• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Według mnie dużo zależy od samej stacji. U mnie był przykład na przestrzeni kilku ładnych lat (10). Po za tankowaniu na jednej stacji przejeżdzało sie mniej niż na drugiej. Na tej drugiej stacji co się mniej przejeżdzało, były paliwa mniej czyste zarówno PB jak i ON. Braciak zaliczył to na swoim samochodzie i było czyszzczenie baku :mad:. I jakimś "dziwnym trafem" ta stacja już nie istnieje... Z tą stacją też były pogłoski że "kombinują" jak tu więcej zarobić. Na Lotosie ja mniej przejedzam ta sama trasa, pogoda itd.
 
III. NBA Ja to podziwiam ludzi którzy potrafią powiedzieć że po zatankowaniu na stacji x spalanie mieli mniejsze o 0.1 l niż na stacji y.
Druga odpowiedzią rozwalająca mnie jest ze silnik mniej pali jak zmienił nawet do 0,5 litra
A) olej
B) opony lato/ zima
 
Według mnie dużo zależy od samej stacji. U mnie był przykład na przestrzeni kilku ładnych lat (10). Po za tankowaniu na jednej stacji przejeżdzało sie mniej niż na drugiej. Na tej drugiej stacji co się mniej przejeżdzało, były paliwa mniej czyste zarówno PB jak i ON. Braciak zaliczył to na swoim samochodzie i było czyszzczenie baku :mad:. I jakimś "dziwnym trafem" ta stacja już nie istnieje... Z tą stacją też były pogłoski że "kombinują" jak tu więcej zarobić. Na Lotosie ja mniej przejedzam ta sama trasa, pogoda itd.
Orlen na który jeździłem to franczyza, a stacja Lotos na której teraz kupuje paliwo należy do Lotosu.
 
Ja to podziwiam ludzi którzy potrafią powiedzieć że po zatankowaniu na stacji x spalanie mieli mniejsze o 0.1 l niż na stacji y.
Może są podłączeni poprzez OBDII do głowy i stąd takie wyniki. 😁 😁 😝

Orlen na który jeździłem to franczyza, a stacja Lotos na której teraz kupuje paliwo należy do Lotosu.
Ale przykład może być podobny i wcale bym się nie zdziwił. 😁
 
No właśnie co do jakości "fabrycznego paliwa" (pomijając wątek zanieczyszczenia na stacji) przydały by sie karty wyrobu - co by było widać jakość paliwa opuszczającą rafinerię - LOTOS vs ORLEN.
Kiedyś sam tankowałem zawsze na Orlenie, ale teraz jak zaczynają się pojawiać opinie, że na Lotosie ciut lepsze paliwo, leje na Lotosie. Różnicy na codzień nie czuję, ale... lepsze :)
 
Lotos miał o wiele lat wcześniej od Orlenu paliwa bezsiarkowe, jedyna marka która to wykorzystywała marketingowo, to poprzednik CircleK czyli Statoil. Ich benzyny nazywały się Suprema i od ok. 2005 r. na pistolecie oprócz Lo był napis "bezsiarkowa". O tyle ciekawe, że Lotos był od zawsze rafinerią dużo bardziej skoncentrowaną na produktach pozapaliwowych, a przerób paliw od zawsze miał głównie Płock, teraz wg. nieoficjalnych pomysłów też chcą tak to rozwiązać ale jak to się skończy, to nikt chyba nie wie.
Żeby nie było niedomówień, to obecnie Orlen również oferuje paliwa wg. kart odsiarczone do poziomu pozwalającego nazywać je bezsiarkowymi, więc nominalnie jest to samo. Prawda jest też taka, że paliwa podobnie jak oleje, mają pewne nieznaczne odchylenia produkcyjne, przy czym nie zdarza się żeby wypuszczać na rynek coś co nie spełnia norm.
 
No ale właśnie tak jak piszesz z paliwami jak z olejami, wszystkie spełniają normy, ale wśród nich są słabsze, lepsze i takie bardzo dobre.
Nie zależy mi na tych bardzo dobrych bo i cena za to dobro znacznie wyższa, ale spośród zwykłych podstawowych w porównywalnej cenie co jest lepsze ??? Co lać Panie, O to jest pytanie, kto mi odpowie na nie :oops:
Mam pod dachem MB i BMW i na forum BMki ktoś kiedyś robił porównanie kart/właściwości paliwa z rafinerii Orlen i Lotos, poszukam i jak by co dam znać, które wg danych technicznych ciut lepsze ;)
 
@mercmania nie można jednoznacznie orzec, że Orlen robi lepsze/gorsze paliwo od Lotosu. Natomiast to co można orzec z pełną odpowiedzialnością, to że nie ma absolutnie żadnej gwarancji, że na wszystkich Lotosach i Orlenach jest jednakowa jakość paliw, tak samo nie można tego powiedzieć o BP, Shell, CirleK i wszystkich innych markach, które zamawiają paliwo wedle swojej specyfikacji w zakładach Orlenu/Lotosu. Wynika to z pierdyliarda czynników, od wahań produkcyjnych poczynając, przez tempo rotacji danego paliwa w określonej placówce, a na zwykłej nieuczciwości franczyzobiorcy kończąc. Także sorry ale nikt Ci odpowiedzialnie nie napisze, że na Orlenie to masz Panie szajs, a na Shellu, to od razu inaczej auto pracuje. Regularnie wykonywane badania potwierdzają, że wszędzie jest ono w pełni zdatne do użytku (zgodne z normami), a tam gdzie nie jest to najczęściej wynika z tego jak robione są kontrole. Od osoby która pracuje w logistyce paliwowej od lat wiem, że kontrolerzy to też ludzie i rozliczani są z wyników, więc najłatwiej jest uzyskać negatywne wyniki kontroli robiąc je tuż po kalendarzowej rotacji norm na paliwa przejściowe/letnie/zimowe, kiedy oczywistym jest, że istnieje jakaś karencja kiedy paliwo niespełniające norm się po prostu sprzeda i zastąpi je już to zgodne, wtedy pojawiają się panowie i panie z kanistrami.
 
Oj tam , to juz nie te czasy gdzie na co drugiej stacji sprzedawali jakis podejrzany zajzajer. Generalnie na markowych stacjach paliwo mamy bardzo dobrej jakości. Bierzesz ulubiony znaczek , wyrabiasz sobie karte lojalnosciowa i tankujesz. po roku masz za to hot doga i kawe po ktorych dostaniesz zgagi , albo zamiensiz sobie na bidon do roweru którego i tak nei uzyjesz bo nie jezdzisz na rowerze
 
Jejku - Wojt - przecież ja nie piszę, że Orlen zły, bo jest OK, spełnia normy.
Z tego linku powyżej jak klikniesz i przeczytasz, wynika tylko to, że lotos trochę lepszy.
A kto co leje do baku to już jego sprawa. Jak cena porównywalna to przynajmniej ja wolę takie odrobine lepsze paliwko.
 
@Wojt ma racje paliwa na stacjach już są coraz lepsze . Trzeba się „postarać” aby zatankować paliwo które zaszkodzi silnikowi . Ja już praktycznie nie widzę różnicy w paliwach premium 98 na stacjach Lotos, Orlen BP czy Circle tankowanym w Polsce . Zastanawia mnie z autopsji dlaczego jeżeli zatankuje paliwo 95 u naszych sąsiadów to mam wrażenie ze silnik identycznie się zachowuje jak na Polskim 98 . Na paliwie premium w DE czy FR to miałem wrażenie ze samochód dostał skrzydeł . Może mi to ktoś wyjaśnić ?
 
Nie wiem dlaczego, ale u mnie wtryski się wyciszyły dopiero na paliwie ON Lotos Dynamic. Od tej pory tylko to zalewam do swojego zabytkowego MB 124 300D24V (do Accorda zresztą też)
 
Diesel dybanamic na Lotosie jest naprawdę ok. Ma tez inną barwę. Jest biały. Co zauważyłem w BMW M57D30N to ze na Shell V power auto zauważalnie ciszej pracuje, to samo na lotos Dynamic. Na Verva On jest głośniejszy. Z tym że ja mam wyczulone ucho i zboczenie motoryzacyjne ;)
 
@MP_MOTORS
Ja tez takie wrażenie miałem po zatankowaniu Dynamic a Lotosa . Z Shellem nie pamietam ale kiedyś pracownik mi mówił ze paliwo jest z Lotosa plus ich dodatki
 
@Wojt ma racje paliwa na stacjach już są coraz lepsze . Trzeba się „postarać” aby zatankować paliwo które zaszkodzi silnikowi . Ja już praktycznie nie widzę różnicy w paliwach premium 98 na stacjach Lotos, Orlen BP czy Circle tankowanym w Polsce . Zastanawia mnie z autopsji dlaczego jeżeli zatankuje paliwo 95 u naszych sąsiadów to mam wrażenie ze silnik identycznie się zachowuje jak na Polskim 98 . Na paliwie premium w DE czy FR to miałem wrażenie ze samochód dostał skrzydeł . Może mi to ktoś wyjaśnić ?
No i tutaj masz info odnośnie tego zagadnienia:

 
Co zauważyłem w BMW M57D30N to ze na Shell V power auto zauważalnie ciszej pracuje, to samo na lotos Dynamic. Na Verva On jest głośniejszy.
To samo zauważyłem jeśli chodzi o zwykły ON. Na tym z Lotosu silnik wyraźnie ciszej pracuje niż na ON z Orlenu.
 
Back
Top