• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
A to czym mniej tym lepiej .Człowiek uczy się całe życie
 
@jedrek1980 dzięki za zdjęcie świadectwa. Tylko jedno pytanie czy na pewno jest to świadectwo Vpowera? Bo jest napisane zwykły ON, spotkałem się z tym też na Lotos że nie zawsze na świadectwie widnieje nazwa paliwa premium. Co do smarności to też trochę loteria bo widziałem karty Vpower ze smarnością 200um, LC wysokiego nie stosują - to się potwierdza. Może uda i mnie się ustrzelić za jakiś czas świadectwo.
 
Poprosiłem o świadectwo Vpower i Pani przyniosła .A czy oby na pewno w teczce było odpowiednie do głowy sobie uciąć nie dam.
 
Nie "tylko" 2t,
Nie wiem czemu Cię to śmieszy w dodawaniu oleju 2t do paliwa.
 
Orlen w vervie gwarantuje wyzsza liczbę cetanowa i wieksza czystosc wtrysków, nie gwarantuje smarność, wynika to z ich strony.
Nie wiem czy jakas inna stacja gwarantuje cos na papierze dla całej Polski.
Według mnie verva + jakieś smarowidło lub zwykly on i kompleksowy dodatek.
 
Czyli wychodzi na to że nie opłaca się stosować vervy

Czasem wydaję mi się że wyciągane są błędne wnioski. Każdy ma wybór i sam decyduje jakie paliwo lać. Czy to zwykły ON czy premium czy dodatki dolewane samodzielnie. Z mojej strony wygląda to tak: leję premium tam gdzie istnieje szansa że lejemy lepsze paliwo, poprosiłem o świadectwa jakości tam gdzie bywam i po jakimś czasie znowu zapytam - wtedy wyrabiamy sobie pewną opinię o danej stacji czy paliwie. Dla mnie ważna jest: smarność, lepsze właściwości czyszczące oraz wyższa LC - wszystko kwestia ceny i tego co oczekujemy. Dużo parametrów jest przewidywalnych - jeśli mamy arktyczne IZ-40 to nie oczekujemy od niego super smarności, LC na wysokim poziomie, ale 0% BIO w składzie i niskie temperatury mętnienia/zablokowania filtra. Jak mamy Vpower - nie oczekujemy LC na wysokim poziomie bo nawet nigdy w żadnej karcie nie widziałem aby miał( ale też nie jest na granicy) itd., itd. Podsumowując: pytać, dowiadywać się i wszystko będzie przejrzyste.
 
Moim zdaniem to nie jest świadectwo Vpowera tylko normalnego ON...
 
Tego to ja już nie wiem poprosiłem o świadectwo V powera i Pani pytała dwa razy czy na pewno chcę od v powera.Odpowiedziałem tak i takie dostałem.A po czym wnioskujesz że to nie świadectwo V powera?
 
Byłem dziś na stacji orlen . Zatankowalem swoją smerfetkę o co zgrozo wyszło 7.2L/100km.

Ale nie o tym chciałem napisać .Z racji że nie było innych klientów poprosiłem o okazanie świadectw jakości olejów napędowych. Miła pani mi okazała lecz nie pozwoliła zrobić foto.
I co zobaczyłem to bardzo mnie zdziwiło i uznacie mnie być może za płaskoziemca ale co mi tam. Na jednej stronie były dwa świadectwa, ON Bio Verva i ON Bio efecta.
Porownywałem 3 parametry:
LC, zawartość estrów i smarowność. Verva LC - 55 estry 7% smarność 230 ųm spoko parametry 🙂
Ale efecta wprawiła mnie w osłupienie LC - 51 estry 7% smarowność 190ųm.
Tak , że można powiedzieć że orlen shellowi sprzedaje jakiś badziew ;)

Na koniec pani podziękowała mi za doedukowanie w sprawie smarności tzn wielkosci skazy, ze im mniej tym lepiej, ponieważ tego nie wiedziała

No i jeszcze OT . Nie ma to jak widok beczki świeżej rimulli o poranku (w firmowym garażu).
To co zrzutka na analizę? ;)

20201010_064923.jpg
 
Last edited:
Ja za to dla testu i sprawdzenia zalałem do pełna ON moya Power, zaskakująco dobra cena za litr-10gr więcej niz zwykły ON, i do tego dają kartę zniżkową -5gr na litr każdego paliwa.
 
Tak , że można powiedzieć że orlen shellowi sprzedaje jakiś badziew ;)
Nie wiadomo tylko jakie parametry ma surowe paliwo Orlenu, które sprzedają Shellowi, czy Amic.
Zarówno Efecta jak i Verva są doprawione ich dodatkami. Shell doprawia swoimi.
Wielką niewiadomą w tej materii jest Amic. Dostępne na ich stronie karty charakterystyki ON i ON Pro odsyłają bezpośrednio do kart Orlenu.
Ciężko zatem stwierdzić, czy te paliwa kupują już skomponowane, a tym samym my na ich stacji parę groszy tańszą efectę i vervę.
 
Nie wiadomo tylko jakie parametry ma surowe paliwo Orlenu, które sprzedają Shellowi, czy Amic.
Z całego postu wyciągnąłeś żart domysł z ;) Nie wiem co orlen sprzedaje shellowi, amicowi czy innym. Śmieje się z dodawania 2T i innych w celu poprawienia smarowności. 190 um to świetny wynik do tego efecta to paliwo normal.
 
Ja to 190uM w zwykłym ON potraktowałbym jako super promocję ze strony stacji. Do tej pory zawsze widziałem w zwykłym orlenie 400-450 w kartach krążących po internecie i nawet w ich broszurze informacyjnej napisali 400um. U siebie nie sprawdzałem, ale nie przywiązywałbym się do tego parametru, raczej akurat taka dostawa się trafiła (lub na tą stację takie idzie zawsze).
 
Przywiązywał nie przywiązywał. Jeśli takie świadectwa mają jakieśkolwiek znaczenie to parametry paliw ON na stacji firmowej orlen są debeściarskie. Jak będę miał okazję to pójdę do pani Krysi i zapytam o świadectwo paliwa na bazie PKS gdzie parkuję dużego mobila. Jak napisałem wcześniej tez mają paliwo Orlen.
 
Back
Top