• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Z reguły tankuję jak zapali się lampka rezerwy. Leję do pełna, do trzeciego, czwartego odbicia.
 
Ja zawsze po zapaleniu rezerwy (8 l w baku) na stacje, do pełna do pierwszego odbicia i nie leję więcej.
 
Ja staram sie pod sam korek,lecz w swojej c3 nie mogę, bo wylewa się paliwo z baku?
 
To tylko zapychanie, zalewanie przewodów odpowietrzających

Czasem może to i lepiej przelać żeby się oczyściły, chociaż mi zdarzyło się to raz w życiu.
 
Ja w Toyocie mam taki problem, że przy R po wsadzeniu pistoletu od razu odbija, a wlane może 2L PB. Dopiero gdy rura pistoletu jest cofnięta i na luzie we wlewie, to tankuję się normalnie. Tak jest od początku po zakupie. Z jakiego powodu tak jest to nie wiem. Przy R po otwarciu tyci gazy są.

Nalewanie pod korek, to można pomyśleć odpowietrzenie powie pa pa, ale jeśli nie ma miejsca w baku to opary się nie tworzą. Im więcej miejsca tym więcej oparów. Można to zobaczyć przy dotankowaniu i tankowaniu przy R.
 
Last edited by a moderator:
Panowie - krótko i na temat? Lotos Dynamic to najlepszy Diesel czy szukać czegoś innego?
 
Ja przez 10 lat lałem do VW zwykły ON Lotos i nigdy nic się nie stało, sam wymieniałem filtry i w paliwowym tylko było szaro, a wymieniałem co 2 lata. Auto raczej garażowane i 10-15kkm rocznie.
 
Wydaję mi się, że jakość paliw jest na dobrym poziomie. Można też sprawdzić w internecie, które stacje przeszły normę jakości.

Na potwierdzenie moich słów powiem, że od kilku lat nie wymieniany mam w dieslu filtr paliwa i tej zimy palił od strzała przy -20C.

Jedynie zawsze mnie zastanawiają dodatki paliw danej stacji, czy w ogóle prawdą jest, że dany koncern ma własne dodatki. I przede wszystkim jakie?
 
Co ciekawe są nowe i kilkuletnie auta które nie mają tak od ręki wymiennego filtra paliwa tylko jest przy pompie paliwa w zbiorniku.
 
Panowie - krótko i na temat? Lotos Dynamic to najlepszy Diesel czy szukać czegoś innego?
jedno z lepszych paliw. Lotos ma nowoczesną linie produkcyjna i trzyma jakość. obecnie trzeba się postarać aby zatankować kiepskie paliwo . Jakość się znacznie podniosła na stacjach paliw.
 
Co ciekawe są nowe i kilkuletnie auta które nie mają tak od ręki wymiennego filtra paliwa tylko jest przy pompie paliwa w zbiorniku.
Ja np. w 8 latku mam filtr węglowy, dostępny przy baku, jednak mimo to brak zaleceń w manualu. Takie czasy, nie przewidują wymiany, bez względu na dostęp.
 
Co ciekawe są nowe i kilkuletnie auta które nie mają tak od ręki wymiennego filtra paliwa tylko jest przy pompie paliwa w zbiorniku.
Opel Insignia 2.0 cdti ma filtr paliwa obok baku , cel jest taki , że woda ma odstojnik w dolnej części filtra i nie jest pompowana do przewodów gdzie może zamarznąć łatwo .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jak na diesla to opel ma dość durne rozwiazanie z umiejscowieniem filtra. Ale są gorsze np lexus is 220d. Filtr jest koło dyfercjalu nad półosią. Kolega miał takiego kilka lat i filtra nie zmieniał.
 
To ja ostatnio w moim Fokusie zatankowałem benzynę w momencie gdy komputer wskazał zasięg 0 km i weszło mi do pierwszego odbicia niecałe 44 litry, gdzie bak ma pojemność 55 l. I w moim przypadku też nie da się zatankować dużo więcej niż do pierwszego odbicia bo zaraz się paliwo wylewa, max 1,5 - 2 litry można.

Teraz od kilku dni też już jeżdżę na zasięgu 0, ale na LPG, tylko że instalacja z tzw. dotryskiem no i póki się nie zagrzeje to wiadomo tylko na benzynie, wskazówka się już nie podnosi, ale mam nadzieje że uda mi się dojechać dzisiaj na Shella po tańszy V power :)

Myślę że zbliżę się przy tankowaniu do ilości ok. 50 l, co pokazuje że na prawdę ciężko jest unieruchomić samochód z powodu braku paliwa.

Taka ciekawostka kiedyś miałem starą Hondę i chciałem wyjeździć trefne paliwo które udało mi się zatankować na Lukoilu. Zalałem bańkę paliwa na stacji i wrzuciłem do bagażnika i postanowiłem że będę jeździł dotąd aż samochód nie stanie. Nie udało mi się tego dokonać, chociaż wskazówka od poziomu paliwa ani o ułamek milimetra nie podnosiła się po odpaleniu samochodu i w takim stanie przejeździłem dynamicznie po mieście kilkadziesiąt km.

Biorąc powyższe pod uwagę, jak słyszę czasami że komuś zabrakło paliwa podczas jazdy to uważam że było to już skrajnie długie jeżdżenie na rezerwie, bo nie łatwo jest tego dokonać.
 
No więc wczoraj zatankowałem 49 litrów paliwa, był jeszcze delikatny zapas ;)
 
U mnie wg. Serwisówki jest 60l. Największe tankowanie mam 71l. I auto jechało
 
Cześć.
Panowie zacząłem ostatnio trochę zgłębiać temat jakości paliw.
Od kilku ładnych lat jestem posiadaczem poczciwego Golfa IV 1.9 TDI 90KM ALH.
Od samego początku posiadania tankowałem zazwyczaj zwykły ON, czasami Vervę na Orlenie. Nigdy nie miałem problemu z paliwem. Natomiast później uległem opinii, które gdzieś słyszałem, bądź wyczytałem w internecie, że paliwa z Orlenu są słabiej jakości. Przerzuciłem się więc na dwie stacje Shell lub Cirkle K. W międzyczasie zacząłem stosować AR 6900 Dmax i faktycznie moje subiektywne odczucie było takie, iż jakoś auto ciszej pracuje, nie ma takiej tzw. turbo dziury. Spalanie raczej takie samo.
Odkąd przestałem tankować na Orlenie, po drodze zmieniono nazwę paliw ( chodzi mi o efectta ), które mają być dużo lepszej jakości, ale czy tak jest?
Teraz obok domu gdzie mieszkam wybudowano nową stację Orlenu i tak mnie trochę korci by powrócić do korzeni.
Chciałem Was zapytać czy też macie takie subiektywne odczucia, że paliwa na Shell bądź Cirkle K są faktycznie lepszej jakości? Fakt faktem, że mam świadomość że tam paliwo też dostarcza Orlen bądź Lotos, dodawane są tylko komponenty.
I czy mając taki silnik, starej konstrukcji jak powyżej pisałem może to faktycznie na niego wpływać.
Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.
 
Last edited:
Wszyscy mają własne mieszanki, ale jakościowo paliwa będą podobne. Dużo zależy od stacji, u mnie w CG jest praktycznie nowa stacja BP która w zeszłe wakacje zabiła paliwem samochód sąsiada z garaży taki miała syf - po spuszczeniu pół na pół było paliwa i jakiegoś "czegoś". W sumie nie wiem jak to się skończyło, ale omijam tą stację z daleka. Starsze Orleny też mogą mieć już nieplanowane dodatki w zbiornikach czy instalacji.

Czy paliwo z Cyrkla jest lepsze niż z Orlena? Czy ja wiem? Tankuję teraz na Circle K, wcześniej lałem Orlen i nie widzę specjalnych różnic. Jedynymi paliwami w których widzę różnicę są VPowery Shella. na 95 niewielką, ale 100 robi sporo w kulturze pracy i spadku spalania. Tyle, że cena zabija, a mnie nie po drodze na żadnego Shella.
 
Skoro dodajesz AR6900 to dbasz o pompowtryski. Więc tankuj gdzie ci wygodne ,tańsze paliwo. Polecam jedynie pamiętać o wymianie filtra paliwa. Shell + AR 6900D sprawia najlepsze doznania na "słuch" jeśli chodzi o prace silnika . Teraz tankuje na stacjach Moya ze względu na rabat na ON.
 
Back
Top