• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Uwielbiam te wszystkie "Polskie to złe, Niemce to majo jakość" :). W Niemczech to nawet krowy jakoś tak inaczej muczą, a i wiatraki nie hałasują, nie to co u nas xD.
A widziałeś coś na temat jakości niemieckiego paliwa w mojej wypowiedzi? Bo nie wiem czy ją czytałeś czy tylko oglądałeś litery? Ale skoro polskie jest takie dobre to wyjaśnij mi proszę jakim cudem ON z Lotosu doprowadził do zatkania praktycznie nowego (oryginalnego) filtra paliwa przy -11? Aaa...to pewnie przez Orlenowski olej który mam w silniku... muszę natychmiast zmienić na jakiś niemiecki!
 
No i tak jest - na v-power spokojniej mi pracuje i więcej ogródka skosi na jednym baku, niż na zwykłej benzynie z Orlenu czy Lotosa.
Rozumiem, że masz hektary trawnika do koszenia...
 
LPG ma najlepsze Lotos, na tym z Orlenu i BP auto nie chce jechać.
 
Dokładnie tak, wyższa liczba oktanowa uzyskiwana jest przez większą ilość dodatków mających poprawiać działanie przeciwstukowe, więc jeśli auto nie ma mapy pod wykorzystanie tego naddatku, którym taka bena dysponuje w stosunku do zwykłej Pb95, to jedyne co odczujesz, to wyższy rachunek, gorsze osiągi, większe spalanie ale minimalnie lepsza elastyczność silnika (przy czym żeby to wyczuć, to musisz na prawdę znać swoje auto). Niektórym zdaje się też że na Pb98 auto pracuje "równiej" albo "ciszej" ale to jest właśnie ten efekt placebo, wynikający z niedostosowania kąta zapłonu do takiego paliwa.
Nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim, mają te możliwość monitorowania i korygowania kątem dawki paliwa i zapłonu.
Mam taki i w 2,5 roku wykręciłem 86 tys km więc znam auto od podszewki .

Uwielbiam te wszystkie "Polskie to złe, Niemce to majo jakość" :). W Niemczech to nawet krowy jakoś tak inaczej muczą, a i wiatraki nie hałasują, nie to co u nas xD.

Obserwacje z 6 lat wykazują , że granicą jakości się zaciera, jednak są u nas stacje odbiegające do jakości niemieckiego , czy austrijackiego oliwa ON i PB .
Obecnie BP Ultimate ON 98 jest tak dobre jak np Esso w DE , ale Schell V-power przebija obie poprzednie .
Silnik wolnossący vtec pracuje ciszej, przyspiesza z dołu szybciej, a na trasie 600 km średnia przez bawarskie górki to 6,2 L/100 .
Średnia 450 km na Bp ze Zgożelca na polskiej płaskiej A4 to już 7 L / 100 przy prędkości średniej z trasy 111-115 km/h , biorę pod uwagę wiatr , czyli dni kiedy brak, a mogę sobie podglądać , planować trasę patrząc na pogodę Ventusky.com
Jeżdżę wiele razy w roku 1300 km w jedną stronę i zawsze jest taki sam schemat . Każdy kogo spotykasz pracującego w Niemczech powie ci , że na niemieckim zrobi na baku 50-70 km więcej , zawsze!
 
Last edited by a moderator:
Mnie się wydaje, że te dodatkowe kilometry raczej wynikają ze sposobu jazdy. Zawsze jak wyjeżdżam poza Polskę na zachód to jazda jest płynniejsza. U nas bardziej jak wschód, nerwówka z ciągłym zwalnianiem i przyspieszaniem.
 
A może by tak spojrzeć na normy paliwa w DE i porównać je z polskimi? Czy nie są takie same / podobne? W paliwie nawet jak są dodatki to nie będzie tam niewiadomo czego - może również na niemieckim forum ktoś pochwalił się świadectwem jakości o ile takie coś u nich funkcjonuje. Co myślicie. To tylko moje luźne przemyślenia.
 
Tak podejrzewałem :) to tym lepiej.
 
Spełnienie normy nie oznacza , że paliwa muszą być takie same. Zima, lato, premium czy normal wszystkie ON spełniają tą samą normę.
 
Oczywiście. Jesteśmy idealnym przykładem, że nawet w jednym kraju diametralnie się różnią.
Nie wiem, może w takim DE mają lepszą bazę, system kontroli, przechowywania, dystrybucji (?).
Kolega pytał o normę, więc napisałem że norma obowiązuje jedna. Być może u nas dodatkową normą jest wypięcie się na klienta i czysta kalkulacja kosztów, a nie końcowe zadowolenie konsumenta. Podobnie jest chyba z browarnictwem.
Inna sprawa, że z takiego DE porównujemy z naszym paliwa tankowane głównie przy autostradach i głównych drogach. Kto wie jak z jakością na jakimś tankstellu u Hansa w Oberwurstcie Dolnym.
 
Last edited:
Kto wie jak z jakością na jakimś tankstellu u Hansa w Oberwurstcie Dolnym.
Sa identyczne, pochodza z tych samych rafinerii. Roznica jest przy Aral, Total, Shell czy Esso. Dodaja swoje dodatki do paliw premium
 
A widziałeś coś na temat jakości niemieckiego paliwa w mojej wypowiedzi? Bo nie wiem czy ją czytałeś czy tylko oglądałeś litery? Ale skoro polskie jest takie dobre to wyjaśnij mi proszę jakim cudem ON z Lotosu doprowadził do zatkania praktycznie nowego (oryginalnego) filtra paliwa przy -11?
Widziałem na temat Polskiego, czyli skoro u nas jest takie złe, to pewnie w innych krajach mają fantastyczne xD. Sorry, ale nie chce mi się tłumaczyć pewnych wywodów, bo wpływ na temperaturę paliwa mogła mieć nawet głupia warstwa śniegu będąca blisko baku, albo auto stojące w przeciągu.

a na trasie 600 km średnia przez bawarskie górki to 6,2 L/100 .
Średnia 450 km na Bp ze Zgożelca na polskiej płaskiej A4 to już 7 L / 100 przy prędkości średniej z trasy 111-115 km/h
...
Jeżdżę wiele razy w roku 1300 km w jedną stronę i zawsze jest taki sam schemat . Każdy kogo spotykasz pracującego w Niemczech powie ci , że na niemieckim zrobi na baku 50-70 km więcej , zawsze!
Spoko, tylko teraz weź pod uwagę jak wygląda jazda w Niemczech, jak w Polsce. Po A4 jedzie się jak po drogach wojewódzkich, co chwilę hamowanie, przyspieszanie, hamowanie, przyspieszanie. W Niemczech wbijasz sobie tempomat na 140-160km/h i jedziesz praktycznie cały czas z małą amplitudą zmian prędkości i póki nie trafisz na ształ, to jedziesz w miarę płynnie. A4 to akurat najgorszy przykład jaki mogłeś podać, bo tam się nie jedzie, tylko skacze. Dziwnym trafem tankując w Zgorzelcu w stronę Niemiec, też zrobisz na baku parę kilometrów więcej, niż tankując w Zgorzelcu jadąc w stronę Polski, ale wynika to wyłącznie ze specyfiki jazdy, nie z jakości paliwa.
 
Pytanko.
Leje 95 z Circle K. Dziś jak kształtują się ceny w moim mieście, na Circle 5,19 a na Shell 5,09. Różnica spora więc zastanawiam się nam zmianą stacji paliw.
Jak z jakością? Na shellu dodatkowo widzę że we wtorki mają promocje v-power w cenie normalnej.
 
To drogo u Ciebie jak za 95,
U mnie nadal poniżej 5zl
 
Dwa dni temu tankowałem za 5,21.... :/
Jelenia Góra.
 
Tu w Ravensburg LKZ też drożeje, miesiąc temu tankowałem Esso Pb premium za 1,35€, a już widziałem 1,52€. Diesel 1,29€ Schell, Stał jeszcze drożej.
Będzie drożeć , to celowe by ludzie kupowali hybrydy lub EV

Gdy będzie po 3,50 zł to koto kupi droga hybrydę ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top