• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
No więc, jak obiecałem, wrzucam film z jazdy po śniegu BMW e46 RWD na oponach 195/65R15 Pirelli Snowcontrol 3, używanych trzeci sezon (ok 6 mm bieżnika). Temperatura otoczenia ok -2 st, pierwszy film ukazuje zjazd i podjazd pod stromą górkę, na której się zatrzymałem i ruszyłem ponownie, górka może na filmie nie wygląda, ale ma ok 12% pochylenia, latem nie zawsze udaje mi się podjechać na rowerze nawet na najkrótszym przełożeniu. Na filmie widać prędkość z gps na telefonie.

Drugi film ukazuje przejazd przez drogi boczne, mało uczęszczane, bardzo nierówne (brak asfaltu) wyłożone płytami i w sumie mocno trzęsło pomimo grubej warstwy śniegu. Gdyby było równo, można by dołożyć 10-20 km/h. Wyłączone esp i asr, na ślepych zakrętach celowo zwalniałem, żeby ktoś przypadkiem nie wyjechał, bo do minięcia się dwóch pojazdów trzeba było mocno zjeżdżać na boki.

Kurczę, widzę, że teraz też obcięło jakość i nie widać dobrze prędkości z telefonu. U siebie na kompie widzę.
 
Last edited:
rzeczywiście kulawo cos widac. a niby FHD
Na drugim przejeździe na prostych 65-75, zakręty 50-65. Dane z gps na yanosiku.
Jak dotąd te Pirelli SC seria 3 były moimi najlepszymi zimówkami, ale już ich nie produkują. Miałem je w e36, e46, Stilo. Po śniegu ryły idealnie, na suchym asfalcie w mrozie było podobnie jak na średniej klasy letnich latem.
 
Ok.. Ja tylko powiem tak. Opony nie ważne a to co w głowie. Drogi są pełne krzyży bo ktoś przecenił swoje możliwości.
Najlepiej jak jest jedno i drugie na swoim miejscu.
 
Z Waszego doświadczenia, czy pomiędzy opnami zimowymi w rozmiarach 165/60R14 (opona w wersji XL) a 155/65R14 będą różnice w przyczepności, etc. ? (te same modele opon dla każdego rozmiaru).
 
Małe miejskie auto do jazdy w mieście, ale trasy międzymiastowe również: Kia Picanto II. Obecnie są Klebery, ale swoje lata już powoli czuć na nich.
 
Konkretny model opon w tym rozmiarze występuje tylko w wersji XL i większym indekście nośności. Odczuwalne są różnice na jazde z XL a bez ?
 
Odczuwalne są różnice na jazde z XL a bez ?
Możesz odczuć pogorszenie komfortu właśnie ze względu na twardszą ściankę w XL.
 
Mocniejsze na dziury w drodze.
 
Ja jeżdżę na BF Goodrich g-force winter 2 XL i jakoś dyskomfortu żadnego nie czuję.
 
Bo wiadomo wóz drabiniasty sie nagle nie zrobi. Ja po przesiadce ze " zwykłych" opon 225/45/17 na taki sam rozmiar ale XL poczułem różnicę np. w wyraźniej zaznaczanych poprzecznych nierównościach na drodze.
 
Czyli na XL nie powinien być znacznie niższy komfort. W opcji jest Conti TS 860 w większym rozm. z XL lub Nokian WR D4 w mniejszym (155/65).
 
Dzisiaj jezdzilem po sniegu na tak hejtowanych tutaj crossclimate i to z 2014roku (....)
Dobra, "hejtu" CrossClimate ciąg dalszy.
Oponki przypominam z 2017, przód bez oznak zużycia, tył 2-3 mm zużyte - przekładałem 3 tyg temu.
Poranne -16, jezdnie pokryte mieszanką szronu, piasku i soli, dodatkowo wszystko podmarznięte .. no i na rondzie wyjeżdżał mi elegancko przodem. Jechałem z prędkością z którą normalnie w deszczu nie było problemów. Samo dohamowanie przed rondem bez problemów.
Przy okazji ESP nie ogrania wyjeżdżania na zewnątrz zakrętu przodem. Włącza się tylko jak tył ucieka. Megane III 2012.

Pozdrawiam,
 
W takich warunkach to każda opona wyjedzie z łuku...
Poza tym CC są znane ze słabego trzymania bocznego...
 
Ja ze swojej strony, niezmiennie polecam opony zimowe Pirelli. Od nowości użytkuje Sottozero 3 (DOT '18) od sezonu 18/19, oraz Cinturato Winter (DOT '19) od sezonu 19/20. Jedne i drugie jeżdżą, hamują i skracają bardzo dobrze. Miłym zaskoczeniem jest, że porównaniu do Conti TS850 które miałem wcześniej, obie są ciche przy wyższych prędkościach. Conti lubił "świszczeć" powyżej 140km/h przy mokrej nawierzchni.
 
T
Czyli na XL nie powinien być znacznie niższy komfort. W opcji jest Conti TS 860 w większym rozm. z XL lub Nokian WR D4 w mniejszym (155/65).
Tak wszystkie opony XL maja gorszy komfort gdyż boczna ścianka nie wybiera nierówności. (odczucia są takie jak byś zwiększył cisnienie w oponie o 0,5-0.7 atm ) Plusem jest ze lepiej się prowadzi opona XL jest bardziej bezpośrednia na ruchy kierownica i bardziej wytrzymała na uszkodzenia .Natomiast odczucia to sprawa indywidualna
O Nokianach WR D 4 poczytaj jak pękają, ja mam opony z 2017 bieżnik ok 7,5-8mm a spękane są bardzo . Ja bym ominął tą oponę choc po za tym nic złego o niej nie mogę powiedzieć. Ja mam/miałem opony 215/60/17 H Nokaiany WR D 4 i Michały Alpin 5 to Michały wg mnie były lepsze a jezdziły jedne w Kadjarze a drugie w Qashqaiu z tym samym silnikiem .
 
Last edited:
z tego co wiem to czolo opony jest wzmocnione glownie.. bo xl ma za zadanie wytrzymać nieco wieksze cisnienie i nieco wieksze obciazenie.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top