• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
@SmartCheetah - w wypadku diesla nawet minimalne różnice w liczbie cetanowej mogą znaczącą zmienić pracę silnika. W sensie - paliwo nadal będzie działać prawidłowo, ale już "stuk" będzie inny. Benzyna jak ma 95 to ma 95 i różnic nie będzie chyba że paliwo w ogóle nie będzie spełniać norm, będzie chrzczone czy coś.

Diesel ma tutaj gorzej :)
 
@jerseyAdmin tak podejrzewałem. Z tego, co widzę, na jakość paliwa, nie tylko z resztą marketowego, narzekają głównie właściciele diesli.
 
Czy jest dokładnie taki sam czy nie, normy spełniać musi, w końcu są kontrolowane. Wiele litrów już przelane, nie zawiodłem się na razie.
Olej tez spełnia normę i smaruje, ale... można w podobnej cenie kupić "dobry olej" PAO i średni olej gr.3 i oba spełniają normy...
Tylko właśnie przydał by sie jakiś test, badanie laboratoryjne, aby bezdyskusyjnie wykazać różnice... lub ich bark ;)
 
W tej chwili jak stałem się użytkownikiem PB to różnic nie widzę na markowych stacjach . Tankuje żony auto PB 95 na lotos, Orlen , BP i we wtorki na Shell i dla mnie wszystkie te paliwa są ok . Nie rozróżniam ich prowadząc samochód. Paliwo ewidentne poszło w górę na jakości . Kiedyś kilka lat temu paliwo na stacjach Lotosu i BP wszędzie było „identyczne” natomiast Orlen miał duży problem z powtarzalnością na swoich stacjach .
 
Olej tez spełnia normę i smaruje, ale... można w podobnej cenie kupić "dobry olej" PAO i średni olej gr.3 i oba spełniają normy...
Niby tak, ale norm olejowych jest dużo i mogą różnić się od siebie znacznie, natomiast paliwo musi spełnić jedną i zapewne dość surową, skoro do tego samego dystrybutora na tej samej stacji podjeżdża naszpikowany elektroniką turbolot z bezpośrednim wtryskiem, jak i wolnossak z lat 90tych.
 
Ale gówno na BP, zalane 50l standardowego ON i 2,3jtd gasło przy -18C do momentu aż nie dostał podgrzanego w filtrze paliwa. Filtr paliwa wymieniony miesiąc temu.
 
Ale gówno na BP, zalane 50l standardowego ON i 2,3jtd gasło przy -18C do momentu aż nie dostał podgrzanego w filtrze paliwa. Filtr paliwa wymieniony miesiąc temu.
Nie tylko Bp, w wątku dodatki jest więcej zamarzniętych i to przy -9 a tankowali na lotosie arktyczne niby .

O paliwo trzeba zadbać przed mrozami , a sama wymiana filtra nie wystarczy , należało pozbyć się wody z baku i przewodów , pisałem wam kiedyś o skuteczności kleen flo dodatek wielofunkcyjny , ale wolicie testować modne siuwaksy to teraz macie a winę zwalacie na paliwo.



@SmartCheetah - w wypadku diesla nawet minimalne różnice w liczbie cetanowej mogą znaczącą zmienić pracę silnika. W sensie - paliwo nadal będzie działać prawidłowo, ale już "stuk" będzie inny. Benzyna jak ma 95 to ma 95 i różnic nie będzie chyba że paliwo w ogóle nie będzie spełniać norm, będzie chrzczone czy coś.

Diesel ma tutaj gorzej :)

to zależy :
jeśli gość ma wyciszona furę to nie usłyszy różnicy dźwięku silnika na dobrej i gorszej Benie .
Jeśli ma V6 300 koni też nie poczuje różnicy w mocy.
Nowe silniki mają szereg czujników i same się nastawiają kombinując zapłonem idzie to wyczuć

Tymi maluchami łatwo wyczuć co się tankuje.
Lotosa nie tankuję wcale
Orlen verva - jest moc , zbiera się , ale robi to głośno i zawsze powyżej 0.5 L większe średnie wychodzą.
Bp Ultimate zbiera się i robi to ciszej oraz mniej spali .
Schella raz zatankowałem i myślałem , że mnie szlag trafi , Buczał w tłumik i jakby przyczepę zapią , a spalanie w trasie z 6,3 skoczyło na 8L średnia po 250 km - może to jedna stacja tak miała .
Najlepiej Schell v- power w Niemczech , drogi ale ten silniczek ciągnie już od 2 tys żwawo wkręcając się na obroty , też Esso power dzisiaj cena 1,45€ za litr .

@ Yersey admin , można zrobić analizę paliwa ?
Może przywiozę z Niemiec próbki i porównać je do naszych ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Jaka tam woda, jakby była woda to by były już problemy przy -10, -14C, poprostu pierwszy raz u mnie -18C i wytrącona parafina z gównianej ropy.
 
Przecież zwykły ON ma temp. mętnienia -8/-10C i temp. zablokowania filtra -20C. Jak termometr w domu/aucie pokazuje -18C to przy gruncie może być -20 albo i lepiej, więc czemu się dziwisz? Jak chcesz uniknąć przygód, to tankuj IZ40, które handlowo występuje pod nazwą diesel arktycznny i ma temp. zablokowania filtra zbitą do ok. -32C. Auto będzie Ci palić tego trochę więcej ale masz dużą szansę je odpalić codziennie rano, niezależnie od pogody.
 
Przecież zwykły ON ma temp. mętnienia -8/-10C i temp. zablokowania filtra -20C
Właśnie. Więc do tych -20 powinien odpalić, a u mnie przy -11 odpalił i zgasł (ON zwykły z Lotosu, a filtr paliwa nowy). Jak widać w Polsce w dalszym ciągu paliwa nawet od największych dostawców mogą nie spełniać norm...
 
Panowie czy tankowanie auta przystosowany do bp.91/95,paliwem 98 przyniesie jakieś wymierne efekty.
Post automatically merged:

A jeszcze jedno czy diesel z dpf powinien pracować na paliwie premium czy zwykły diesel mu wystarczy(chodzi o czestotliwość wypalania)
Auta tonkowane przeważnie na orlenie bo taki mam obok domu.
 
Jak widać w Polsce w dalszym ciągu paliwa nawet od największych dostawców mogą nie spełniać norm...
Uwielbiam te wszystkie "Polskie to złe, Niemce to majo jakość" :). W Niemczech to nawet krowy jakoś tak inaczej muczą, a i wiatraki nie hałasują, nie to co u nas xD.

Panowie czy tankowanie auta przystosowany do bp.91/95,paliwem 98 przyniesie jakieś wymierne efekty.
Wymiernie mniej w portfelu i wymiernie większe korekty kąta zapłonu :)

jeszcze jedno czy diesel z dpf powinien pracować na paliwie premium czy zwykły diesel mu wystarczy

Zwykły mu wystarczy, premium ma po prostu więcej dodatków smarujących i czyszczących. Verva ma też chyba kilka cetanów więcej.
 
Dokładnie tak, wyższa liczba oktanowa uzyskiwana jest przez większą ilość dodatków mających poprawiać działanie przeciwstukowe, więc jeśli auto nie ma mapy pod wykorzystanie tego naddatku, którym taka bena dysponuje w stosunku do zwykłej Pb95, to jedyne co odczujesz, to wyższy rachunek, gorsze osiągi, większe spalanie ale minimalnie lepsza elastyczność silnika (przy czym żeby to wyczuć, to musisz na prawdę znać swoje auto). Niektórym zdaje się też że na Pb98 auto pracuje "równiej" albo "ciszej" ale to jest właśnie ten efekt placebo, wynikający z niedostosowania kąta zapłonu do takiego paliwa.
 
@Hubert1, stosowanie paliwa o większej LO niż zalecana, tak jak piszą Koledzy nie nie poprawi. Są natomiast dostępne paliwa Premium o LO 95, np; Shell V-power lub Amic Pro, które zawierają dodatki czyszczące i poprawiające spalanie.
Co do ON to od wielu lat tankuję paliwa Premium i zauważalnie poprawiają one kulturę pracy silnika zwłaszcza tuż po uruchomieniu. Zapewniają też zapewne większą czystość układu paliwowego. Można tez zamiast paliwa Premium stosować dodatki do paliwa np. Archoil, czy też Mannol.
 
Czyli do diesla zostaje paliwko premium.
A audi 1.8t zostaje zwykłe paliwko(nie dla psa kiełbasa😉)
 
Paliwa premium do benzyny typu Shell v-power 95 czy Amic Pro 95 też są bardziej wydajne i poprawiają kulturę pracy, co zauważyłem zarówno w samochodach, jak i kosiarce do trawy (nie żartuję).
 
Paliwa premium do benzyny typu Shell v-power 95 czy Amic Pro 95 też są bardziej wydajne i poprawiają kulturę pracy, co zauważyłem zarówno w samochodach, jak i kosiarce do trawy (nie żartuję).
Wbrew pozorom szybciej zauważymy różnice w jakości paliwa w silniku do kosiarek, bo nie ma tam w ogóle elektroniki która w razie potrzeby koryguje dawkę i moment zapłonu.
 
No i tak jest - na v-power spokojniej mi pracuje i więcej ogródka skosi na jednym baku, niż na zwykłej benzynie z Orlenu czy Lotosa.
 
Back
Top