• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Z całego postu wyciągnąłeś żart domysł z ;)
Zrozumiałem kontekst Twojej wypowiedzi i ironię. Odniosłem się tylko do kwestii potencjalnych różnic tego co sprzedają u siebie, a co sprzedają innym.
 
Prawdopodobnie sprzedają towar zgodny z zamówieniem.
Nabywcy chcą pewnie uzyskać jak najlepszą cenę, ale wtedy jakość jest wymierna. Paliwo spełnia normy i wytyczne zamawiającego to po co dokładać coś extra

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
Na jednej stronie były dwa świadectwa, ON Bio Verva i ON Bio efecta.
Porownywałem 3 parametry:
LC, zawartość estrów i smarowność. Verva LC - 55 estry 7% smarność 230 ųm spoko parametry 🙂
Ale efecta wprawiła mnie w osłupienie LC - 51 estry 7% smarowność 190ųm
Wczoraj poprosiłem o okazanie świadectwa jakości na Orlenie w Warszawie i jw. były to ON Bio Verva i ON Bio efecta. LC 55 oraz 51, estry po 7% ale już smarność 400um zarówno dla vervy i efecty. I teraz pytanie czy dość mocno obniżona smarność wynika z przejścia na paliwo zimowe bo nie ukrywam, że osobiście wyraźnie odczuwam inną pracę silnika (twardsza, mniej przyjemna)
Oczywiście nie pozwolono mi zrobić zdjęcia tajnych dokumentów;)
 
No właśnie zazwyczaj proszę o świadectwa w lato albo o arktycznego. Zimowej Vervy nie miałem przed oczami, ale ostatnio jak tankowałem to efekt LC>55 było dalej czuć, smarność nie wiem. Trzeba zajrzeć następnym razem.
 
Czy jazda na "letnim" paliwie zimą może uszkodzić silnik czy auto tylko może nie zapalić?
 
Tylko nie zapali, jeżeli wytrącą się parafiny i zapchają filtr paliwa.
 
@jerseyAdmin Czy możliwe jest, że auto ciężej odpala jak jest teraz zalana letnia benzyna, a mamy już okolice 0 stopni Celsjusza? Okaże się po zatankowaniu świeżego paliwa czy to kwestia tego, ale chodzi mi bardziej o to czy w teorii to ma sens.
 
Okolice zera to raczej nie kwestia paliwa. Juz od jakiegoś czasu powinno być przejściowe na stacjach.
 
Auto na 100% było tankowane jeszcze przed przejściowym. Zobaczymy jak jutro zatankuję czy coś się zmieni. Akumulator nowy, naładowany, rozrusznik świeżo regenerowany, a pali jakoś niechętnie w porównaniu do innych moich aut.
 
To nie paliwo. Pompa, wtryski, świece, stan silnika.
 
Zimowe czy letnie to nie powinno być różnicy. Świeże czy stare to już prędzej.
W Rosji zimą sprzedawane było (może nadal jest) również paliwo letnie. Miałeś wybór jakie chcesz kupić. Ot taka ciekawostka
 
Circle K oferuje benzyny zimowe, jako jedyny z całej stawki - a przynajmniej otwarcie to pisze na dystrybutorach i pistoletach. Wcześniej jak był Statoil też o tym pisali wprost. Ktoś wie, czym różni się benzyna zimowa od niezimowej 🤔? Może @wlyszkow jesteś w stanie coś podpowiedzieć?
 
To chyba było przejęzyczenie ta "benzyna zimowa". Nie wiem czy nadążam ale myślę, że @Karopir chodziło o ON i Mercedesa 123.
 
Circle K oferuje benzyny zimowe, jako jedyny z całej stawki - a przynajmniej otwarcie to pisze na dystrybutorach i pistoletach. Wcześniej jak był Statoil też o tym pisali wprost. Ktoś wie, czym różni się benzyna zimowa od niezimowej 🤔? Może @wlyszkow jesteś w stanie coś podpowiedzieć?
Shell twierdzi że na ich paliwie mniej pali , Orlen twierdzi że czyści silnik , więc trzeba się czymś chwytliwym wyróżnić .
Osobiście nie przepadam za circle z uwagi na koszmarne pistolety do gazu (przynajmniej te w moim mieście) , no i sam gaz też jakiś taki 🙄. A zmianę nazwy uważam za strzał w kolano
 
Back
Top