 oktan
Trochę źle się wyraziłem w poprzednim poście. Napisałem dopuszcza a bardziej myślałem o rekomenduje. Sam mam auto wystrojone na benzynę 98 i mogę zalać 95, jednak silnik nie osiągnie pełni swoich możliwości (cofnie zapłon itd) w Twoim przypadku zalewałbym 98, gdyż 95 z tego co piszesz wygląda jakby można zalewać jako ostateczność, czyli podobnie jak u mnie.A co byś robił w moim przypadku, gdy producent dopuszcza 95 oktan, ale robi to w następujący sposób. Na klapce wlewu wywalone 98, niżej małymi literkami 95. Książka informuje, że pojazd został zaprojektowany pod 98 lub więcej, ale jeżeli nie jest dostępne, to można 95, które może obniżyć osiągi. Plus ostrzeżenie, że mniej niż 95 może obniżyć skuteczność systemu kontroli spalin i spowodować spalanie stukowe/uszkodzenie silnika.
Motocykle to zupełnie inna para kaloszy, dlatego ich nie ma w ogóle co mieszać do tematu. Zupełnie inne warunki pracy silnika, inny moment obrotowy, jego maksymalne wartości dostępne w innych zakresach obrotów itd. Jak producent pisze minimum 95, to ma na myśli że jest to właśnie odpowiednia wartość dla jego silnika. Ja w instrukcji też mam taką adnotację w innym miejscu, a