• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
gdzie najlepiej tankować.. 95/98 a może 100 oktanów
Te bardziej znane stacji raczej nie robią przekrętów, więc można na nich spokojnie tankować. Co do liczby oktanowej paliwa: dobieramy w zależności od tego co przewidział producent. Są silniki, w których ECU są w stanie zauważyć paliwo o wyższej liczbie oktanowej i dostosować pracę silnika, więc do nich zalecane jest stosowanie paliw o wyższej liczbie oktanowej. Są też silniki, których nie powinno się tankować np. 95, bo są przystosowane tylko do 98 (chyba w Lexusach kiedyś tak było). Paliwo naprawdę ma spory wpływ na moc, jeżeli ECU potrafi je ocenić. Jednakże lanie 98 do auta, do którego producent przewidział 95 nie ma sensu, bo mocy w ogóle nie zyskamy, a przepłacimy.

Co do testu to on nie sprawdza ile przejedziemy na danym paliwie tylko ile czasu chodzi agregator na danym paliwie, a to nie jest to samo. Silniki w samochodach są bardzo zróżnicowane i możliwe, że w różnych autach otrzymalibyśmy różne wyniki. Tankuję na różnych stacjach, spalanie zawsze wychodzi takie samo (tylko zimą wzrasta), więc trochę sceptycznie patrzę na takie testy.
 
No tak wszystkie duże koncerny/stacje paliwowe przestrzegają norm jakości paliw, ale... normy mówią, że minimum ma być tyle a maksimum tyle i np Lotos ma ok. 2 oktany więcej od Orlena i jest trochę czystszy (tylko do takiego porównania/badania kiedyś dotarłem na forum MB) zatem zgodnie z normą mogą być paliwa trochę gorsze i trochę lepsze, ale zawsze spełniają normę.
Oczywiście w odniesieniu do benzyny i jazdy na codzień nie zauważymy różnicy, ale... skoro można lać ciut lepsze paliwo w porównywalnej cenie to ja bym takie wolał ;)
 
@mercmania Coobcio tankuje często 98 na auchan, a potem zabiera te auta na hamownie. Czasami jeździ też chyba na shella po 100, więc ciekawe jak to faktycznie jest z tymi różnicami na stacjach
 
Ja kiedyś ( 2 lata temu) jak miałem diesla to przy dużych mrozach zdecydowanie lepiej odpalał i pracował bardziej miękki na statoil artcit niż na BP ultimate
Dotyczyło to Aurisa i Peugeota 508 a były to salonowe auta
 
Wczoraj pytałem na BP do jakiej temperatury minusowej mają zwykłe paliwo do diesla?
Odpowiedż była do( -36 stopni)
Taaa...ja zatankowałem 40l na BP paliwa do diesla, zwykły ON. Bak ma 45l. I przy -25 stopni zatkało mi filtr paliwa.. Więc ja tam bym miał dystans do pracowników stacji.
 
@Karopir
Ja testy paliw tzn oktanów robiłem na wielu swoich autach i powiem tak . Jak jeździsz normalnie przepisowo spokojnie to w życiu nie rozróżnisz 95 od nawet 100 Shella .
Roznice pojawiają się jak tzw zamykasz obrotomierz i ciągniesz na maksa przy wyprzedzaniu. Oraz im słabszy silnik tum bardziej czuc większa moc . U mnie w Audi jak zatankowałem Shella 100 na całkowicie pusty zbiornik różnica była niewielka ale napewno nie warta wyższej ceny za to paliwo
Post automatically merged:

@wuwok
Masz racje bo premium diesel był chyba do - 36 a zwykły jak kojarzę -20/22
 
@MarcinM-Lbn pisałem, że to zależy od samochodu. Są takie auta, że po zalaniu paliwa o niższej liczbie oktanowej, komputer ucina nawet 100 koni. Poza tym różnica może nie być zauważalna od razu.

Poza tym powiedziałeś, że jak się nie korzysta z pełnej mocy to nie zauważa się spadku maksymalnej mocy. Nie spodziewałem się tego

@KamilJB LPG jest idealne i nie ma o czym dyskutować
 
Mam kolegę , który zajmuje się serwisowaniem cystern itp. troszkę ostatnio go wypytałem jak to jest u nas w regionie Tarnowskim. Nie współpracuje z wszystkimi stacjami , ale z tych co zna to najczystsze paliwo jest na lotosie , potem slovnaft. Jak powiedział paliwa Orlenu są mętne gdyż są blendowane na zimno cokolwiek to znaczy . Dodał też , że obecnie to już nie te czasy że kombinatorzy za psie pieniądze kupowali zanieczyszczone paliwo i odpychali na stacjach i generalnie na stacjach firmowych mamy paliwo wysokiej jakości. W sumie na prywatnych również , choć jeszcze czasami znajdzie się jakiś papruch ale to już powoli wymiera
 
No ale właśnie w tym rzecz, że jak możemy kupić trochę lepsze paliwo np "LOTOS" to po co kupować trochę gorsze "ORLEN" - to taki przykład, nie neguje Orlena, wszystkie spełniają normy, ale to jak z olejami - spełniają normy, ale są lepsze i gorsze a po to jest to forum, żeby świadomie wybierać lepsze rzeczy, niekoniecznie droższe. Tylko teraz przydało by sie podejść do tego fachowo i zrobić takie zestawienie "znanych firm" odnośnie podstawowego paliwa 95, 98 i ON (w porównywalnej cenie), aby właśnie świadomie lac coś trochę lepszego do baku.
 
Taaa...ja zatankowałem 40l na BP paliwa do diesla, zwykły ON. Bak ma 45l. I przy -25 stopni zatkało mi filtr paliwa.. Więc ja tam bym miał dystans do pracowników stacji.
Pracownik sam nie wymyślił teorii podał to co ma napisane w kartach paliwa :)
 
Oleje też mają specyfikacje techniczne "karty wyrobu" a w testach się okazuje, że niektóre nie spełniaj deklaracji producenta.
 
Panowie ,zatankowałem zwykłe paliwo. Następnym razem na takie mrozy pójdzie premium. Kiedyś tankowałem ON zwykłe do Golfa Tdi i zawsze było ok. Jednak podgrzewacz robił robotę. Teraz muszę dostosować sie do tego bolidu.
 
Pracownik sam nie wymyślił teorii podał to co ma napisane w kartach paliwa :)
Chyba wymyślił. Nie wiem czy w PL znajdziesz paliwo na -36st. -26 jest takim standardem, a -32 to już arktyczne 😉
W realu paliwo wytrzyma ok 5st wyżej niż deklaruje producent.

PS wyżej mam na myśli odpowiednio -21 i -27 dla arktycznego.
 
Mam kolegę , który zajmuje się serwisowaniem cystern itp. troszkę ostatnio go wypytałem jak to jest u nas w regionie Tarnowskim. Nie współpracuje z wszystkimi stacjami , ale z tych co zna to najczystsze paliwo jest na lotosie , potem slovnaft. Jak powiedział paliwa Orlenu są mętne gdyż są blendowane na zimno cokolwiek to znaczy . Dodał też , że obecnie to już nie te czasy że kombinatorzy za psie pieniądze kupowali zanieczyszczone paliwo i odpychali na stacjach i generalnie na stacjach firmowych mamy paliwo wysokiej jakości. W sumie na prywatnych również , choć jeszcze czasami znajdzie się jakiś papruch ale to już powoli wymiera
Ktoś ma dysponuje kartami technicznymi jakości paliwa ORLEN vs LOTOS ???
Konkretnie rozchodzi mi się o benzynę 95 i 98 czy rzeczywiście benzyna Lotosu jest ciut lepsza (dwa oktany więcej i czystsza) ???
Bo to na co dzień niby żadna różnica, nie wyczuje się tego jeżdżąc, ale jak paliwo trochę czystsze to przy przebiegu kilku tysięcy olej czystszy i smarowanie lepsze, no i realnie w perspektywie kilku lat eksploatacji tego samego auta chyba warto ?
 
Chyba wymyślił. Nie wiem czy w PL znajdziesz paliwo na -36st. -26 jest takim standardem, a -32 to już arktyczne 😉
W realu paliwo wytrzyma ok 5st wyżej niż deklaruje producent.

PS wyżej mam na myśli odpowiednio -21 i -27 dla arktycznego.
Sprawdzę na innej stacji .
 
Sprawdzaj sprawdzaj ;)

BP​

Na stacjach sieci BP znajdziesz olej standardowy i Ultimate. Ich właściwości niskotemperaturowe zależą od oleju bazowego, który jest gatunkiem F, z temperaturą zblokowania filtra na poziomie -20 stopni Celsjusza. BP wskazuje tu na -28 st. C.

Tylko Lotos i Circle deklarują -32st reszta nie spodziewa się takich mrozów 🥶
 
Sprawdzaj konkretną kartę konkretnej dostawy na konkretnej stacji, a nie marketingowy bełkot dla ciemnych mas.
 
Ktoś ma dysponuje kartami technicznymi jakości paliwa ORLEN vs LOTOS ???
Konkretnie rozchodzi mi się o benzynę 95 i 98 czy rzeczywiście benzyna Lotosu jest ciut lepsza (dwa oktany więcej i czystsza) ???
Bo to na co dzień niby żadna różnica, nie wyczuje się tego jeżdżąc, ale jak paliwo trochę czystsze to przy przebiegu kilku tysięcy olej czystszy i smarowanie lepsze, no i realnie w perspektywie kilku lat eksploatacji tego samego auta chyba warto ?
Kiedyś miałem Fiat Stilo 1.6 benzyna, paliwo tankowałem głównie na Orlenie, czasami podczas jazdy zapalał się check engine ale silnik pracował normalnie. Gdy zmieniłem pracę i zacząłem regularnie tankować na Lotosie (bo miałem po drodze) już nigdy się check nie zapalił. Ale czy to tylko wina paliwa pewności nie mam.
 
Back
Top