Wlasnie skończyłem caly bak vpowera vez żadnych dodatków. Zalalem teraz Lotos Dynamic + AR6900d w malej dawce 1:4. Różnica w elastyczności auta jest bardzo zauważalna. Sprawdzałem świadectwo i ta partia ma liczbę cetanową 54,6 gdzie ShellVpower mial zwykle 51 jesli dobrze pamiętam
Nie wiem jak u was na stacjach, ale w Kaliszu ewidentnie to marketowe paliwo jest lekko innej jakości pomimo, że dostarczane przez Orlen. Pewnie zaraz mi napiszecie, że wyczułem na ucho, ew dupohamownia, ale nie tym razem... Akurat składa się tak, że mam wystrojone Audi na benzynie 98, do strojenia i przez większość czasu lałem Verve lub Dynamica i auto było strojone na 0 korekty zapłonu, ostatnio złapałem się na okazję cenową, bo było 70 gr różnicy na litrze i zalałem 98 na stacji przy markecie i co? Korekty zapłonu występują do 4,5st po czym stwierdzam, że benzyna 98 na marketowej stacji nie koniecznie jest takiej jakości jak na firmowych stacjach. Oczywiście do normalnej jazdy jest jak najbardziej ok, ale do upalania i strojenia aut na niej nalezy brać po uwagę, że jakość jej jest w tym przypadku gorsza niż na firmowych stacjach
Tak jak wspomniałem wyżej auto było na takim paliwie strojone i korekty wychodziły na 0 i to w dużo wyżej temp na dworze i w dolocie
Auto strojone w Sierpniu a logi na benzynie z markety robione wczoraj
Jak to było z tym paliwem syntetycznym GTL (ON)? Ktoś coś więcej wie? https://www.auto-swiat.pl/gaz-ziemny-takze-dla-diesla/1l3c8ws oraz https://www.wnp.pl/nafta/shell-jako-pierwszy-wprowadza-paliwo-z-gtl,77461.html. Pewnie procentowo dużo tego nie było mieszane ze zwykłym ON, ale zaciekawił mnie temat, choć czasy już odległe. Ciekaw jestem temp. mętnienia, siarki, smarności i LC (o 60 coś słyszałem) i jak to finalnie wychodziło jeśli chodzi o spalanie. Cena pewnie była zbyt wysoka. Fragment: "Shell buduje w Katarze kolejny zakład wytwórczy paliwa GTL. Docelowa wydajność kompleksu będzie ponad dziesięciokrotnie większa, niż zdolności produkcyjne zakładu w Malezji. Znaczne inwestycje w technologię GTL wynikają z przekonania firmy Shell, że syntetyczny dodatek stanowi jeden z kluczowych kierunków w rozwoju paliw." - gdzieś to jeszcze może sprzedają?
Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy ON". Nawet w obrębie jednej sieci paliwa mogą się różnić w zależności od dostawy. Druga sprawa dużo zależy od właściciela stacji, czy kombinuje czy nie. Mi na przykład najlepiej się jeździ się na ON z Lotosu (wyraźnie ciszej silnik pracuje niż na ON z Orlenu) ale za to ich ON stanął mi w filtrze przy -11C i uziemił auto... Więc jak sam widzisz nie da się powiedzieć kto ma "naj". Musisz sam wypróbować różne stacje w swojej okolicy i wybrać gdzie się regularnie tankować.
Tak jak wspomniałem wyżej auto było na takim paliwie strojone i korekty wychodziły na 0 i to w dużo wyżej temp na dworze i w dolocie
Auto strojone w Sierpniu a logi na benzynie z markety robione wczoraj
Ja na zbiorniku mam nalepkę że mogę stosować paliwo XTL. Czy to to samo co GTL nie wiem.
Zaciekawiło mnie inne paliwo do ciężarówek - LNG coraz więcej takich ciągników widzę na drodze
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.