• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Wlasnie skończyłem caly bak vpowera vez żadnych dodatków. Zalalem teraz Lotos Dynamic + AR6900d w malej dawce 1:4. Różnica w elastyczności auta jest bardzo zauważalna. Sprawdzałem świadectwo i ta partia ma liczbę cetanową 54,6 gdzie ShellVpower mial zwykle 51 jesli dobrze pamiętam
 
Na plus Lotos Dynamic. Co prawda pojedynek nierówny bo dodalem ar do lotosa ale 1ml/4l paliwa więc niewiele.
 
Nie wiem jak u was na stacjach, ale w Kaliszu ewidentnie to marketowe paliwo jest lekko innej jakości pomimo, że dostarczane przez Orlen. Pewnie zaraz mi napiszecie, że wyczułem na ucho, ew dupohamownia, ale nie tym razem... Akurat składa się tak, że mam wystrojone Audi na benzynie 98, do strojenia i przez większość czasu lałem Verve lub Dynamica i auto było strojone na 0 korekty zapłonu, ostatnio złapałem się na okazję cenową, bo było 70 gr różnicy na litrze i zalałem 98 na stacji przy markecie i co? Korekty zapłonu występują do 4,5st po czym stwierdzam, że benzyna 98 na marketowej stacji nie koniecznie jest takiej jakości jak na firmowych stacjach. Oczywiście do normalnej jazdy jest jak najbardziej ok, ale do upalania i strojenia aut na niej nalezy brać po uwagę, że jakość jej jest w tym przypadku gorsza niż na firmowych stacjach ;)
 
Tak jak wspomniałem wyżej auto było na takim paliwie strojone i korekty wychodziły na 0 i to w dużo wyżej temp na dworze i w dolocie ;)
Auto strojone w Sierpniu a logi na benzynie z markety robione wczoraj
 
Zalałem dziś shell vpower diesel +mannol 9930 i jest sztos. silnik widocznie na niższych obrotach zyskał "elastyczności". i nie jest to placebo
 
Jak to było z tym paliwem syntetycznym GTL (ON)? Ktoś coś więcej wie? https://www.auto-swiat.pl/gaz-ziemny-takze-dla-diesla/1l3c8ws oraz https://www.wnp.pl/nafta/shell-jako-pierwszy-wprowadza-paliwo-z-gtl,77461.html. Pewnie procentowo dużo tego nie było mieszane ze zwykłym ON, ale zaciekawił mnie temat, choć czasy już odległe. Ciekaw jestem temp. mętnienia, siarki, smarności i LC (o 60 coś słyszałem) i jak to finalnie wychodziło jeśli chodzi o spalanie. Cena pewnie była zbyt wysoka. Fragment: "Shell buduje w Katarze kolejny zakład wytwórczy paliwa GTL. Docelowa wydajność kompleksu będzie ponad dziesięciokrotnie większa, niż zdolności produkcyjne zakładu w Malezji. Znaczne inwestycje w technologię GTL wynikają z przekonania firmy Shell, że syntetyczny dodatek stanowi jeden z kluczowych kierunków w rozwoju paliw." - gdzieś to jeszcze może sprzedają?
 
Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy ON". Nawet w obrębie jednej sieci paliwa mogą się różnić w zależności od dostawy. Druga sprawa dużo zależy od właściciela stacji, czy kombinuje czy nie. Mi na przykład najlepiej się jeździ się na ON z Lotosu (wyraźnie ciszej silnik pracuje niż na ON z Orlenu) ale za to ich ON stanął mi w filtrze przy -11C i uziemił auto... Więc jak sam widzisz nie da się powiedzieć kto ma "naj". Musisz sam wypróbować różne stacje w swojej okolicy i wybrać gdzie się regularnie tankować.
 
Tak jak wspomniałem wyżej auto było na takim paliwie strojone i korekty wychodziły na 0 i to w dużo wyżej temp na dworze i w dolocie ;)
Auto strojone w Sierpniu a logi na benzynie z markety robione wczoraj
Auto bylo strojone na drodze czy na hamowni?
 
Jak to było z tym paliwem syntetycznym GTL (ON)?
Ja na zbiorniku mam nalepkę że mogę stosować paliwo XTL. Czy to to samo co GTL nie wiem.
Zaciekawiło mnie inne paliwo do ciężarówek - LNG coraz więcej takich ciągników widzę na drodze

 
Last edited:
XTL to paliwa syntetyczne, między nimi jest i GTL.
 
Paliwo ze Statoil +Mannol spalanie 7,6 ,paliwoStatoil bez dodatków 7,4,paliwo Lotos Dynamic spalanie 5,9
 
Wuwok jednorazowy test,masz racje duża różnica
 
Back
Top